×
×

استاندار گلستان
مردی از دریا برای دریا

  • کد نوشته: 1020
  • ۱۳۹۸-۰۴-۰۵
  • ۰
  • امروز بحث گردشگری به عنوان یک صنعت مطرح است این واژه صنعت هم به این دلیل است که شغل پایدار ایجاد می کند .
    مردی از دریا برای دریا
  • تبلیغ هدفمند
    حق شناس معاون سابق سازمان بنادر و کشتیرانی کشور و استاندار فعلی؛ ما در گلستان، به دنبال دسترسی آسان مردم و گردشگران به دریا هستیم .

    در حاشیه مراسم نخستین آشکده استان؛ استاندار گلستان از این جاذبه بوم گردی به عنوان اولین آشکده ایران بازید کرد و در خصوص افتتاح این پروژه گردشگری گفت: امروز بحث گردشگری به عنوان یک صنعت مطرح است این واژه صنعت هم به این دلیل است که شغل پایدار ایجاد می کند .

    حق شناس تاکید کرد: با توجه به میانگین؛ هر واحد بوم گردی ۸ شغل ایجاد می کند. و طبیعتاً هشتصد شغل تا پایان سال در این زمینه ایجاد خواهد شد.

    استاندار گلستان با تاکید بر اینکه بدون شک یکی از محورهای ما رونق صنعت گردشگری خواهد بود تصریح کرد: وقتی صحبت از شمال و آب و هوای خوبش سخن به میان میآید در بسیاری اذهان نام گیلان و مازندران تداعی می شود و گلستان سهم کمتری نسبت به دیگر استانهای شمالی در صنعت گردشگری دارد.

    وی افزود: یک موضوع مهم در بحث گردشگری ساحل ۹۴ کیلومتری است. ولی متاسفانه دسترسی مردم به این ساحل میسر نیست حال اگر در استان گیلان و مازندران به دلیل ویلا سازی های شخصی مردم دسترسی به دریا ندارند در گلستان هم به دلایل دیگری  دسترسی مناسبی میسر نشده است. و ما به دنبال این هستیم تا دسترسی مردم و گردشگران را به این نعمت خدادادی میسر سازیم.

     ۱۰۰واحد بوم گردی در گلستان افتتاح می شود

     حق شناس با بیان اینکه؛ استان گلستان با وجود ایجاد اشتغال های زیاد نتوانسته در حوزه اشتغال پایدار به خوبی عمل کند، اظهار کرد: اشتغال در بخش گردشگری که همیشه در کنار واژه صنعت به کار گرفته می شود می تواند ثبات و پایداری شغل را به همراه داشته باشد.

    وی افزود: در دنیا به طور میانگین در کشورهای توسعه یافته از هر ده شغل، یک شغل مربوط به گردشگری است به عبارت ساده تر ۱۰ درصد اشتغال در دنیای توسعه یافته مربوط به صنعت گردشگری است.

     استاندار گلستان با اشاره به اینکه در استان گلستان به دلایل مختلف این ظرفیت بالقوه گردشگری وجود دارد، خاطرنشان کرد: تنوع قومی می تواند یکی از مهم ترین عوامل توسعه صنعت گردشگری در این استان باشد.

    وی ادامه داد: تنوع اقوام و دید و بازدیدی که اقوام بیرونی به داخل استان دارند طبیعتاً یک ظرفیت بالقوه برای گسترش گردشگری گلستان است.

    حق شناس تصریح کرد: در کنار این مهم طبیعت استان است که شامل دشت، جنگل و دریا که مجموع این ها یک ظرفیت مضاعف ایجاد کرده است .

    استاندار گلستان با بیان اینکه در سال گذشته در بخش گردشگری، اشتغالی که برای آن تعریف شده تحقق پیدا کرده است، افزود: در سال جاری بر اساس گزارش مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان  ۱۰۰ واحد بوم گردی، محقق و افتتاح خواهد شد .

    وی ادامه داد: یه نظر می رسد مجموعه صنایع و نمایشگاه های مرتبت با صنایع دستی و جشنواره های مخصوص در واقع اقوام در استان اگر رونق پیدا کند که در سال گذشته چنین کاری صورت گرفت که امر قطعاً اثر گذار بر روی اشتغال خواهد بود.

     روستاهای دارای پتانسیل بوم گردی حمایت می شوند

    وی ادامه داد: دلایل مختلفی وجود دارد که باعث عدم توسعه گردشگری در این استان شده است. و افزایش زیرساخت های گردشگری مطمئنا می‌توانند کمک به توسعه گردشگری کنند. ما تلاش داریم با کمک منابع بانکی، از تسهیلات ارزان قیمت استفاده شود و همچنین از مصوبات سفر ریاست جمهوری استفاده کنیم تا منابعش را نسبت به تکمیل زیرساختهای گردشگری افزایش دهیم.

    استاندار گلستان در پایان خبر خوشی را نیز به روستاها ی بوم گردی و هدف دادند  بوم گردی که در این چند سال

    گذشته مطرح شده یک موضوع مهم برای روستاها است چون بوم گردی عمدتاً در بافت روستایی تشکیل می شود و مطمئناً روستاهایی که تمایل داشته باشند بوم گردی در این روستا ها ایجاد و گسترش یابد از آن ‌ها حتماً حمایت خواهیم کرد.

    اولین آشکده ایران – عکس بازار کسب و کار
    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *