×
×

بازار کسب و کار
ریشه‎های ترک تحصیل دانش‎آموزان گلستانی عمیق‎تر شد

  • کد نوشته: 1078
  • ۱۳۹۸-۰۴-۱۳
  • ۰
  • وجود ۲۷ هزار بازمانده از تحصیل نشان می‎دهد که ریشه ترک تحصیل دانش‎آموزان گلستانی به دلیل مشکلات اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی عمیق‎تر شده است. ایستگاه توقف تحصیل ۲۷ هزار دانش‎آموز گلستانی موضوعی است که نمی‎توان به سادگی از کنار آن گذشت. در حالی که آموزش و پرورش با مشوق‎های تحصیلی و قوانین برای جلوگیری […]

    ریشه‎های ترک تحصیل دانش‎آموزان گلستانی عمیق‎تر شد
  • تبلیغ هدفمند

    وجود ۲۷ هزار بازمانده از تحصیل نشان میدهد که ریشه ترک تحصیل دانشآموزان گلستانی به دلیل مشکلات اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی عمیقتر شده است.

    ایستگاه توقف تحصیل ۲۷ هزار دانش‎آموز گلستانی موضوعی است که نمی‎توان به سادگی از کنار آن گذشت.

    در حالی که آموزش و پرورش با مشوق‎های تحصیلی و قوانین برای جلوگیری از بازدارندگی تحصیلی در کشور وجود دارد اما متاسفانه در استان گلستان شاهد چنین رخ‎داد ناملموسی هستیم.

    مسئولان استان و آموزش و پرورش باید با خود بیندیشند که زندگی این ۲۷ هزار دانش‎آموز در آینده چه خواهد شد، از سویی این میزان دانش‎آموز بازمانده از تحصیل عدد قابل توجه‎ای است که در آینده استان و کشور چه از نظر تربیتی و چه از نظر نیروی انسانی تاثیرگذار خواهد بود.

    قطعا بازماندن از تحصیل ضرب‎آهنگ پیشرفت و توسعه را حداقل  از چشمان این دانش‎آموزان  و خانواده‎های آینده آنها خواهد گرفت و مسئولان آموزش و پرورش استان باید با نگاه پدرانه و دلسوزانه نسبت به رسیدگی به وضعیت این دانش‎آموزان اقدام کنند.

    البته همیشه با حقوق‎های ناچیز و فعالیت‎های گسترده از فرهنگیان جامعه انتظار بالاتری شاید به واسطه شغل پیامبرگونه‎ای که برگزیده‎اند وجود دارد ولی این تکلیفی است که بر گردن هر مسئول متولی در این بخش قرار دارد و حتی باید دستگاه قضایی نسبت به اهمال‎کاران و سدهایی که مانع از تحصیل این دانش‎آموزان می‎شود جدی‎تر برخورد کنند.

    وجود ۲۷ هزار بازمانده از تحصیل نشان می‎دهد که ریشه ترک تحصیل دانش‎آموزان گلستانی به دلیل مشکلات اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی عمیق‎تر شده است و قطعا بی‎توجهی به این مهم منجر به آن می‎شود که مسئولان برای ریشه‎کنی بی‎سوادی و آموزش جامعه هزینه بیشتری بپردازند.

     حجت‎الاسلام سیدرضا سیدحسینی، دادستان مرکز استان گلستان نیز به این مهم در نشست مسؤولان دستگاه قضایی با بانوان فرهیخته استان گلستان واکنش نشان داده و یادآور شد: مشکلات آسیب‎های اجتماعی باید به شکل کاربردی حل شود.

    وی با بیان اینکه وقتی جنبه‎های حمایتی وجود دارد نباید به دنبال مجازات و مسائل کیفری رفت، افزود: در استان گلستان ۲۷ هزار دانش‎آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد که این تعداد بازمانده تحصیلی در استان زیبنده نام گلستان نیست.

    دادستان مرکز استان گلستان تاکید کرد: بنده برای رفع این مسأله اعلام آمادگی می‎کنم و درخواست دارم بررسی شود که در کدام مناطق کودکان بازمانده از تحصیل بیشتر وجود دارد.

    حسینی با بیان اینکه باید راه حلی برای ترک تحصیل دانش‎آموزان در استان پیدا کرد، افزود: وجود این تعداد بازمانده از تحصیل در حالی است که استان گلستان هزینه‎های زیادی برای ریشه‎کنی بی‎سوادی و آموزش جامعه می‎پردازد.

    پیش از این احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده گلستان با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان برگزار شده بود عنوان کرده که بیش از ۷۰ درصد از دانش‎آموزان بازمانده از تحصیل در استان گلستان بانوان هستند.

    وی اعتقاد دارد که حمایت از خانواده‎های بی‎بضاعت دانش‎آموزان گلستانی آنها را از پای دار قالی و چوپانی به مدارس خواهد کشاند و این مهم نشان می‎دهد که اصلی‎ترین دلیل ترک تحصیل دانش‎آموزان مشکلات و مسائل اقتصادی است.

    قطعا موضوع ترک تحصیل دانش‎آموزان تنها بر دوش آموزش و پرورش نیست ولی شاید این نهاد پرچمدار و خط مقدم مقابله با بی‎سوادی است و انتظار بیشتری از این مجموعه برای پای کارآوردن دیگر دستگاه‎ها به منظور کاهش میزان بازماندگان تحصیل در استان گلستان می‎رود تا روزی بتوانیم همچون کشور ژاپن جشن ریشه‎کنی بی‎سوادی را برپا کنیم.

    نویسنده: فاطمه رائیجی
    منبع: بازار کسب و کار
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *