×
×

مهرک سلیمانی نائب قهرمان پاور لیفتینگ کشور: توسعه ورزش در بین بانوان، باعث پرورش فرزندانی با شور و نشاط اجتماعی خواهد شد.

  • کد نوشته: 1128
  • ۱۳۹۸-۰۵-۰۶
  • ۰
  • دست اندر کاران ورزش کشور باید این روند پرشتاب توسعه ورزش در بین بانوان را به فال نیک گرفته و با توسعه امکانات ورزشی و برگزاری مسابقات و کلاس های مختلف داوری و مربی گری در صدد ارتقاء سطح ورزش در بانوان تا رسیدن به شرایط آرمانی برآیند.
  • تبلیغ هدفمند

    / اثرات مثبت ورزش بر افراد جامعه بر هیچکس پوشیده نیست و سلامت و پویایی هرجامعه ای با ورزش و فعالیت های جسمی تضمین می شود. در حقیقت هر قدر فعالیت های ورزشی در جامعه جدی تر گرفته شود و از حالت نمایشی و تبلیغاتی خارج شود، پویایی و نشاط در جامعه تسری پیدا خواهد کرد واز  بزهکاری ها و ناهنجاری های جامعه کاسته خواهد شد. از آنجایی که بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، قطعاً به

    نقش ورزش در این دامنه از جامعه نیز باید به صورت جدی پرداخته شود و نگاه های تبعیض آمیز و جنسیتی حذف شود. البته با وجود محدودیت ها ورزش بانوان در سال های اخیر روند رو به رشدی پیدا کرده است و تعداد بانوانی که روی به ورزش های مختلف آورده اند، به شدت در حال افزایش است. دست اندر کاران ورزش کشور باید این روند پرشتاب توسعه ورزش در بین بانوان را به فال نیک گرفته و با توسعه امکانات ورزشی و برگزاری مسابقات و کلاس های مختلف داوری و مربی گری در صدد ارتقاء سطح ورزش در بانوان تا رسیدن به شرایط آرمانی برآیند.

    هر چند اکثر بانوان ورزشکار به جنبه های سلامتی و نشاط در ورزش اهمیت می دهند، اما هستند ورزشکارانی که با وجود دشواری های موجود در ورزش قهرمانی ، این مسیر سخت را انتخاب کرده و با کسب قهرمانی در رشته ها و عرصه های مختلف، علاوه بر کسب عناونین شخصیف برای این کشور نیز افتخار آفرینی می کنند.

    مهرک سلیمانی از جمله ورزشکارانی است که با تلاش و پشتکار فراوان توانسته است راه قهرمانی را هموار سازد و در بالاترین قله های ورزش کشور گام نهد و به نایب قهرمان پاورلیفتینگ کشورو انتخابی آسیا دست پیدا کند.

    سلیمانی که متولد متولد ۵ مهر ۶۹ فوق دیپلم it دوره دیده تغذیه و داروشناسی ورزشی است مربی درجه ۳ بدن سازی است .

    با سلیمانی همکلام شدیم و از او در خصوص نحوه علاقه مند به این ورزش و مربیانش پرسیدیم:

    بنده چند سال قبل خیلی چاق بودم و در اثر چاقی دچار درد های کتف و شانه شده بودم.  با وجود آگاهی از اثرات ورزش،  بیشتر از ۱۰ جلسه طاقت نمی اوردم و ورزش را رها می کردم. تا اینکه به خود آمدم و به طور جدی نگران سلامتی ام شدم.  تصمیم جدی گرفتم به ورزش بدن سازی بپردازم و ۳ ماه مدام ورزش کردم و هر روز سبک تر و پر قدرت تر میشدم تا جایی که یک روز هم بدون تمرین نبودم.

    در این مدت با مربیان زیادی کار کردم و پس از تمرین و مطالعه در این رشته توانستم علاوه بر حل مشکل چاقی مربی شوم.

    در چه مسابقاتی شرکت کردید و چه مربیانی داشتید؟

    سال گذشته از سوی انجمن پاورلیفتینگ ایران دعوت به مسابقات شدم و با افتخار اعلام می کنم با استفاده از تجربیات استاد حسین اکبر زاده و حسام رحیمی موسس و بنیانگذار پاورلیفتینگ ایران موفق به کسب عنوان نایب قهرمان اسکوات کشور و انتخابی آسیا شدم

    چه برنامه ای برای آینده دارید؟

    ادامه ورزش و کسب عناوین دیگر، کمک به بانوان جامعه جهت شناسایی ورزش مورد علاقه شان، تلاش در جهت شناسایی ورزش بدن سازی به عنوان ورزشی پایه و اساسی شبیه دو و میدانی که مادر ورزش ها شناخته می شود و ادامه تحصیلات و مطالعه در امور ورزش به منظور اثربخشی بیشتر در امر ورزش

    سخن پایانی

    بدون شک ورزش کردن بانوان دختران اهمیتی به مراتب بیشتر دارد.چرا که دختران امروز، مادران فردای جوامع هستند که در صورت سلامت بودن، می توانند نسلی سالم و تندرست را تربیت کنند.هر قدر نشاط و شادابی در بین جامعه بانوان بیشتر رواج پیدا کند، فرزندانی با شور نشاط اجتماعی بیشتر در دامان مادران پرورش پیدا خواهند کرد .از مسئولان محترم تقاضا دارم با گسترش امکانات و فضاهای ورزشی برای بانوان و برگزاری مسابقات در سنین و سطوح مختلف راه برای توسعه ورزش در بین بانوان هموار سازند

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *