رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: این استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان ۲۰۰ هزار هکتار کاداستر یا حدنگاری شده است.
×
×

حدنگاری ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی تهران

  • کد نوشته: 19653
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۷
  • ۰
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: این استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان ۲۰۰ هزار هکتار کاداستر یا حدنگاری شده است.
    حدنگاری ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی تهران
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: این استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان ۲۰۰ هزار هکتار کاداستر یا حدنگاری شده است.

    مسعود شفیعی افزود: از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت استان تهران، یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار مربوط به اراضی ملی شامل مراتع، جنگل ها، دشت ها و رودخانه هاست.

    وی یادآورشد: تا پایان سال ۹۸، از یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی ملی استان، فقط ۵۰ هزار هکتار کاداستر شده بود.

    تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: این استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان ۲۰۰ هزار هکتار کاداستر یا حدنگاری شده است.
    حدنگاری ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی تهران

    شفیعی اظهارداشت: تا اواخر آذر امسال این رقم به ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران رسید.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: آنگونه که سازمان منابع طبیعی استان اعلام کرده است، طرح کاداستر استان تهران تا پایان امسال در ۵۰۰ هزار هکتار اجرا می شود.

    وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد کاداستر اراضی ملی برخی شهرستان‌های دارای حساسیت بیشتر مانند شمیرانات انجام شده است.

    شفیعی تاکید کرد: در صورتی که همه زمین های استان در بخش های مختلف حدنگاری شود، می تواند نقش تعیین کننده ای در جلوگیری از زمین خواری، معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تعیین اموال دولت داشته باشد.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: استان ۲۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی دارد که حدنگاری و اجرای طرح کاداستر می تواند حدود و مرزبندی آنها را مشخص کند.

    در همین حال سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران روز گذشته اعلام کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی و دولتی استان اسناد تک برگ کاداستری صادر شده است.

    منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، به نقل از علیرضا عندلیبی گزارش داده بود: با توجه به اهمیت اجرای طرح کاداستر در پیشگیری از تخلف و تعرض به اراضی ملی و رفع مشکلات ثبتی و در راستای اقدامات جهشی سال جاری در قالب طرح ۹ در ۹۹، اجرای این طرح به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار در دستور کار جدی منابع طبیعی قرار دارد.

    پیش از این نیز در اردیبهشت امسال اعلام شده بود که طرح کاداستر اراضی استان تهران رو به اتمام است.

    طرح کاداستر، طرحی برای تعیین محدوده زمین ها با کاربری ها و موقعیت های مختلف است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *