استاندار زنجان گفت: طی دهه فجر امسال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۲۹۳ مدرسه فاقد اینترنت استان ۲۵۰ مدرسه به اینترنت پُرسرعت متصل می‌شود.
×
×

اتصال ۲۵۰ مدرسه روستاهای زنجان به اینترنت پرسرعت

  • کد نوشته: 21110
  • ۱۳۹۹-۱۰-۳۰
  • ۰
  • استاندار زنجان گفت: طی دهه فجر امسال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۲۹۳ مدرسه فاقد اینترنت استان ۲۵۰ مدرسه به اینترنت پُرسرعت متصل می‌شود.
    اتصال ۲۵۰ مدرسه روستاهای زنجان به اینترنت پرسرعت
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار زنجان گفت: طی دهه فجر امسال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۲۹۳ مدرسه فاقد اینترنت استان ۲۵۰ مدرسه به اینترنت پُرسرعت متصل می‌شود.

    فتح الله حقیقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه از مجموع یک‌هزار و ۶۷۵ مدرسه فعال در استان ۵۶۳ مدرسه در مناطق شهری واقع شده اند، افزود: این تعداد مدرسه شهری به اینترنت متصل هستند و مشکلی در برقرار شبکه‌های مجازی ندارند.

    اتصال ۲۵۰ مدرسه روستاهای زنجان به اینترنت پرسرعت

    وی اضافه کرد: یک‌هزارو ۱۱۲ مدرسه استان نیز در مناطق روستایی قرار گرفته اند که از این تعداد ۲۹۳ مدرسه فاقد اینترنت هستند که این مشکل به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد و پس از بررسی از سوی وزیر مربوطه مقرر شد که در این راستا ۹۹ سایت ایجاد شود.

    حقیقی ادامه داد: بر این مبنا با راه اندازی این تعداد سایت ۱۵ هزار خانواده روستایی به اینترنت پرسرعت متصل می شوند و طبق برنامه ریزی ها این کار در سه مرحله پیش بینی شده که مرحله آخر پایان اسفند امسال است.

    وی اظهار داشت: در زمان حاضر با اقدامات انجام گرفته به میزان زیادی همه سایت ها در مناطق تعیین شده راه اندازی و بیش از پیش بینی ها محقق شده است.

    استاندار زنجان در ادامه بر لزوم تقویت بنیه علمی دانش آموزان زنجانی اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم در شورای آموزش و پرورش استان مد نظر قرار بگیرد و علاوه بر آن مشارکت مردمی نیز مورد توجه باشد.

    وی اضافه کرد: در قانون، اخذ عوارض سه درصدی از شهرداری ها برای آموزش و پرورش اعلام شده است که تلاش شد این رقم در استان به پنج درصد برسد و امسال چهار برابر نسبت به سال ۹۷ آموزش و پرورش وصولی داشته است. 

    حقیقی با بیان اینکه طبق سند تحول آموزش و پرورش برنامه راهبرد سه ساله آموزش و پرورش طراحی و برش استانی آن تهیه شده است، افزود: این موضوع یکی از موفقیت های آموزش و پرورش استان به شمار می رود.

    استاندار زنجان با اشاره به موفقیت های کسب شده استانی در حوزه های مختلف به ویژه آموزش و پرورش گفت: همکاری های بین بخشی، وحدت رویه  و از طرفی همراهی رسانه های گروهی نیز در بروز چنین موفقیت های مهم اثرگذار بوده است.

    وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های انجام شده از عملکرد شورای آموزش و پرورش استان ها، زنجان موفق به کسب رتبه برتر کشور شد، اظهار داشت: حفظ این جایگاه بسیار مهم است و در این راستا باید تلاش های لازم را انجام داد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *