×
×

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان
نقشه مبارزه با موادمخدر تدوین شد

  • کد نوشته: 4329
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۵
  • ۰
  • دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت که تهیه نقشه راه مبارزه با مواد مخدر برای استان با هدف دستیابی به اهداف برنامه توسعه همه جانبه کشور و نیز کاهش این معضل اجتماعی آغاز شد.
    نقشه مبارزه با موادمخدر تدوین شد
  • تبلیغ هدفمند

    دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت که تهیه نقشه راه مبارزه با مواد مخدر برای استان با هدف دستیابی به اهداف برنامه توسعه همه جانبه کشور و نیز کاهش این معضل اجتماعی آغاز شد.

    محمود رضا روحانی فر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی مصادف با ششم تیرماه روز مبارزه جهانی با مواد مخدر اظهار داشت: تدوین نقشه راه مبارزه با مواد مخدر در گلستان با همکاری و تشریک مساعی دستگاه‌های مرتبط حوزه‌های مختلف از جمله نهادهای فرهنگی انجام می‌شود تا مقابله و درمان در این حوزه روان و آسان شود.

    مطابق برنامه توسعه همه جانبه کشور قرار است سالانه ۵ درصد از شیوع مواد مخدر در استان گلستان کاسته شود.

    وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار رسمی ۱۷۰ هزار نفر از جمعیت گلستان بین سنین ۱۵ تا ۶۴ سال معتاد هستند، گفت: میانگین شیوع اعتیاد در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال کشور ۵.۳ درصد و در گلستان ۱۳.۸۱ درصد است.

    نقشه مبارزه با موادمخدر تدوین شد
    نقشه مبارزه با موادمخدر تدوین شد

    روحانی فر سرمایه گذاری در حوزه آموزش را دیگر اولویت دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان برشمرد و گفت: در این راستا برنامه ریزی لازم برای سال جاری صورت گرفته تا با همکاری آموزش و پرورش ۶۰ درصد از جمعیت دانش آموزی استان زیر پوشش دوره های آموزشی قرار گیرد.

    وی اضافه کرد: همچنین استفاده از ظرفیت ۸۳ تشکل مردم نهاد در حوزه های مرتبط از جمله آموزش و پیشگیری مد نظر است.

    مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۳۳ نقطه شهری و یک هزار و ۷۵ روستا سکونت دارند که آمارهای غیررسمی حاکیست این میزان سکنه از ۱.۹ میلیون نیز گذر کرده است.

    شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زیر نظر ریاست جمهوری وظیفه نظارت، سیاستگذاری و برنامه ریزی بر عملکرد فعالیت کاری ۲۳ دستگاه مرتبط توسط این شورا در استان‌ها را بر عهده دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *