×
×

مقصراصلی قطعی برق، بیت کوین یامردم؟

  • کد نوشته: 20986
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۹
  • ۰
  • مسلما باتوجه به تعطیل بودن دانشگاهها و مدارس ,مساجد ,تکیه هاو... در استان گلستان میزان مصرف برق و گاز نسبت به سال گذشته که سرمای آن شاید کمتر از امسال نبوده است چرا که در آن زمان اکثر مشاغل در حال فعالیت و امرار معاش بودند.
    مقصراصلی قطعی برق، بیت کوین یامردم؟
  • تبلیغ هدفمند

    بیت کوین یک ارز رمزنگاری شده غیر متمرکز است،  شبکه ای از کامپیوترها و دستگاههایی که در سرتاسر دنیا وجود دارند که به نام ماینر یا استخراج کننده شناخته می شوند هویت پدید آورنده آن مشخص نیست و هنوز هم هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته است  واستخراج آن در بسیاری از کشورها  ممنوع است اما مردم کسانی هستند که حقوق فردی و جمعی خود را می شناسند از آن دفاع  و به آن عمل می کنند و در امور عمومی جامعه مشارکت دارند کسانی که هویت داشته و شناخته شده هستند .

    مقصراصلی قطعی برق، بیت کوین یامردم؟

    مسلما باتوجه به تعطیل بودن دانشگاهها و مدارس ,مساجد ,تکیه هاو… در استان گلستان میزان مصرف برق و گاز نسبت به سال گذشته که سرمای آن شاید کمتر از امسال نبوده است چرا که در آن زمان اکثر مشاغل در حال فعالیت و امرار معاش بودند.

    بنابراین شهروندان عامل قطعی برق و مصرف بیش از اندازه گاز یا همان سوخت طبیعی نمی توانند باشند و مردم هم به خصوص ساکنین استان گلستان به این نکته واقف هستند که کرونا با باز کردن پنجره ها در این هوای سرد هیچ گاه از خانه ها خارج نمی شود.

     چرا همیشه مردم باید زیر سوال بروند .؟راستی چه کسی پاسخگوی خسارت وارده به مردم طی سه روز قطعی برق در استان خواهد بود.

     با این وجود و تعریف مختصر و اتفاقاتی که در چند روز اخیر نسبت به قطعی برق و گاز پیش آمده است بدنبال مقصر می گردیم کسی را متهم نمی کنیم اما متهم هم نمی شویم

    در همین خصوص بهتر است نظر مسئولین را نسبت به قطعی برق و گاز هم به نقل از ایرنا جویا شویم

    به گزارش بازار کسب و کار پارس  به نقل از ایرنا، عیسی کلانتری افزود: با سرد شدن هوا مصرف گاز در میان مشترکین خانگی افزایش یافته که این مساله موجب شده تا گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه ها به عنوان سوخت کاسته شود.

    وی اظهار داشت: از سوی دیگر صنایع و نیروگاه ها هم که نمی توانند بدون سوخت بمانند چون باید برق مورد نیاز کشور تولید شود بنابراین ناچارند که از مازوت به عنوان سوخت استفاده کنند.

    معاون رییس جمهور نیز با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست موافق استفاده از سوخت مازوت نیست، گفت: برخی نیروگاه ها مشکل سوخت دارند بنابراین به ناچار مجبورند برای تولید برق از مازوت استفاده کنند در غیر اینصورت مجبوریم قطعی برق را تحمل کنیم.

    وی با بیان اینکه اکنون گاز به اندازه کافی وجود ندارد پس جایگزین آن مازوت است، گفت: یا مردم باید رعایت کنند گاز کمتری مصرف شود یا اینکه مازوت سوخته شود چون اگر گاز همچنان بی رویه استفاده شود مصرف مازوت اجتناب ناپذیر است.

    وی تاکید کرد: یکی از علل افزایش مصرف گاز خانگی باز کردن پنجره‌ها با این تصور است که کرونا خارج می‌شود در صورتی که باید مردم هم دما را پایین بیاورند و هم از اتلاف انرژی خودداری کنند، مشکلاتی داریم و نمی‌توانیم همه استان‌ها را در بحث مصرف مازوت مستثنی کنیم.

    وزیر نفت مصرف کنونی گاز کشور را روزانه بیش از ۸۲۵ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: از این میزان ۵۵۶ میلیون متر مکعب مصرف خانگی، عمومی و صنایع کوچک است. البته این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال رقم بزرگی است و بیش از ۶٠ میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین:

    مسلما باتوجه به تعطیل بودن دانشگاهها و مدارس ,مساجد ,تکیه هاو… در استان گلستان میزان مصرف برق و گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که سرمای آن شایدکمتر از امسال با وجود مصرف حداکثری نبوده است قعطی گاز برق نداشتیم حال امثال با وجود کرونا و تعطیلی بسیاری از اصناف، مراکز تفریحی گردشگری، مذهبی و مراسمات با توجه به افزایش مرگ و میر به لحاظ کرونا.

    بنابراین شهروندان نمی توانند علت قطعی برق باشند چرا که همین مردم به این نکته واقف هستند کرونا با باز کردن پنجره ها در این هوای سرد هیچ گاه از خانه ها بیرون نمی رود.

    پس چرا همیشه مردم باید زیر سوال کوتاهی مسئولین بروند؟

    راستی چه کسی پاسخگوی خسارت وارده بر مردم طی سه روز قطعی برق در استان گلستان خواهد بود

    بد نیست در همین راستا از ارزی صحبت شود که بی پشتوانه است و دارای هیچ مرکزیتی نیست و هیچ نهادی آن را کنترل یا مدیریت نمی کند و به دلیل پردازش بالا , برق زیادی را مصرف می کند کمبود ناگهانی گاز حتی برای تولید برق مورد نیاز معابر عمومی پایتخت را می توان در افزایش ناگهانی ارزش بیت کوین یافت حتی کارگاههایی به شکل غیر مجاز نسبت به زراعت بیت کوین اقدام کرده اند که برق بسیاری هنگفتی مصرف می کنند که وجود آنها نگران کننده است .

     بارشد قیمت بیت کوین در سالهای اخیر افراد زیادی برای استخراج ارز هجوم آورده اند و ایران هم به دلیل قیمت پایین برق  هزینه استخراج بیت کوین اش کمتر از برخی کشورهای دنیاست.

    لازم به ذکر است که قرار بود تعرفه ای برای استخراج کننده این نوع ارز  جهت تامین هزینه های تولید آن و کاهش فشار بر شبکه های برق وضع شود که ظاهرا اقدامی صورت نگرفته است و از آنجایی که نیروگاهها نمی توانند بدون سوخت باشند از مازوت استفاده می کنند و برای کمتر سوزاندن مازوت باید شاهد خاموشی های گسترده باشیم چرا که مصرف مازوت و گازوئیل غیر استاندارد در صنایع منشا آلودگی هواست اما ناگفته نماند که برخی منابع هم قطعی برق را مرتبط با تولید بیت کوین توسط چینی ها در ایران می دانند چرا سرمایه گذار خارجی به عنوان نماینده در رفسنجان به استخراج بیت کوین در کشور ایران مبادرت ورزیده است.

    نویسنده: سهیلا علاالدین
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *