×
×

با همه بي مهري ها
همچنان مقتدریم

  • کد نوشته: 1018
  • ۱۳۹۸-۰۴-۰۵
  • ۰
  • این روزها به جشن تولد ۵ سالگی هفته نامه بازار کسب و کار گلستان نزدیک می شویم، هفته نامه ای که برای رونق به بازار کار و شفاف سازی، فرهنگ سازی شاکله وجودیش شکل گرفته است و هم اکنون وارد پنجمین سال از رسالت خود شده است. بر همین اساس گفت و گویی داشته ایم […]

    همچنان مقتدریم
  • تبلیغ هدفمند
    این روزها به جشن تولد ۵ سالگی هفته نامه بازار کسب و کار گلستان نزدیک می شویم، هفته نامه ای که برای رونق به بازار کار و شفاف سازی، فرهنگ سازی شاکله وجودیش شکل گرفته است و هم اکنون وارد پنجمین سال از رسالت خود شده است.

    بر همین اساس گفت و گویی داشته ایم با  حمیدرضا محمدیاری مدیر مسئول هفته نامه بازار کسب و کار تا از کم و کیف آنچه در این روزها گذشته بیشتر باخبر شویم.

    حمیدرضا محمدیاری در خصوص نخستین روز شروع هفته نامه بازار کسب و کار گفت: هیجده خرداد ۱۳۹۴ ، پیامک دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات با مضمون با درخواست مجوز شما موافقت گردید، و اینگونه بود که کلید استارت فعالیت این هفته نامه در ۲۵ خرداد سال ۹۴ زده شد. 

    وی افزود: با استارت اولین تا چهارمین شماره و توزیع آن در بین شهروندان متوجه شدیم که ذائقه مردم با چهار صفحه تامین نمیشود و در این بین تصمیم به افزایش تعداد صفحات گرفته و از دوستان و همکاران اطراف نیز برای بهتر شدن محتوای دعوت شد که بازهم  انتظارات مخاطب را در افزایش تعداد صفحات یافتیم.

    مدیر مسئول هفته نامه بازار کسب و کار گلستان با بیان اینکه روایت حال امروز مطبوعات روایت سریال شهر قشنگ سال ۸۱ است، خاطرنشان کرد: دراین سریال ، مدیر مسئول  نشریه مدام فریاد از انقریب به گِل نشستن  نشریه  فریاد می زد، و  این سریال که با هنرنمایی هنرمندان بزرگ ایران همچون فتحعلی اویسی حکایت حال و روز نشریات امروز را داشت، امروز نیز اوضاع و احوال نشریات مانند آن سریال، به گِل نشسته است اما با همه بی توجه ای مسئولان و کمبود هزینه همچنان دارند اقدام به انتشار رسانه کاغذی می کنندوی با بیان اینکه سال های که این نشریه منتشر شده پر از خاطرات تلخ و شیرین است، تصریح کرد: نشریه بازار کسب و کار نیز همانند شهر قشنگ سال ۸۱ لبریز از اتفاقات تلخ و شیرین بوده است و هیئت تحریریه تمام تلاش اش را کرده تا بتواند بازتاب واقعی اخبار و واقعیت های جامعه باشد.

    محمدیاری حال و روز نشریات را مانند بنگاهی تلقی کرد که سرمایه اش را بخش خصوصی تامین می کند و گفت: اگر کارخانه‌های عظیمی مانند پتروشیمی، فولاد و خودروسازها بدهکاری‌های چند هزار میلیارد تومانی بالا آورده‌اند، چطور باید از بنگاه مطبوعاتی با توان مالی متکی به فروش و درآمد ناشی از آگهی و نزدیک به  6 کارمند انتظار داشت که همچنان با قوت به کار خودش ادامه دهد؟ 

     وی گفت: نشریات  بنگاهی است که دائماً کارش رفت و آمد به دادگاه است، اگر از مدیران دولتی انتقاد نکند مخاطبانش از آنها روی برمی‌گرداند و از همه مهمتر اینکه قیمت‌گذاری کالایی که می‌فروشد هم باید متناسب با جیب طبقه متوسط و دانشجو باشد. همین بنگاه مطبوعاتی، نظام توزیع‌اش با ۱۲۰ سال قبل که مطبوعات وارد ایران شد، تفاوتی نکرده است.

    مدیر مسئول بازار کسب  و کار ادامه داد: رسانه  و یا همان بنگاه مطبوعاتی ما در این شرایط سخت با رقبایی سرسخت و سرزنده مانند بی‌بی‌سی فارسی، تلگرام و انبوه کانال‌هایش، ماهواره و اقسام شبکه‌هایش در رقابت است و ما بر خلاف ایران‌خودرو، کارخانه‌های فولاد و سیمان و…  که به لطف حمایت های دولتی هیچ رقیبی ندارد، با رسانه هایی باید رقابت کنیم که از حمایت ها و سرمایه های  بسیاری برخوردارند.

    .نشریات در بحران کاغذ و دلار بیش از دیگران آسیب دیده اند، و در این میان نهادهای دولتی اگر از آنها تعریف شود دوست و اگر انتقادی صورت پذیرد دشمن آنها محسوب می شویم

    وی ادامه داد: در چنین شرایطی انتشار  200 شماره یک هفته نامه بخش خصوصی بیش از آنکه مجاهدت باشد، شاهکار است.  درحالی که در همین سال بیش از ۱۴۰۴ بنگاه تولیدی چرخشان از حرکت بازایستاد.

    مدیر مسئول هفته نامه بازار کسب و کار با تاکید بر اینکه ما به تعهدی که داده ایم پایبند هستیم، افزود: شاید روزی مطالب روزنامه باب میل شما باشد یا نباشد، روزی حجم صفحات کم یا زیاد شود و روزی اعصاب‌تان از حمایت یا نقد دولت به‌هم بریزد؛اما قبول کنید که چیزهایی هست که نمی‌دانید.

    وی تاکید کرد: ۲۰۰ شمارگی بازارکسب وکار که خیلی‌ها تصور می‌کردند شاید به ۱۰ شماره هم نرسد، محصول تکاپوی عده‌ای عاشق واقعی است که نه خواستند کارمند اداری شوند، نه خواستند مدیر روابط عمومی این سازمان و آن نهاد باشند، نه خواستند کارت هدیه و سکه‌های دولتی و شبه دولتی را به جیب بزنند و با حقوق کم و زیاد و دیر و زود ساختند تا عدد ۲۰۰ کنار لوگوی بازار کسب و کار  قرار گیرد.

    این مسئول نشریه با بیان اینکه این روزها نشریه اَنقریب به گل نشسته با عشق و رشادتهای بسیارهیئت تحریریه به کار خود ادمه می دهد، بیان داشت: این روزها به دلیل بسیاری از نبودها و کمبودها  تیراژ ۱۵ هزار نسخه ای و ۱۲ صفحه ای روزهای اول فعالیت را نداریم، اما سعی در وفق خود با شرایط موجود و با تیراژ اندک مطالبه گر مردم باشیم نه چاپلوس و چیره خوار.

     وی افزود:  این رمز فعالیت ۴ سال تلاش بی وقفه و مستدام این نشریه با دستان خالی اما دلهای پر مهر همکارانی که در این چند سال ما را یاری کردند است،  تا بتوانیم به رسالت واقعی خود بعنوان رکن چهارم دموکراسی به درستی عمل کنیم .

    محمدیاری اظهار کرد: هفته نامه بازار کسب و کار در تمام این سال ها بدون هیچ گونه تعطیلی به کار خود ادامه داده و بعنوان تنها نشریه ۸ صفحه ای استانی محروم در حال انجام خدمت و مطالبه گر مطالبات مردم و هم صنفی هایش در تمام شرایط است .

    حضور هفته نامه بازار کسب و کار در دو نمایشگاه بین المللی بعنوان تنها نماینده استانی که بیش از ۱۰۰ رسانه دارای مجوز دارد، نشان از عزم و پشتکار مجموعه همکاران این رسانه دارد.

    بازار کسب و کار در این روزها نه همگرایی جناح های سیاسی را دارد و نه تملق و چاپلوسی ادارات را دارد آنچه که این هفته نامه را تا به امروز سرپا داشته، رسالتی است که مردم خوب گلستان بر دوش ما گذاشته اند که امید داریم در این مسیر، همراهی شما مخاطبان را بیش از گذشته داشته باشیم .

    وی در پایان گفت: خدا را شاکر هستیم که قطاری هستیم مطالبه گر که در حال حرکت رو به جلو قرار دارد که این مطالبه گری در این شرایط سخت و بحرانی که اگر همسوی آن نباشیم به سادگی در حرکت نخواهد بود و چرخ های زنگ زده این قطار ۴ ساله که نیاز به جلا دارد باعث گوش خراش شدن برخی گوش ها نمی شد که برای ساکت کردنش از سنگ انداختن استفاده کنند تا شیشه هایش را مورد هدف قراردهند. پس بدنبال مطالبه گری مطالبات بر جا مانده مردم که بر روی کاغذهای بایگانی شده، هستیم تا بتوانیم به واقعیت هر چه تمام به رسالت خود به یاری باری تعالی  ادامه دهیم .

    نویسنده: هنگامه خاندوزی
    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *