×
×

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی
هشدار جانشین ناجا در مورد سوء استفاده از مناقشه قره باغ

  • کد نوشته: 10861
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۷
  • ۰
  • جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به معاندان و ضدانقلاب در مورد سوء استفاده از مناقشه قره باغ هشدار داد و افزود: مردم مناطق مرزی هم باید هوشیار بوده و اجازه ندهند معاندان از این وضعیت سوء استفاده کنند.
    هشدار جانشین ناجا در مورد سوء استفاده از مناقشه قره باغ
  • تبلیغ هدفمند

    جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به معاندان و ضدانقلاب در مورد سوء استفاده از مناقشه قره باغ هشدار داد و افزود: مردم مناطق مرزی هم باید هوشیار بوده و اجازه ندهند معاندان از این وضعیت سوء استفاده کنند.

     سردار “قاسم رضایی” اظهار امیدواری کرد: مناقشه دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان که از ۱۰ روز قبل آغاز شده است، هر چه زودتر پایان یافته و آرامش دوباره به مرزهای دو کشور بازگردد.

    وی ادامه داد: از آغاز درگیری بین این دو کشور تعدادی گلوله توپ و راکت به خاک جمهوری اسلامی ایران اصابت کرده است و مرزبانان ما بر حسب وظایف خود تذکرات لازم را صادر کرده اند تا ۲ طرف زاویه تیراندازی را رعایت کنند .

    سردار رضایی با اشاره به بازدیدی که صبح امروز از مرزهای استان های اردبیل و آذربایجان شرقی داشته است، گفت: مرزبانان در نوار مرزی اشرافیت کاملی بر تحرکات دارند.

    هشدار جانشین ناجا در مورد سوء استفاده از مناقشه قره باغ
    هشدار جانشین ناجا در مورد سوء استفاده از مناقشه قره باغ

    وی در عین حال به مرزنشینان و ساکنان روستاهای نوار مرزی توصیه کرد به هشدارهای مرزبانان توجه کرده و از ترددهای غیرضروری در نوار مرزی پرهیز کنند.

    جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از مناقشه دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان ناخرسند است و تاکید دارد که این مناقشه باید پشت میز مذاکره و با نظارت سازمان ملل رفع شود.

    به گزارش ایرنا، درگیری بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در جبهه قره باغ به موازات نوار مرزی رودخانه ارس ادامه دارد و تا کنون تعدادی از گلوله های این درگیری به مناطق روستایی شهرستان خداآفرین اصابت کرده است .

    در همین رابطه سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به اصابت گلوله و راکت‌های شلیک شده به داخل کشور، به جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان ابلاغ شده است و جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت اتباع خود به هیچ وجه اغماض نخواهد کرد.

    سعید خطیب زاده افزود: از دو طرف خواسته‌ایم در پرتو روابط دوستانه و اصول حسن همجواری، ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، کلیه اقدامات و تدابیر امنیتی لازم را برای جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث غیرقابل قبول اتخاذ کنند.

    شهرستان مرزی خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه ارس و در ضلع جنوبی جبهه جنگ قره باغ بین ارتش های جمهوری  آذربایجان و ارمنستان واقع شده است.

    ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغازکننده حمله دانست.

    پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود و این در حالی است که دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره‌باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

    در سال ۱۹۹۴ میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *