×
×

خواستن توانستن است
دردرادرمان کنید،کارت اعتباری خرید،مُسکنی بیش نیست

  • کد نوشته: 10201
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۱
  • ۰
  • هر چند در ماه های اخیر شاهد فشار اقتصادی بر اقشار کم درآمد جامعه هستیم که گاها این فشار منجر به ناتوانی برخی از افراد در تامین حداقل های زندگی شده است و نیاز است که مسئولین و دولت مردان طبق سوگندی که در زمان دریافت مسئولیت یاد کردند با ایجاد راهکارهای لازم و مدیریت منابع نسبت به حمایت و تامین کالاهای اساسی اقشار جامعه اقدامات مقتضی را انجام دهند.
    دردرادرمان کنید،کارت اعتباری خرید،مُسکنی بیش نیست
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: در نظر داریم برای کارگران، کارمندان و افرادی که کد بیمه‌ای دارند کارت اعتباری برای خرید تولیدات داخلی، صادر کنیم.

    مسئولین ،تولیدکنندگان، کارگران و مردم به عنوان مصرف‌کنندگان در قبال تحقق شعار «جهش تولید» مسئول اند چرا که حمایت از کالای ایرانی بعنوان یکی از محورهای مهم و اساسی اقتصاد مقاومتی و شعار سال محسوب می‌شود و بر این اساس آحاد جامعه در قبال آن مسئولیت دارند و باید از آن پاسداری کنند.به همین لحاظ برای اقشار آسیب پذیر جامعه با توجه به اپیدمی که کرونا عامل بوجود آمدن آن در جامعه شده که معیشت مردم را تحت تاثیر خود قرار دهد رنامه های مختلفی را برای حمایت از این افراد در نظر گرفته ایم.

    در همین ارتباط صندوق کارآفرینی امید در جهت حمایت از اقشار کم درآمد با در نظر گرفتن حمایت از کالای ایرانی یک هزارمیلیارد تومان تسهیلات در جهت خرید کالا به عنوان یک نهاد مالی در زمینه تامین و حمایت از کسب و کار های خرد به عنوان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار مردم قرار دهد.

    دردرادرمان کنید،کارت اعتباری خرید،مُسکنی بیش نیست
    دردرادرمان کنید،کارت اعتباری خرید،مُسکنی بیش نیست

    «اصغر نورالله‌زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره جزئیات این طرح گفت:این طرح را در گذشته به طور آزمایشی و در قالب تسهیلات خرید فرش که مورد استقبال نیز واقع شد مورد اجرا واقع شده است. و در دور جدید صندوق کارآفرینی امید با کمک یکی از نرم افزارهای پرداختی که سهم بسزایی در نظام پرداخت کشور دارد قراردادی را منعقد نمودیم تا بدین وسیله افراد کم درآمد بتوانند با انتخاب وسایل و کالاهای زندگی خود را به صورت اقساط و قرض الحسنه خریداری کنند و نگران تامین منابع مالی آن نیز نباشند چرا که صندوق امید مسئولیت آن را برعهده گرفته است.

    «اصغر نورالله‌زاده» افزود: نحوه کار به این صورت است که با برخی فروشگاه‌های معتبر که آمادگی داشته باشند محصولات خود را به صورت اقساط عرضه کنند، قرارداد امضا کردیم و تضمین می‌کنیم که وصول اقساط را انجام دهیم.

    وی اظهار داشت: در حال حاضر در حال مهیا ساختن زیرساخت‌های لازم برای نرم افزار پرداخت هستیم.

    وی الویت طرح را با کارگران، کارمندان و افرادی است که کد بیمه‌ای دارند، بیان کرد و افزود: زیرا گرفتن استعلام این نوع افراد برای بازپرداخت اقساط امکان‌پذیر است و در مرحله بعدی افراد عادی نیز قادر خواهند بود از طرح خرید کالای ایرانی استفاده کنند.

    نورالله‌زاده گفت: جهت تضمین برای پرداخت اقساط تنها دریافت یک فقره چک از متقاضیان خواهد بود و گام نخست ارائه کارت اعتباری ۲ میلیون تومانی برای خرید نیازهای ضروری و اولیه از فروشگاه‌های مواد غذایی است و در گام دیگر سقف این تسهیلات۴۰ میلیون تومان برای تهیه و خرید لوازم خانگی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار :

    هر چند در ماه های اخیر شاهد فشار اقتصادی بر اقشار کم درآمد جامعه هستیم که گاها این فشار منجر به ناتوانی برخی از افراد در تامین حداقل های زندگی شده است و نیاز است که مسئولین و دولت مردان طبق سوگندی که در زمان دریافت مسئولیت یاد کردند با ایجاد راهکارهای لازم و مدیریت منابع نسبت به حمایت و تامین کالاهای اساسی اقشار جامعه اقدامات مقتضی را انجام دهند.

    نکته قابل توجه در این طرح را می توان در ناتوانی افراد در پرداخت هزینه ها دانست و اینکه صندوق کارآفرینی امید در راستای مسئولیت های خود اقدام به ارائه و عرضه تسهیلات ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد جامعه نموده کاریست شایسته اما فارغ از ارزان بودن این تسهیلات باید این را نیز در نظر گرفت که مردم چگونه می توانند نسبت به پرداخت آن با توجه به شرایط اقتصادی موجود اقدام کنند و اینکه نحوه پرداخت آن در این گفتگو مشخص نگردیده است جای سوال می باشد؟ اینکه دولت با در نظر گرفتن اینگونه خدمات به فکر افراد کم درآمد جامعه است جای سوال دارد؟ که چرا به جای اینکار اقدام به مقابله با گرانی را در دستور کار خود قرار نمی دهند لازم به ذکر است در اینجا موضوع گرانی را با گرانفروشی نباید اشتباه گرفت چون این دو مقوله هر دو با یکدیگر مغایرت داشته و هر یک کارشناس خاص خود را دارد.

    اگر دولت در کنار ارائه این نوع تسهیلات، گرانی را مهار کند بخودی خود گرانفروشی نیز مهار خواهد شد آن وقت است که ارائه این نوع تسهیلات در صورت هدفمند بودن همانند اقدامات دولت های قبل برای مردم شیرین و قابل لمس خواهد بود.

    اینکه تسهیلات خرید داده شود اما نسبت به عوامل گرانی برخوردی دیده نشود قطعا اپیدمی بعد از کرونا را می توان معضل ناتوانی مردم در تهیه مایحتاج زندگی دانست .

    هر چند چیزی که در اینجا به آن کمتر و یا اصلا توجه نشده افرادی هستند که فاقد کد بیمه می باشند و این نوع افراد علاوه بر این از هر نوع درآمد ثابت نیز همانند کارگران و کارمندان محروم بوده و در این شرایط نابسامان اقتصادی نسبت به تامین اولین مایحتاج زندگی خود نیز عاجز و قادر به تامین آن برای گذران زندگی نیستند و متاسفانه مسئولین و دولت مردان با در نظر نگرفتن این قشر فشار سنگینی را بر روی دوش این افراد وارد می کنند.

    امید داریم که دولت و مسئولین با در نظر گرفتن شرایط زندگی کلیه اقشار جامعه و مهار گرانی در کنار جلساتی که قطعا برگزاری آنها منجر به ایجاد هزینه های گزافی است فکری بحال آن کنند چرا که خواستن توانستن است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *