×
×

رییس اداره حفاظت محیط زیست کردکوی
دستگیری۴شکارچی غیرمجازکردکوی

  • کد نوشته: 24328
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین کریم تازیکه روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: کردکوی به سبب دارا بودن زیستگاه های جنگلی حیات وحش از جمله منطقه حفاظت شده جهان‌نما میزبان خیل زیادی از جانوران است و در اغلب فصول به خصوص ماه های پایانی زمستان و ابتدایی بهار، شکارچیان غیرمجاز فراوانی برای شکار راهی این مناطق می شوند.
    دستگیری۴شکارچی غیرمجازکردکوی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره حفاظت محیط زیست کردکوی از دستگیری چهار شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات جنوبی این شهرستان در محدوده روستای چمن‌ساور خبر داد و گفت که از متهمان لاشه چندین قطعه کبک، یک قبضه سلاح شکاری دولول و ۲ قبضه اسلحه بادی کشف شد.

    دستگیری۴شکارچی غیرمجازکردکوی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین کریم تازیکه روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: کردکوی به سبب دارا بودن زیستگاه های جنگلی حیات وحش از جمله منطقه حفاظت شده جهان‌نما میزبان خیل زیادی از جانوران است و در اغلب فصول به خصوص ماه های پایانی زمستان و ابتدایی بهار، شکارچیان غیرمجاز فراوانی برای شکار راهی این مناطق می شوند.

    وی افزود: جریمه ناشی از شکار غیرمجاز هر قطعه کبک چهار میلیون ریال است که شکارچی غیرمجاز باید فارغ از جزای نقدی و حبس احتمالی به سبب شکار غیرمجاز، پس از  صدور دادنامه قضایی آن را بپردازد.

    شکارچیان، کبک را به خاطر زیبایی و صدای دلنشین آنها زنده گیری کرده و در محیط های خانگی نگهداری می کنند که این امر باعث از بین رفتن قدرت باروری و زاد و ولد این پرنده می شود.

    منطقه حفاظت شده جهان نما با وسعتی بیش از ‎ ۳۰هزار هکتار در حوزه گرگان و کردکوی واقع است که حدود ۲۰ هزار هکتار آن در حوزه استحفاظی شهرستان کردکوی قرار دارد.

    این منطقه دارای حیات وحش غنی شامل گونه‌های کمیاب و در معرض خطر است که خرس قهوه‌ای، روباه، شوکا، خوک وحشی، گربه جنگلی. سیاه گوش و پلنگ از جمله گونه‌های مهم آن است.

    پرندگان بومی و مهاجر این منطقه از جمله انواع دلیجه، عقاب، سارگیه، قرقی، کبک، تیهو، بلدرچین، قرقاول، کرکس، هما، کبوتر جنگلی، شاهین، فاخته و توکا، دیگر زیبایی های منطقه حفاظت شده جهان نما هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *