×
×

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی
افزایش۹.۶۸درصدی مطالبات غیرجاری بانکی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 21291
  • ۱۳۹۹-۱۱-۰۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی اکبر هدایتی، چهارشنبه در نشست خبری بانک های عضو کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی اظهار داشت: نسبت منابع بانک های خراسان شمالی به مصارف مانند همیشه بیش از ۱۰۰ و خراسان شمالی جزو سه استانی است که در این رابطه با افزایش مصارف مواجه است.
    افزایش۹.۶۸درصدی مطالبات غیرجاری بانکی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: مطالبات معوق غیرجاری بانک‌های این استان امسال با ۹.۶۸ درصد افزایش نسبت به پارسال از چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال به چهار هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال رسیده است.

    افزایش۹.۶۸درصدی مطالبات غیرجاری بانکی خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین علی اکبر هدایتی، چهارشنبه در نشست خبری بانک های عضو کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی اظهار داشت: نسبت منابع بانک های خراسان شمالی به مصارف مانند همیشه بیش از ۱۰۰ و خراسان شمالی جزو سه استانی است که در این رابطه با افزایش مصارف مواجه است.

    ادغام بانک های خصوصی

    وی با بیان اینکه منابع بانکی استان در سال گذشته ۷۰ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال بوده است، افزود: پنج بانک خصوصی و موسسه مالی استان در آبانماه امسال با بانک سپه ادغام شد و به همین دلیل منابع بانکی استان افزایش یافت و در پایان آذرماه به ۱۱۰ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال رسید.

    هدایتی با تاکید بر اینکه بیشترین رشد منابع بانکی استان مربوط به بانک سپه و معادل ۳۰۰ درصد بوده است، گفت: استان ما با کمبود منابع بانکی مواجه است و به همین دلیل تقاضای نظام بانکی ما از صنایع و سرمایه گذاران این است که منابع را در استان متمرکز کنند.

    وی در مورد مصارف بانک های استان نیز گفت: مصارف ما در سال گذشته ۸۰ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال بود که با افزایش ۵۱.۹۴ درصدی به ۱۲۲ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال رسید.

    وی نسبت مصارف به منابع بانک ها را در سال گذشته ۱۱۴ درصد بیان کرد و گفت: تا آبان امسال این رقم با روندی افزایشی به ۱۲۶ درصد رسید اما با ادغام بانک ها و موسسات مالی در بانک سپه هم اکنون این عدد بهبود یافته و به ۱۱۰ درصد رسیده است.

    منابع ارزی

    دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی در مورد منابع ارزی استان نیز اظهار داشت: منابع ارزی استان بسیار کم و در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است و این موضوع در بخش صنعت نمود دارد، زیرا صنایع بزرگ با منابع ارزی دارای تحرک و فعالیت خواهند شد.

    هدایتی از پرداخت ۱۰ هزار و ۵۸ فقره وام ازدواج در سال جاری خبر داد و افزود: در واقع در استان پنج هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت شده است که سهم بانک ملی از وام پرداختی بیش از دیگر بانک ها و در حدود ۲ هزار و ۲۱۱ فقره بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۲۳۸ پرونده نیز در صف پرداخت وام ازدواج قرار گرفته است.

    وی مهمترین مشکل در زمینه پرداخت وام ازدواج را نبود ضامن دانست و گفت: برای پرداخت وام ازدواج یک ضامن و سفته کفایت می کند و اگر بانکی بیش از این موارد برای تکمیل پرونده وام ازدواج تقاضا کند، تخلف کرده است.

    تسهیلات کرونایی

    هدایتی از تحقق ۷۲ درصدی تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: هفت هزار و ۹۳۸ فقره تسهیلات به ارزش ۶۹۹ میلیارد ریال به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

    وی افزود: امسال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که از این رقم تا کنون ۲ هزار و ۱۵۲ فقره به مبلغ ۹۹۸ میلیارد ریال و ۳۴۰ میلیون ریال پرداخت شده است و به مددجویان بهزیستی نیز ۴۰۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۸۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تعلق گرفته است.

    وی میزان منابع بانک های خصوصی استان را نیز ۱۷ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال و مصارف آنها را هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت: مطالبات معوق غیرجاری بانک های خصوصی استان نیز ۷۴۰ میلیارد ریال است.

    هدایتی افزود: ۱۴ کارخانه در تملک بانک های استان بود که پنج کارخانه از این تعداد تعیین تکلیف شده و بقیه نیز به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *