مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از واگذاری 30 درصد از پرونده های سالمندان تحت حمایت این نهاد به مراکز نیکوکاری با هدف تسریع در امر خدمت رسانی بیشتر و کیفیت ارائه خدمات خبر داد.
×
×

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر
واگذاری ۳۰ درصد از پرونده‌های سالمندان کمیته امداد به مراکز نیکوکاری

  • کد نوشته: 10788
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۶
  • ۰
  • مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از واگذاری 30 درصد از پرونده های سالمندان تحت حمایت این نهاد به مراکز نیکوکاری با هدف تسریع در امر خدمت رسانی بیشتر و کیفیت ارائه خدمات خبر داد.
    واگذاری ۳۰ درصد از پرونده‌های سالمندان کمیته امداد به مراکز نیکوکاری
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از واگذاری ۳۰ درصد از پرونده های سالمندان تحت حمایت این نهاد به مراکز نیکوکاری با هدف تسریع در امر خدمت رسانی بیشتر و کیفیت ارائه خدمات خبر داد.

    واگذاری 30 درصد از پرونده‌های سالمندان کمیته امداد به مراکز نیکوکاری
    واگذاری ۳۰ درصد از پرونده‌های سالمندان کمیته امداد به مراکز نیکوکاری

    احمد لطفی با گرامیداشت هفته سالمندان اظهار داشت: با مشارکت کمیته امداد و مراکز نیکوکاری استان ۳۰ درصد از پرونده‌های مددجویان سالمندان بالای ۶۰ سال این نهاد به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود.


    مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر هدف از این کار را واگذاری امور به مردم و تسریع در جهت امر خدمت رسانی بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به سالمندان تحت حمایت عنوان کرد و گفت: در این جهت مرکز نیکوکاری بررسی، تحقیق و شناسایی نیازهای خانوارها را انجام می‌دهد و کمیته امداد همچنان ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و حمایتی را برعهده دارد.

    لطفی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در واقع پیشخوان کمیته امداد در محله‌ها هستند، افزود: احیای سنت‌های حسنه اسلامی احسان و نیکوکاری، توسعه مشارکت‌های محلی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، نظارت‌های مردمی و معتمدان محلی در توزیع کمک‌ها بین نیازمندان واقعی از مهمترین اهداف برپایی مراکز نیکوکاری است.

    وی  با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ هزار ۵۰۰ سالمند یک و دو نفره در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: از این تعداد، پرونده بیش از پنج هزار و ۵۰۰ سالمند به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود.

    مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه اولین گروه از پرونده سالمندان امروز واگذار شده است گفت: برون سپاری پرونده‌های سالمندان بالای ۶۰ سال با اولویت سالمندان دارای پرونده تک نفره، بیماران صعب العلاج و زمین گیر انجام خواهد پذیرفت.

    وی به نقش مددکاران مراکز نیکوکاری در ارائه خدمات به جامعه هدف اشاره و تأکید کرد: تعامل با مددکار کمیته امداد برای اخذ تبادل نظر و ارائه خدمات به سالمندان، کسب اطلاعات برای نحوه نگهداری از فیزیک پرونده‌ها و اسکن مدارک در سیستم جامع حمایتی کمیته امداد، شناسایی و نیازسنجی خانوارهای سالمند، برنامه ریزی و سرکشی از منزل سالمندان، پیگیری و رسیدگی به ارتقاء وضعیت بهداشت و سلامت سالمندان، همکاری در توزیع بسته‌های حمایتی تأمین شده از سوی امداد و سایر مبادی، تلاش در جهت ارتقاء سطح امید به زندگی و نشاط دربین سالمندان از جمله نقش‌های مددکاران در مراکز نیکوکاری است.

    لطفی ابراز امیدواری کرد: با فعالیت مرکز نیکوکاری زمینه سازی کاهش فقر و توسعه برون سپاری خدمات به سالمندان بالای ۶۰ سال هر چه بهتر در سطح استان انجام شود.

    مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۲۸ مرکز نیکوکاری در سطح استان با محوریت مردم، معتمدین محل و مساجد با کمیته امداد همکاری دارند و نقش بسزایی را در هم افزایی کمک‌‌های مردمی به نیازمندان انجام می‌دهند.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *