×
×

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی
نیروهای‌جوان به‌کار گرفته می‌شوند

  • کد نوشته: 22901
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۶
  • ۰
  • سعید مازندارنی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار کسب وکار آنلاین اظهار داشت: وزارت کار اقدام به فعال نمودن طرح های مشوق های ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و کمک به فعالان اقتصادی و اصناف در سه طرح مشوق های تشویقی شامل کارورزی، یارانه دستمزد و معافیت بیمه ای نموده است.
    نیروهای‌جوان به‌کار گرفته می‌شوند
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: وزرات کار بسترهایی برای اشتغال نیروی های جوان و فارغ التحصیل شده دانشگاه فراهم کرد.

    نیروهای‌جوان به‌کار گرفته می‌شوند
    نیروهای‌جوان به‌کار گرفته می‌شوند

    سعید مازندارنی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار کسب وکار آنلاین اظهار داشت: وزارت کار اقدام به فعال نمودن طرح های مشوق های ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و کمک به فعالان اقتصادی و اصناف در سه طرح مشوق های تشویقی شامل کارورزی، یارانه دستمزد و معافیت بیمه ای نموده است.

    وی در ارتباط با طرح مشوق های کارورزی دولت گفت: طرح کارورزی است که بنگاه اقتصادی‌ای که نیروی کارفارغ التحصیل دانشگاهی را جذب می کند وزارت کار به مدت سه ماه حقوق او را پرداخت کرده و به مدت دو سال بیمه نیروی کار را به کارفرما پرداخت می کند.

    مازندرانی در خصوص طرح یارانه دستمزد ادامه داد: بحث یارانه دستمزد است که بنگاه های اقتصادی‌ای که نیروی کار جوان را مشغول به کار کنند، وزرات کار به مدت یکسال ۳۰ درصد از حقوق قانون کار را به آن ها پرداخت می کند.

    مدیر کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی گلستان در ارتباط با طرح مشوق های بیمه ای وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طرح معافیت های بیمه ای به این صورت است که وقتی کارفرما نیروی جدید برای کارگاه خود جذب کند به مدت دو سال حق بیمه آن را دولت پرداخت خواهد کرد.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سهمیه استان گلستان برای این طرح ها ۲۵۰۰ نفر است و تا کنون بیش از ۱۱۰۰ نفر با این طرح ها مشغول به کار شده اند.حدود ۲۰۰۰ نفر در سایت ثبت نام کرده اند که منتظریم کارفرمایان عزیز از این نیروها استفاده کنند.

    مازندارنی هدف از اجرای این طرح را جذب و اشتغال بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و امیدواریم با وجود چنین طرح هایی وضعیت اشتغال استان روند افزایشی داشته باشد و شاهد معضل بیکاری در بین جوانان نباشیم.

    مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی گلستان در خصوص شرایط سنی موجود برای استفاده از این طرح گفت: سابق بر این افراد زیر ۲۸ سال می توانستند از این طرح ها استفاده کنند اما الان این عدد به ۳۵ سال تغییر کرده است.لازم به ذکر است در شهرستان های محروم که فارغ التحصیل دانشگاهی حضور ندارد، افراد با مدرک دیپلم می توانند از طرح یارانه دستمزد استفاده کنند.

    لازم به ذکر است کارفرمایان و کاریابان برای استفاده از این طرح ها باید در سامانه کارورزی ثبت نام کرده و از طریق این سایت به یکدیگر متصل شوند.

    گفتنی است همه ساله مدیران دستگاه های اجرایی در نشست های خبری  گزارش های ارائه شده خود نسبت به ارائه آمار اشتغال صورت گرفته توسط دستگاه خود را اعلام می کنند که با توجه به چندسال اخیر قطع به یقین باید شاهد ریشه کن شدن معضل بیکاری باشیم.هرچند آمار اعلامی دستگاه ها با مرکز آمار مغایرت داشته و همچنان شاهد حضور افرادی جویای کار دور میادین و چهارراه های شهر می باشیم.لازم است مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به ارائه آمار خود و میزان اشتغال ایجاد شده شفاف پاسخ دهند.

    انتظار می رود با توجه به فرصت های ایجاد شده توسط وزرات کار اصناف و صنوف در جهت تسهیل در به کار گرفتن نیروهای خود از طریق سامانه کارورزی وزرات کار اقدام نموده و از مزایایی که برای آن در نظر گرفته شده است برخوردار شوند.شاید از این طریق بتوان از میزان بیکاری موجود کاسته و بر میزان اشتغال و به کار گیری جوانان فارغ التحصیل داشگاهی افزود و آماری درست حداقل از طریق صنوف در مرکز آمار نسبت به اشتغال جوانان و کاهش بیکاری به ثبت برسد.

    نویسنده: مریم جعفری
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *