×
×

فرماندار اسفراین
ایمیدرو مسئولیت معدن آلبلاغ به عهده می گیرد

  • کد نوشته: 24098
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین طاهر رستمی روز یکشنبه به ایرنا اظهار داشت: با استقرار ایست و بازرسی ها، حضور سودجویان و برداشت کنندگان از این معدن کاهش یافته است و بر اساس اعلام معتمدان و اعضای شورای اسلامی روستاهای اطراف، اکنون افراد کمتری در منطقه حضور دارند.
    ایمیدرو مسئولیت معدن آلبلاغ به عهده می گیرد
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار اسفراین گفت: تاکنون بیش از ۱۰ مرحله پاکسازی معدن آلبلاغ در این شهرستان انجام شده است و به زودی مرحله آخر آن انجام و منطقه به سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) تحویل داده می‌شود.  

    ایمیدرو مسئولیت معدن آلبلاغ به عهده می گیرد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین طاهر رستمی روز یکشنبه به ایرنا اظهار داشت: با استقرار ایست و بازرسی ها، حضور سودجویان و برداشت کنندگان از این معدن کاهش یافته است و بر اساس اعلام معتمدان و اعضای شورای اسلامی روستاهای اطراف، اکنون افراد کمتری در منطقه حضور دارند.

    وی افزود: البته همچنان برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی در آلبلاغ وجود دارد که با حضور شرکت حفاظتی از طرف ایمیدرو این مشکل حل خواهد شد.

    رستمی گفت: در روز شنبه هفته جاری ۲۰ تن سنگ معدن از متخلفان کشف و توقیف شد که این مواد معدنی از خودروهای حامل و یا انبارهای روستاهای اطراف به دست آمده است.  

    وی خاطرنشان کرد: سودجویان، برای فرار از چنگال قانون، انبار و محل دپوی مواد معدنی سرب و روی را به سایر شهرستان ها کشانده اند که اخیرا انباری در شهرستان جوین در استان خراسان رضوی شناسایی شد.

    معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ و در محدوده پارک ملی زیست محیطی ساریگل، در شمال شرق این شهرستان قرار دارد.

    تاکنون در چندین حادثه ریزش معدن در این منطقه چند نفر جان باخته اند و شماری از برداشت کنندگان غیرمجاز ذخایر معدنی سرب و روی این منطقه معدنی نیز مصدوم شده اند.

    برداشت غیرمجاز از این معدن سرب و روی، که در منطقه ای با همین نام واقع است، از اواخر سال ۹۷ آغاز شده بود اما از بهار پارسال با هجوم سودجویان به این منطقه به طرز شگفت انگیزی افزایش یافت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *