×
×

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان
میانگین کم سرانه آموزش کشوری دانش‌آموزان گلستانی

  • کد نوشته: 11486
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۴
  • ۰
  • مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت که با وجود تلاش‌های صورت گرفته و کمک خیرین برای ساخت کلاس‌های درس، سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان گلستانی ۲۶ صدم مترمربع کمتر از میانگین کشوری است.
    میانگین کم سرانه آموزش کشوری دانش‌آموزان گلستانی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت که با وجود تلاش‌های صورت گرفته و کمک خیرین برای ساخت کلاس‌های درس، سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان گلستانی ۲۶ صدم مترمربع کمتر از میانگین کشوری است.

    یاسر لیوانی اظهار داشت: میانگین کشوری این سرانه ۴.۹۴ مترمربع است که امیدواریم با کمک بیشتر خیرین و ساخت مدارس جدید، این فاصله جبران شده و فضای آموزشی کافی در اختیار دانش آموزان گلستان قرار بگیرد.

    وی بیان کرد: ۱۵ درصد مدارس گلستان نیازمند بازسازی و ۲۵ درصد به مقام‌سازی احتیاج دارند که در صورت اجرای این موارد، سرانه آموزشی گلستان به میانگین کشوری خواهد رسید.

    گلستان ۱۲ هزار و ۳۰۰ کلاس درس در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه دارد که ۳۷۵ مدرسه نیازمند بازسازی و ۶۲۵ مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی است.

    میانگین کم سرانه آموزش کشوری دانش‌آموزان گلستانی
    میانگین کم سرانه آموزش کشوری دانش‌آموزان گلستانی

    مدیرکل نوسازی مدارس گلستان گفت: هم اکنون صد پروژه آموزشی شامل ۶۰۰ کلاس درس از سوی این اداره کل در دست ساخت است و تا پایان مهرماه ۱۷۲ کلاس درس و تا پایان سال ۲۲۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

    لیوانی اظهار داشت: از کل پروژه‌های در حال ساخت توسط اداره کل نوسازی مدارس گلستان، ۶۸ مدرسه با ۳۵۶ کلاس با مشارکت خیرین در حال ساخت است.

    به گفته وی مشارکت خیرین گلستان در ساخت مدارس طی سال‌های ۹۷ تاکنون از ۳۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

    مدیرکل نوسازی مدارس گلستان گفت: از سال ۷۷ تاکنون خیرین مدرسه‌ساز هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال به بخش مدرسه ‌سازی گلستان کمک کردند.

    وی به اجرای طرح پویش “آجر به آجر” در گلستان اشاره کرد و گفت: تعداد کل خیرین کلان در قالب تفاهم‌نامه این پویش از ابتدای سال جاری در گلستان ۴۵ نفر و میزان مشارکت این خیرین نیز ۴۱۰ میلیارد ریال است و پنج هزار و ۵۹۶ نفر خیر خُرد نیز در این طرح مشارکت کردند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *