×
×

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
آماده شدن دولت در حمایت ازگردشگری دردوران پساکرونا

  • کد نوشته: 10221
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۱
  • ۰
  • ولی تیموری-معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حوزه گردشگری با حمایت دولت آماده دوران پساکرونا می‌شود و امید می‌رود با مدیریت این ویروس، دوباره شادی و نشاط به جامعه ایرانی و به ویژه جامعه گردشگری کشور برگردد.
    آماده شدن دولت در حمایت ازگردشگری دردوران پساکرونا
  • تبلیغ هدفمند

     ولی تیموری-معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حوزه گردشگری با حمایت دولت آماده دوران پساکرونا می‌شود و امید می‌رود با مدیریت این ویروس، دوباره شادی و نشاط به جامعه ایرانی و به ویژه جامعه گردشگری کشور برگردد.

    ولی تیموری روز جمعه در جمع خبرنگاران اردستان یادآور شد: از ابتدای اسفندماه درگیر مصیبتی به نام بحران کرونا شدیم و به لحاظ اینکه در بدترین زمان ممکن، در اوج فصل پررونق گردشگری داخلی و بین‌المللی اتفاق افتاد، خسارت‌ها و عدم تحقق تعهدها بسیار بالا بود.

    وی بیان کرد: دولت از این رو مجموعه‌ای را در قالب ۱۴ رسته شغلی بسیار آسیب‌ دیده از بحران کرونا مد نظر قرار داد که بخشی امهال بود و آنجایی که هزینه‌هایی مانند مالیات، ارزش افزوده، حق بیمه کارفرمایی، قبوض حامل‌های انرژی و تسهیلات بانکی دریافتی قرار شد به مدت سه ماه پرداخت نشود و بخشی هم تسهیلات کرونا با کارمزد ۱۲ درصد بود که ۱۶۰ میلیون ریال به هر فرد شاغل در مجموعه‌های گردشگری پرداخت می‌شد.

    معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تا کنون پرداخت شده و ۶ هزار میلیارد ریال پرونده نیز در بانک‌ها است و در کنار این با توجه به استمرار شرایط به ویژه در حوزه گردشگری، دولت تسهیلاتی بخشی را مد نظر قرار داده و نهایی شده است که هفته آینده با اعلام از سوی وزیر، این بسته هم در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

    وی تشریح کرد: حوزه گردشگری در مجموع تا پایان تیرماه ۱۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت دید که البته این برآورد اولیه است؛ زیرا تنها گردشگری نیست بلکه در صورت در نظر گرفتن زنجیره‌های وابسته به طور قطع این عدد بسیار بالاتر می‌شود.

    تیموری اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها مبنی بر خودداری از سفر، امکان تحریک تقاضا برای سفرها تا کنون وجود نداشته است و در گردشگری بین‌المللی نیز تا کنون تنها به صورت انفرادی و برای کار تجاری امکان ورود داشتند که امید می‌رود به زودی این امکان برای گردشگران و علاقه‌مندان فراهم شود.

    وی تصریح کرد: از نظر گردشگری داخلی البته با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی مبنی بر انجام سفر همراه با حفظ سلامتی، نیمه شمال و شمال‌غرب کشور به دلیل آب و هوای مناسب در فصل بهار و تابستان، تحرکاتی اتفاق افتاد که پیش‌بینی می‌شود فصل پاییز نیز نیمه جنوبی کشور از نعمت این سفرها برخوردار باشد.

    معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه گردشگری خارجی ۹۶ درصد کاهش داشت و سفرهای نوروزی از ۷۶ میلیون نفر- شب اقامت امسال به نزدیک صفر رسید، تاکید کرد: همچنان البته به هم‌وطنان توصیه می‌شود که با وجود استفاده از فرصت سفر، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

    وی در ادامه به سفرش از روز گذشته در استان اصفهان برای بازدید و رسیدگی به آخرین وضعیت فعالان بخش گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان اردستان در فاصله کمی از کلان‌شهری مانند اصفهان قرار گرفته است که به عنوان یک مقصد جهانی گردشگری اشتهار دارد و باید از این شهرت استفاده شود تا نقاطی با چنین ظرفیت تاریخی، فرهنگی، زیرساخت‌های گردشگری در حال آماده‌سازی و مردمانی خوب و مهمان‌نواز بیشتر معرفی شود.

    آماده شدن دولت در حمایت ازگردشگری دردوران پساکرونا
    آماده شدن دولت در حمایت ازگردشگری دردوران پساکرونا

    تیموری افزود: اگر مردم با ظرفیت‌ها، گنجینه‌های تاریخی، آداب و رسوم این شهرها بیشتر آشنا شوند، به طور قطع اهالی از گردش مالی حوزه گردشگری بهره‌مندی بیشتری خواهند داشت و می‌تواند تنوعی در منابع درآمدی ایجاد کند.

    استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و ۱۰۷ شهر و یک‌ هزار و ۹۳۴ روستا به عنوان قطب گردشگری کشور، افزون بر ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

    شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع شده است.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار:

    در صورت حمایت اصولی و برنامه ریزی شده در این ایام از مراکز گردشگری می توان جلوی بیکار شدن افرادی که از این طریق در حال امرار معاش بوده را گرفت و این لازمه اش مدیریت برنامه ریزی و اجرای اقدامات زیر بنای برای مراکز گردشگری است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *