×
×

رئیس پلیس فتا گلستان
حافظ حریم خصوصی شمائیم

  • کد نوشته: 24982
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۴
  • ۰
  • سرهنگ ابراهیم پرسا صبح روز دوشنبه 4 اسفندماه ضمن حضور در پایگاه خبری بازار کسب و کارآنلاین ونشست صمیمی با کارکنان و مدیر این مجموعه در خصوص فضای مشکل ساز مجازی وآسیب های احتمالی آن گفتگو کرد.
    حافظ حریم خصوصی شمائیم
  • تبلیغ هدفمند

    سرهنگ پرسا رئیس پلیس فتا گلستان گفت: عدم رعایت حریم خصوصی و سهل انگاری در حفظ اطلاعات شخصی درفضای مجازی موجب مشکلات فراوانی در کانون برخی از خانواده ها شده است.

    حافظ حریم خصوصی شمائیم


    سرهنگ ابراهیم پرسا صبح روز دوشنبه ۴ اسفندماه ضمن حضور در پایگاه خبری بازار کسب و کارآنلاین ونشست صمیمی با کارکنان و مدیر این مجموعه در خصوص فضای مشکل ساز مجازی وآسیب های احتمالی آن گفتگو کرد.


    وی ضمن اشاره به پایین آمدن سن استفاده کنندگان از فضای مجازی،بیان کرد: در حال حاضرضریب نفوذ اینترنت بیش از ۹۴ درصد بوده که بخش زیادی از کاربران را کودکان و مادرانی تشکیل می دهند که سابقه استفاده از فضای مجازی را نداشته و این فضا می تواند برای آن ها بسیار مشکل ساز باشد.
    سرهنگ پرسا ادامه داد: ۳۲ درصد جرائم در سال جاری مربوط به هتک حیثیت و مزاحمت های اینترنتی بوده است که انتظار می رود بانوان محترم استان و کشورمان در مکالمات و ارتباطات خود حدود معینی را حفظ کنند تا مانع از این قبیل اتفاقات شوند.
    وی مهم ترین انگیزه مجرمان در فضای مجازی را سرگرمی، کسب منافع مالی، کنجکاوی، انتقام جویی، عدم آشنایی با مصادیق رایانه ای و … دانست.
    رئیس پلیس فتا گلستان در این خصوص که با وجود شیوع کرونا خرید عده زیادی از مردم به صورت اینترنتی شده، گفت: مردم باید از سایت های معتبر خرید های خود را انجام دهند تا کلاهبرداری به حداقل برسد.
    سرهنگ پرسا تصریح کرد: هرچند که با راه اندازی سامانه OTP ( فعال سازی رمز پویا) آمار این کلاهبرداری ها به شدت رو به کاهش بوده است.
    وی ضمن بیان اینکه تا کنون در ۱۱ ماه سال جاری ۲۵ درصد از جرائم فضای مجازی مربوط به کلاهبرداری های رایانه ای است، افزود : خرید از سایت های نامعتبر و کانال های موجود در شبکه های اجتماعی که هویت مشخصی ندارند امکان پیگیری حق و حقوق مال باخته را کاهش می دهد.
    رئیس پلیس فتا گلستان با توجه به نزدیک شدن سال نو نسبت به کلاهبردارن فضای مجازی اخطار ویژه داد و اظهار داشت: در اسفند ماه، ما نظارت ویژه ای بر روی سایت ها و کانال های موجود در شبکه های اجتماعی داریم که برخلاف پروتکل ها و محدودیت های کرونایی اقدام به تبلیغ تور های مسافرتی، اقامت گاه ها، و هتل ها را انجام می دهند و گاها از طریق این تبلیغات از شهروندان ناآگاه کلاهبرداری میکنند.
    وی افزود: همچنین در آستانه چهارشنبه سوری کانال هایی که اقدام به فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره می کنند برخورد جدی می کنیم.

    حافظ حریم خصوصی شمائیم


    گفتنی است شهرستان گرگان در رتبه نخست فراوانی جرائم اینترنتی قرار داد.شهرستان گنبد،علی آباد، کلاله و کردکوی در رتبه های دوم تا پنج قرار دارند. همچنین در ۱۱ ماه سال ۹۹ تا کنون ۷۲ درصد مجرمان فضای مجازی را آقایان و ۲۸ درصد را بانوان تشکیل داده اند.
    وی در پایان در خصوص آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان گفت:
    با تعطیلی مدارس و در خانه ماندن دانش‌آموزان و آموزش از راه دور و آنلاین شاهد افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی از سوی کودکان و نوجوانان هستیم که این امر علاوه بر آسیب‌های جسمانی می‌تواند آسیب‌های روانی نیز در پی داشته باشد.
    عدم کنترل زمان، تأثیر منفی بر دیگر بخش‌های زندگی، بی‌اهمیتی به گذر زمان، تمایل و علاقه شدید به چت کردن، پناه بردن به اینترنت در هنگام بروز مشکلات، احساسات چندگانه، استرس و اضطراب از عوارض استفاده بیش‌ازحد از فضای مجازی است.
    کم‌تحرکی، اختلال‌های حرکتی، ضعف بینایی و چاقی ازجمله آسیب‌های جسمی هستند که سلامتی کودکان و نوجوانانی را که در استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی و فضای مجازی زیاده‌روی می‌کنند، تهدید می‌کند.
    والدین گرامی باید فعالیت‌های کودکان و نوجوانان خود را در فضای مجازی کنترل کرده و مدت‌زمان استفاده‌ی آن‌ها از رایانه‌ و گوشی هوشمند را مدیریت کنند.

    نویسنده: مریم جعفری
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *