×
×

رییس گروه تحقیقات و مجری انرژی‌های تجدیدپذیر
تولید۱۵۰۰کیلووات برق تجدیدپذیر

  • کد نوشته: 19706
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین اسماعیل حسین پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین تولید برق در این نیروگاه ها سالانه سه میلیون و ۱۱ هزار و ۲۵۰ کیلووات است.
    تولید۱۵۰۰کیلووات برق تجدیدپذیر
  • تبلیغ هدفمند

    رییس گروه تحقیقات و مجری انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: با ایجاد ۱۲۰ نیروگاه خورشیدی در این استان اکنون هزار و ۵۰۰ کیلووات برق تجدیدپذیر در این خطه تولید می‌شود.

    تولید۱۵۰۰کیلووات برق تجدیدپذیر

    تولید۱۵۰۰کیلووات برق تجدیدپذیر
    تولید۱۵۰۰کیلووات برق تجدیدپذیر

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین اسماعیل حسین پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین تولید برق در این نیروگاه ها سالانه سه میلیون و ۱۱ هزار و ۲۵۰ کیلووات است.

    وی متوسط مصرف برق هر خانوار را معادل ۲ کیلووات عنوان کرد و افزود: در مجموع میزان برق تولیدی در نیروگاه های خورشیدی استان تکافوی نیاز حدود ۷۵۰ خانوار را می کند.

    وی افزود: تاکنون اقدامات لازم برای تولید ۳۶ مگاوات، معادل ۳۶ هزار کیلووات برق توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان صورت گرفته است و در این رابطه تمامی مجوزها کسب و قرارداد فروش برق نیز بسته شده است.

    ایجاد ۲۷ نیروگاه در ادارات استان 

    رییس گروه تحقیقات و مجری انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ نیروگاه در ادارات استان ایجاد شده است، گفت: این نیروگاهها حدود ۳۴۰ کیلووات برق تولید می کنند که در سال معادل ۶۸۲ هزار و ۵۵۰ کیلووات است و چیزی در حدود پنج درصد برق مصرفی ادارات استان را پاسخ می دهد.

    وی گفت: طبق شیوه نامه ابلاغی معاونت اول رییس جمهوری، همه دستگاه ها و ادارات دولتی موظف هستند دست کم ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند در غیر این صورت هر کیلووات ساعت برق مصرفی آنها با قیمت آزاد ۱۰ هزار و ۴۰۰ ریال محاسبه خواهد شد.

    حسین پور افزود: با توجه به قانونی بودن این امر، بودجه ایجاد نیروگاه های خورشیدی به صورت کشوری مصوب شده است و از ادارات و سازمان های استان درخواست داریم که این امر را پیگیری و عملیاتی کنند.

    وی اظهار داشت: شرکت گاز، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، هواشناسی، دانشگاه فنی و حرفه ای، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب و دیوان محاسبات استان از جمله دوایر دولتی هستند که بخشی از برق مورد نیاز مجموعه خود را با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی تولید می کنند.

    با توجه به بارش برف و باران و افت شدید دمای هوای خراسان شمالی در سه هفته اخیر، میزان مصرف مشترکان خانگی گاز ۸۵ درصد مصرف استان را دربرگرفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز در این بخش مصرف شده و هماین امر باعث شده تا گاز برخی از صنایع بزرگ از جمله سیکل ترکیبی شیروان قطع شود.

    میزان تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در شرایط عادی هزار و ۴۰۰ مگاوات است که این میزان تولید برق در شرایط عادی بیش از نیاز استان است،  اما با توجه به قطع سوخت این نیروگاه، هم اینک با یک ششم ظرفیت کار می کند.

    تاکنون ۹۹.۹ درصد از جمعیت مناطق شهری و روستایی خراسان شمالی از برق برخوردار شده اند.

    با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی و سیمان بجنورد، ریخته گری اسفراین و آلومینای جاجرم، مصرف برق استان به ۴۰۰ مگاوات در روز می رسد.

    شرکت برق خراسان شمالی ۳۷۵ هزار مشترک دارد که ۸۴ درصد مشترکان مربوط به بخش خانگی، چهار درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، ۱۰ درصد تجاری، کمتر از یک درصد صنعتی و مابقی مربوط به دیگر مصارف است.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، همچنین ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان عشایر هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *