×
×

بخشدار جرگلان شهرستان راز و جرگلان
دویدوخ، صاحب مجتمع فرش دوروی ابریشمی می شود

  • کد نوشته: 10314
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۲
  • ۰
  • با حمایت این نوع روستا ها و با ایجاد زیر ساخت های لازم می توان در جهت فراهم نمودن اشتغال پایدار و ممانعت از کوچ مردم به شهرها برای امرار معاش جلوگیری کرد در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات این نوع تولیدات فراهم نمودن بازار مصرف است که دولت و مسئولین می بایست با نگاه بلند مدت نسبت به فرراهم نمودن بازار برای محصولات تولیدی اقدامات لازم را فراهم نماید تا مردم از این طریق بتوانند نسبت به فروش این تولیدات زیبا و چشم نواز اقدام کنند.
    دویدوخ، صاحب مجتمع فرش دوروی ابریشمی می شود
  • تبلیغ هدفمند

    عملیات اجرایی احداث ساخت نخستین مجتمع تولیدی فرش دوروی ابریشمی با متراژ ۸۰۰ متر مربع زیر بنا و اعتبار ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستای «دویدوخ» آغازشد این روستا که از توابع شهرستان ترکمن‌نشین راز و جرگلان در استان خراسان شمالی می باشد دارای تولیداتی با آوازه جهانی است.

    پولاد نجاهی – بخشدار جرگلان شهرستان راز و جرگلان افزود: هزینه احداث این مجتمع از محل تسهیلات کمیته ملی دهیاری های کشور که بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال می باشد تامین خواهد شد. این مجتمع قرار است در سه طبقه احداث شود که طبقه نخست آن مربوط به سالن چندمنظوره و سالن نمایشگاه دایمی فرش اختصاص خواهد یافت و در سایر طبقات همزمان ۱۶۰ بافنده پای ۸۰ دار قالی برپا شده مشغول به کارخواهند شد.

    وی با اشاره به نقش ویژه در ایجاد فرصت های شغلی که این مجتمع دارد گفت: در حال حاضر این روستا با۶۰۰ دار قالی بر شا بدون شک راه اندازی و احداث آن می تواند با توجه به ظرفیت موجود منطقه در تولید فرش هایی با شهرت جهانی، نقش ویژه ای در ایجاد فرصت های شغلی و حذف معضل بیکاری و تحقق جهش تولید در منطقه مرزی جرگلان ایجاد کند.

    دویدوخ، صاحب مجتمع فرش دوروی ابریشمی می شود
    دویدوخ، صاحب مجتمع فرش دوروی ابریشمی می شود

    این روستا که ۱۶۷ کیلومتری مرکز استان در بخش مرزی جرگلان از توابع شهرستان راز واقع است و مردم این روستا با سابقه دیرینه در بخش تولیدات صنایع دستی منجمله فرش دستباف دوروی ابریشمی شهره جهانی را داشته باشند در واقع می توان شغل اصلی اهالی این روستا را بافت فرش ابریشمی از ابریشم تولیدی خود که بعنوان نوغاندار نیز هستند دانست که در کنار این دو حرفه به شغل دامداری و کشاورزی نیز مشغول می باشند.

    یکی از زیباترین صنایع دستی کشور را می توان فرش دوروی تمام ابریشم ترکمن دانست که با ظرافت و زیبایی خاصی که دارد چشم هر بیننده ای را مسخ خود می کند که در نوع خود در دنیا بی نظیر و بدون لنگه می باشد.

    این روستای ۶۲۰ خانواری با جمعیت ۲۶۰۰نفری توانسته در خود به ازای هر خانواده یک دار قالی بر پا کند به طوری که بخش اعظم تولیدات مردم این روستا از نوع دورو و تمام ابریشم است که بافت هر قالیچه ۳متری ۷ ماه زمان می برد.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار:

    با حمایت این نوع روستا ها و با ایجاد زیر ساخت های لازم می توان در جهت فراهم نمودن اشتغال پایدار و ممانعت از کوچ مردم به شهرها برای امرار معاش جلوگیری کرد در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات این نوع تولیدات فراهم نمودن بازار مصرف است که دولت و مسئولین می بایست با نگاه بلند مدت نسبت به فرراهم نمودن بازار برای محصولات تولیدی اقدامات لازم را فراهم نماید تا مردم از این طریق بتوانند نسبت به فروش این تولیدات زیبا و چشم نواز اقدام کنند.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *