×
×

بار دیگر حریق
آتش سوزی های گسترده در اقسا نقاط کشور

  • کد نوشته: 3603
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۶
  • ۰
  • رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: یک و نیم هکتار از مراتع روستای چپانلو واقع در بخش مرکزی این شهرستان دچار آتش سوزی شد.
    آتش سوزی های گسترده در اقسا نقاط کشور
  • تبلیغ هدفمند

    زیر آتش قرار گرفتن مراتع چپانلوی شیروان

    رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: یک و نیم هکتار از مراتع روستای چپانلو واقع در بخش مرکزی این شهرستان دچار آتش سوزی شد.

     مصطفی سیامکی پنجشنبه شب پانزدهم خرداد ۹۹ گفت: امروز صبح در اثر بی احتیاطی و افروختن آتش در ارتفاعات شرقی چپانلو بخشی از مراتع این روستا دچار حریق شد که با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان خاموش شد. 

    وی با هشدار نسبت به احتمال تکرار خطر حریق در مراتع و جنگل های شهرستان از مردم و طبیعت دوستان مخصوصا” دامداران و کشاورزان خواست از افروختن آتش در مراتع خودداری کنند. 

    سیامکی افزود: مطابق ماده ۶۷۵ قانون  مجازات اسلامی حریق عمدی در سطح مراتع و جنگل ها جرم بوده و بین دو تا  پنج سال حبس را در پی دارد.

    روستای چپانلو در فاصلۀ ۴۴ کیلومتری شمال شرق شیروان واقع است. این روستا بیش از ۳۰۰ نفر جمعیت دارد.

    در حادثه آتش سوزی مراتع  روستای بلغان این شهرستان  هم که اوایل هفته جاری رخ داد، یک هکتار از اراضی ملی منطقه در آتش سوخت.

    گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *