×
×

اضطراب والدین از اینترنت به بهانه برنامه شاد

  • کد نوشته: 3212
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۴
  • ۰
  • نگرانی والدین نسبت به فرزندان خود با معضلی به نام شاد هر چند با شیوع کرونا، درس و مدرسه، به گوشی و تبلت کوچ کرده و خانه، کلاس درس شده اما والدین خراسان شمالی از پرسه زدن فرزندان خود در اینترنت به بهانه برنامه شاد، نگران هستند. صبح ها با هزار نگرانی عازم محل کار […]

    اضطراب والدین از اینترنت به بهانه برنامه شاد
  • تبلیغ هدفمند

    نگرانی والدین نسبت به فرزندان خود با معضلی به نام شاد

    هر چند با شیوع کرونا، درس و مدرسه، به گوشی و تبلت کوچ کرده و خانه، کلاس درس شده اما والدین خراسان شمالی از پرسه زدن فرزندان خود در اینترنت به بهانه برنامه شاد، نگران هستند.

    صبح ها با هزار نگرانی عازم محل کار می شود که مبادا فرزندش بازیگوشی کند و تکالیف را به موقع انجام ندهد، به خانه که می رسد، گوشی در اختیار فرزندش است تا برنامه های مدرسه را بررسی کند، پسرش گوشی را مجالی برای پرسه زدن در اینترنت و بازی می داند.

    عصرها، پس از استراحت کوتاه، باید کنار فرزندش بنشیند تا کمک کار درس خواندنش باشد. این روزهای کرونایی، کارش، شده است سر و کله زدن با پسرش تا در آموزش فضای مجازی، دچار مشکل نشود، اما آنچه مشخص است، این است که تدریس و درس خواندن در فضای مجازی، جذابیت حضور در کلاس درس را ندارد، از این رو دانش آموزان بویژه در سن کودکی، به سادگی نمی توانند با آن کنار بیایند.

    هر چند به علت کرونا، حضورش در محل کار کمتر شده است اما در کمک به فرزندش، زمان کم می آورد. این روزها تعطیلی مدارس و کوچ آموزش به فضای مجازی، سهم خانواده ها در سر و کله زدن با بچه ها بیشتر کرده است.

    شاد جذابیت کلاس درس را ندارد

    یکی از بانوان خانه دار در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه شاد، اقدام خوبی بود که آموزش تعطیل نشود، اما نمی تواند جایگزین حضور در کلاس درس باشد، فرزندم دلتنگ فضای مدرسه است و هنوز با فضای مجازی، ارتباط خوب برقرار نکرده است.

    آسیه علی یاری اظهار داشت: تدریس در فضای مجازی، کار ما را هم چند برابر کرده است، کمک به درس خواندن بچه ها، زمان زیادی را از من می گیرد، این روزها که به زمان امتحان های آخر سال نزدیک می شویم، درگیری ها هم بیشتر شده است.

    تدریس در فضای مجازی، کار ما را هم چند برابر کرده است، کمک به درس خواندن بچه ها، زمان زیادی را از من می گیرد، این روزها که به زمان امتحان های آخر سال نزدیک می شویم، درگیری ها هم بیشتر شده است.

    وی خاطرنشان کرد: نصب برنامه شاد در گوشی تلفن همراه، با هزار مشکلاتش انجام شد اما مطالب ارسال نمی شود و در آن با معضل اساسی روبه رو هستیم.

    علی یاری افزود: فعالیت فرزندم و البته معلمش در برنامه شاد، تنها به حضور و غیاب محدود شده و بیشتر مطالب در پیان رسان ها ارسال و دریافت می شود.

    اضطراب والدین از اینترنت به بهانه برنامه شاد
    اضطراب والدین از اینترنت به بهانه برنامه شاد

    وی گفت: فرزندم هنوز خود را با آموزش در فضای مجازی وفق نداده است، به سختی او را وادار به انجام تکالیف می کنم، این روزها، بخش زیادی از زمان و انرژی، صرف کمک به درس خواندن فرزندم می شود.

    یکی از مادران که کارمند است هم در این باره گفت: به علت کرونا، میزان مرخصی کارمندان بیشتر شده است و بیشتر در منزل در کنار خانواده هستم با این وجود، برای کمک به دخترم در آموزش مطالب درسی، زمان کم می آورم.

    بازیگوشی فرزندان

    به علت کرونا، میزان مرخصی کارمندان بیشتر شده است و بیشتر در منزل در کنار خانواده هستم با این وجود، برای کمک به دخترم در آموزش مطالب درسی، زمان کم می آورم.

    زهرا نوری اظهار داشت: برنامه شاد را در گوشی نصب کرده ام اما فرزندم تنها زمانی می تواند وارد کلاس شود که من در منزل حضور دارم، وقتی در اداره هستم، فرزندم هم خیلی به درس تن نمی دهد.

    وی افزود: در محل کار، مدام به منزل زنگ می زنم و به صورت تلفنی، فرزندم را وادار به انجام تکالیف می کنم اما گوشش بدهکار نیست، حتی حاضر نیست پای تلویزیون، و از شبکه آموزش، برنامه های درسی را دنبال کند.

    وی گفت: خانه که می رسم، فرصتی برای استراحت ندارم، تا دم افطار مشغول درس و انجام تکالیف فرزندم می شوم، حتی برخی شب ها آموزش و انجام تکالیف و ارسال آن برای معلم، به ساعت ها پس از افطار، طول می کشد.

    یکی از مادران هم با اشاره به اینکه در آموختن مطالب درسی به فرزندش دچار مشکل شده است گفت: پسرم، کلاس اول است و در کمک به آموزش او خیلی مشکل ندارم اما در کمک به دخترم، که کلاس ششم است با مشکل روبه رو هستم.

    مینا رستمی افزود: تعطیلی مدرسه باعث شده تا صبح ها پابه پای فرزندانم، گوشی در دست، مطالب را دنبال کنم، محتواهایی که آموزگار و معلمشان ارسال کرده، را بیینم و تکالیف را برای معلمش، ارسال کنم.

    وی خاطرنشان کرد: تدریس در فضای مجازی به گونه ای است که کودک به تنهایی نمی تواند از آن بهره لازم را ببرد، به ناچار در کنارش هستم از تدریس گرفته تا نوشتن تکالیف، ارسال تکالیف برای آموزگار و پیگیری برای امتحان دادن، در کنارش هستم.

    زحمت مضاعف خانواده ها

    رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این باره گفت: کوچ آموزش به فضای مجازی، زحمت خانواده ها را چند برابر کرده است.

    عبدالله درخشانی اظهار داشت: بعضا معلمان گلایه دارند که خانواده ها در همکاری در زمینه آموزش به فرزندان، کم کاری می کنند، اما آنچه در عمل اتفاق افتاده این است که زحمت اولیا چند برابر شده است.

    وی گفت: برخی از خانواده ها که ۲ فرزند دانش آموز دارند، گوشی تلفن همراه، مدرسه و کلاس درس شده و مدام در اختیار آموزش است.

    درخشانی اظهار داشت: یکی از مشکلات آموزش در فضای مجازی، دسترسی نداشتن برخی دانش آموزان به اینترنت و یا گوشی هوشمند است.

    رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در برخی از روستاها، زیرساخت اینترنت مهیا نیست و بسیاری از خانواده های روستایی و نیز برخی خانواده های ساکن در نقاط حاشیه ای، از داشتن گوشی هوشمند تلفن همراه، محروم هستند.

    خلاقیت معلمان برای جذب دانش آموزان

    معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این باره گفت: برگزاری کلاس های آموزشی در فضای مجازی، سبب شده تا نیاز به مشارکت خانواده ها بیشتر شود، از این رو والدین، بیشتر درگیر آموزش شده اند.

    سیدمحمد سیدی اظهار داشت: نقش خانواده ها به عنوان تسهیل کننده در فراگیری مطالب آموزشی، غیرقابل انکار است، بویژه در دوره ابتدایی این امر بیشتر مشاهده می شود.

    وی خاطرنشان کرد: والدین پابه پای معلمان هستند، و در ارسال و دریافت مطالب مشارکت دارند.
    وی افزود: آموزش و پرورش، اعلام کرده است که در بحران کرونا، مدارس تعطیل است اما اموزش تعطیل نیست و در این زمینه، همراهی خانواده ها سبب شده تا خلا آموزش پر شود.

    سیدی گفت: آموزش و پرورش، آموزش را در برنامه شاد، به عنوان فضای مجازی امن، پیگیری کرده است، البته این برنامه، تنها مختص آموزش نیست بلکه برنامه های پرورشی و ورزشی هم رصد و پیگیری می شود .

    آموزش و پرورش، آموزش را در برنامه شاد، به عنوان فضای مجازی امن، پیگیری کرده است، البته این برنامه، تنها مختص آموزش نیست بلکه برنامه های پرورشی و ورزشی هم رصد و پیگیری می شود.

    معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه فضای مجازی نمی تواند به طور کامل جایگزین کلاس درس باشد گفت: در این زمینه، معلمان می توانند با خلاقیت، آموزش در فضای مجازی را برای دانش آموزان، جذاب تر کنند.

    وی گفت: در این روزهای کرونایی، معلمان مدارس روستایی، به صورت حضوری با رعایت پرتکل های بهداشتی آموزش را پیگیری کرده اند.

    معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به بازگشایی مدارس از هفته آتی اظهار داشت: بازگشایی و فعالیت دوباره مدارس، فرصت مناسبی است تا عقب ماندگی های آموزشی جبران شود.

    ۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.

    بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

    ویروس کرونا که عامل شیوع بیماری کووید – ۱۹ در جهان به شمار می رود یک بیماری ویروسی است که تاکنون بیش از چهار میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.


    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *