×
×

رئیس پلیس فتا ناجا
تحت پوشش«سامانه سجام»کلاهبرداری که انجام شد

  • کد نوشته: 11185
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۰
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا ناجا گفت: با اقدامات فنی و قضائی پلیس سایبری کشور، اعضای باند کلاهبرداری که تحت عنوان «سامانه سجام» در کشور از متقاضیان کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
    تحت پوشش«سامانه سجام»کلاهبرداری که انجام شد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا ناجا گفت: با اقدامات فنی و قضائی پلیس سایبری کشور، اعضای باند کلاهبرداری که تحت عنوان «سامانه سجام» در کشور از متقاضیان کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

    به گزارش روز یکشنبه بازار کسب کار آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: با ارجاع پرونده های متعدد کلاهبرداری به پلیس فتا در خصوص شکایت مال باختگان با ترفند جدید کلاهبرداری و تجزیه و تحلیل فنی پرونده های مرجوعه مشخص شد، همه این افراد طی روزهای گذشته با مراجعه با «سامانه سجام» مورد سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) و برداشت غیر مجاز از حساب هایشان قرار گرفته اند.

    تحت پوشش«سامانه سجام»کلاهبرداری که انجام شد
    تحت پوشش«سامانه سجام»کلاهبرداری که انجام شد

    وی ادامه داد: با توجه به کثرت پرونده های قضائی و پیچیدگی شیوه و شگرد مجرمانه، موضوع در کارگروه ویژه پلیس فتا مطرح و اقدامات فنی و عملیاتی علیه مجرم یا مجرمان با استفاده از تیم کارشناسان فنی و با تجربه پلیس فتا آغاز شد.

    رئیس پلیس فتا ناجا افزود: در این رابطه رد پای یکی از مجرمان در استان زنجان کشف شد و پلیس فتا استان با کنار هم قرار دادن سایر شواهد و سرنخ های موجود در پرونده مجرمان ضمن همکاری و هماهنگی مناسب با دادستان استان زنجان اقدام عملیاتی برای شناسایی و دستگیری سایر مجرمان و متهمان پرونده آغاز شد و در این رابطه هفت مجرم آقا و خانم در استان های مختلف مورد شناسایی قرار گرفتند و با انجام اقدامات تعقیب و مراقبت همه مجرمان به انضمام سر شاخه اصلی این باند شناسایی، دستگیر و باند مذکور متلاشی شد.

    وی بیان داشت: اعضای این تیم هفت نفره که دانش فنی بالایی در امور رایانه ای و فنی داشتند با ایجاد سایت جعلی کاملا مشابه با سامانه سجام و نیز اقدامات کاملا حرفه ای در بالا نگه داشتن سامانه جعلی مذکور در رنکینگ جست و جو گوگل در هنگام مراجعه متقاضیان به سامانه تقلبی و درگاه بانکی جعلی نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب های مالی متقاضیان اقدام می کردند.

    سردار مجید خاطرنشان کرد: هنگام دستگیری مجرمان، بانک اطلاعاتی از ۳۰ هزار حساب هموطنان و تعداد ۳ دستگاه خودرو به انضمام ۱۲ گوشی تلفن همراه و سه دستگاه لپ تاپ کشف شد .

    وی افزود: با جمع بندی پرونده های قضائی مرجوعه به پلیس فتا کلاهبرداری از یک هزار و ۴۰۰ نفر از متقاضیان با مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال محرز است.

    رئیس پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست در صورت داشتن شکوائیه قضائی مشابه موارد گفته شده با مراجعه به پلیس فتا محل سکونت پیگیر امور قضائی خود باشند و همواره کلیه کاربران فضای مجازی در هنگام نیاز با مراجعه به سایت های مشابه به جهت امور ثبت نامی به منظور جلوگیری از حوادث مشابه ، حتما آدرس کامل را، خود یا به کمک افراد مطلع و مورد اطمینان در نوار آدرس URL  وارد کرده و هرگز برای دسترسی به سایت های مختلف از سامانه جست وجو گوگل استفاده نکنند.

    سردار مجید خاطر نشان کرد : عموم مردم می توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، گزارشات خود را به آدرس سایت پلیس فتا WWW.CYBERPOLICE.IR  قسمت ثبت گزارشات مردمی جهت رسیدگی اطلاع دهند.

    منبع: پلیس فتا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *