×
×

از زمین های خاکی تاچمن های مصنوعی باورزش باشت

  • کد نوشته: 23812
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین ایرنا، بازی در زمین های خاکی،توپ های پلاستیکی و دروازه های بدون تور تجربیات تلخ نوجوانان شهرستان باشت است که با احداث زمین های چمن مصنوعی فوتبال در حال پیوستن به تاریخ است.
    از زمین های خاکی تاچمن های مصنوعی باورزش باشت
  • تبلیغ هدفمند

    کودکان و نوجوانان باشتی که روزگاری نه چندان دور زمین های خاکی تنها مکان بازی آنان بود این روزها به همت دولت در بسیاری از مناطق صاحب زمین چمن مصنوعی فوتبال شده اند.

    از زمین های خاکی تاچمن های مصنوعی باورزش باشت

    از زمین های خاکی تاچمن های مصنوعی باورزش باشت
    از زمین های خاکی تاچمن های مصنوعی باورزش باشت

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ایرنا، بازی در زمین های خاکی،توپ های پلاستیکی و دروازه های بدون تور تجربیات تلخ نوجوانان شهرستان باشت است که با احداث زمین های چمن مصنوعی فوتبال در حال پیوستن به تاریخ است.

    حکایتی که هیجان و نشاط بسیاری از کودکان را به دلیل نبودن امکاناتی مانند زمین چمن تبدیل به استرس کرده بود.

    بچه های آن دوران هرگز خاطرات افتادن توپ های بازی آنان در جدول های آب را فراموش نخواهند کرد جایی که در دنیای کودکانه رعایت موازین بهداشتی پس از درآوردن توپ از آب کثیف جدول ها در آن جایی نداشت اما تهدید کننده سلامتی آنان بود.

    افتادن توپ در حیات خانه همسایه و داستان تکراری پاره شدن توپ بازی این کودکان حکایت دیگری است که بچه های آن روزها به خوبی به خاطر دارند.

    خاطرات ابولفضل و پارسا

    ابوالفضل یکی از نوجوانان شهرستان باشت است که در سال های ابتدایی دهه ۹۰ بازی در زمین های خاکی را تجربه کرده است او تلخ ترین خاطره بازی در زمین خاکی را زمان افتادن حین فوتبال می داند موقعی که به دلیل خاکی بودن زمین به جای چمن نرم بر زمین می افتاد و همواره دست ها،پاها و صورتش زخمی می شد.

    او اضافه کرد: در آن روزها خبری از تجهیزات خانه های ورزشی نبود و بچه ها همواره به صورت نوبتی توپ پلاستیکی خریداری می کردند.

    وی بازی در زمین چمن های ورزشی فوتبال که درسال های اخیر احداث شده را لذت بخش و دل چسب خواند.

    یک کودک ساکن مناطق روستایی باشت که حالا سنین نوجوانی را سپری می گوید: بازی در یک زمین سبز همواره برای کودکان دهه ۹۰ روستاهای این شهرستان رویایی دست نایافتنی بود.

    پارسا با یادآوری استرس بچه ها به دلیل احتمال دعوای همسایگانی که بازی هم سن و سال هایش همواره آزارشان می داد گفت: در آن روزها آن چنان که باید و شاید از بازی لذت نمی بردیم و سیلی خوردن از همسایه ها بخش پایانی بازی بچه ها بود.

    وی با اشاره به وجود وسایل ورزشی در خانه های ورزش باشت تاکید کرد: حالا بچه ها نه تنها دغدغه ای برای مکان بازی فوتبال ندارند بلکه علاقه مندان به فوتبال دستی و تنیس نیز وسایل بازی در اختیار است.

    کمبود شدید فضای بازی

    رئیس اداره ورزش و جوانان باشت می گوید: در ابتدای دهه ۹۰ تنها یک زمین چمن طبیعی فوتبال در این شهرستان وجود داشت و کودکان بیشتر مناطق در زمین های خاکی بازی می کردند.

    مهدی عسکری اضافه کرد: در آن زمان با سفر مسئولان محلی و حتی ملی احداث زمین چمن مصنوعی از خواسته های اصلی کودکان باشتی بود.

    وی اظهار داشت:به همین دلیل احداث زمین های چمن  مصنوعی فوتبال و خانه های ورزش در مناطق شهری و روستایی در اولویت برنامه های مسئولان برای فراهم کردن امکانات توسعه ورزش همگانی قرار گرفت.

    انقلاب در توسعه زیرساخت های ورزشی

    عسکری تاکید کرد:از ابتدای سال۱۳۹۲ تاکنون ۱۸هزار متر مربع فضای ورزشی در این شهرستان احداث شده که ۱۲ هزار متر مربع آن در مناطق روستایی بوده است.

    وی اظهار داشت: این مکان های ورزشی در قالب ۱۲ زمین چمن مصنوعی فوتبال با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در مناطق روستایی و شهری باشت ساخته شد.

    وی بیان کرد: در این مدت هشت زمین چمن مصنوعی فوتبال در روستاهای برمامیون،خان احمد،گشتاسب،حاج قلندر،منصورآباد کته،شوش و بیدک و چهار زمین چمن مصنوعی فوتبال و چهار زمین چمن مصنوعی  در مناطق شهری بوستان و باشت بهره برداری شده است.

    رئیس اداره  ورزش و جوانان باشت تصریح کرد: پیش از شروع بکار دولت تدبیر و امید چهار سالن ورزشی و یک زمین چمن طبیعی در این شهرستان احداث شده بود.

    عسکری تاکید کرد: هم اکنون ۱۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در این شهرستان در دست احداث است.

    وی تصریح کرد: این طرح های ورزشی در قالب ۲ سالن چند منظوره ورزشی و چهار زمین چمن ورزشی در مناطق مختلف باشت از جمله چاه تلخ،چم بلبل،تلچگاه،بهره عنا،شهرک پاقلات و بوستان در دست ساخت است.

    عسکری عنوان کرد:این طرح ها با ۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرا می شود.

    وی ابراز داشت:هم اکنون سراننه فضای ورزشی باشت بیش از یک متر مربع است.

    راه اندازی خانه های ورزشی

    رئیس اداره ورزش و جوانان باشت گفت: ۹ خانه ورزش از سال ۱۳۹۷ تاکنون به وسایل ورزشی تجهیز شده تابچه ها دغدغه ای برای تامین این وسایل نداشته باشند.

    مهدی عسکری اظهار داشت: این خانه های ورزش به وسایلی مانند میز پینگ پنگ،تخته شطرنج،البسه ورزشی،فوتبال دستی،تاتامی و طناب ورزشی تجهیز شده است.

    وی بیان کرد: خانه های ورزشی مذکور در روستاهایی مانند بهره عنا،امام ضامن، چالموره، تلچگاه، آبدهگاه،سرآبیز و پشتکوه راه اندازی شده است.

    وی اعتبار هزینه شده برای خرید تجهیزات ورزشی خانه های ورزش باشت را۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرد.

    رئیس اداره ورزش و جوانان باشت تاکید کرد: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی، افزایش نشاط و شادابی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها راه اندازی و تجهیز می‌شوند.

    عسکری با اشاره به اینکه استفاده از خانه های ورزش برای همه اهالی روستایی رایگان است،عنوان کرد: خانه های ورزش روستایی باشت با مشارکت دهیاری ها راه اندازی شده است.
    رئیس اداره ورزش و جوانان باشت تاکید کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال ۲ خانه ورزش روستایی دیگر در باشت تجهیز خواهد شد.

    افزایش ورزشکاران سازمان یافته

    وی عنوان کرد: در حالی که تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان در سه سال پیش کمتر از ۳۰۰ نفر بود هم اکنون یکهزار و ۲۵۹ ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در باشت فعالیت می کنند.

    عسکری ابراز داشت: در حالی که سه سال پیش چهار هیات ورزشی در باشت فعالیت داشت هم اکنون ۲۵ هیات ورزشی در این شهرستان فعالیت دارد.

    شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *