×
×

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم
دارا بودن امکانات لازم قم جهت استقرار صنایع پیشرفت

  • کد نوشته: 10725
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۶
  • ۰
  • رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: این استان امکانات زیرساختی مناسبی برای استقرار و فعالیت صنایع پیشرفته موردنیاز کشور دارد.
    دارا بودن امکانات لازم قم جهت استقرار صنایع پیشرفت
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: این استان امکانات زیرساختی مناسبی برای استقرار و فعالیت صنایع پیشرفته موردنیاز کشور دارد.

    محمود سیجانی روز گذشته بیان کرد: صنعت قم، جوان و به‌روز است و بر همین اساس به‌سرعت می‌تواند در حوزه زیرساختی تغییرات لازم را برای استقرار صنایع پیشرفته در خود ایجاد کند.

    وی افزود: شهرک‌های صنعتی استان نیز از امکانات موردنیاز سرمایه‌گذاران برای استقرار صنایع پیشرفته برخوردار است و به‌سرعت می‌توان چرخه تولید محصولات با فنّاوری بالا را در قم فعال کرد.

    دارا بودن امکانات لازم قم جهت استقرار صنایع پیشرفت
    دارا بودن امکانات لازم قم جهت استقرار صنایع پیشرفت

    وی ادامه داد: تعامل رو به رشد بخش صنعت قم با مراکز دانشگاهی استان و امکان استفاده از جدیدترین دستاوردهای علمی و مهندسی در تولید به‌روز محصولات، از دیگر مزایای آن برای استقرار صنایع پیشرفته است.

    سیجانی گفت: همچنین طی سال‌های اخیر، راهبرد تکمیل زنجیره تولید درقم به‌طورجدی مورد توجه قرارگرفته و همین عامل امکان مطلوبی برای تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع ایجادشده در استان است.

    وی بیان کرد: ازجمله نکات مثبت استقرار صنایع پیشرفته و راهبردی در قم که بزرگ‌ترین بازارهای مصرف کشور در اطراف آن جای گرفته، کاهش تأثیرگذاری تحریم اقتصادی دشمن در حوزه صنعت و تسهیل دسترسی مردم به محصولات موردنیازشان است.

    وی ادامه داد: درحال حاضر نیز صنایع پیشرفته در بخش‌های مختلف همچون تولید لوازم‌خانگی، حوزه نفت و گاز،‌ پتروشیمی، قطعات خودرو و تجهیزات ساختمانی در قم فعال و در حال گسترش است.

    حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *