×
×

با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو صورت گرفت
کلنگی که بعداز۱۸سال مجددزمین خورد

  • کد نوشته: 12077
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۲
  • ۰
  • هفته بیست و پنجم هر هفته الف ب ایران که در جهت ایجاد آرامش، سلامت، حفظ محیط زیست، ایجاد اشتغال پایدار و ممانعت از خروج مردم از روستا و مهاجرت آنها به شهر در شهرستان آزادشهر و با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو برای دومین بار کلنگ پروژه ۱۸ سال پیش دوباره به زمین خورد تا شاید شاهد شکوفایی و ایجاد رونق تولید و سلامت جامعه و حفاظت منابع آبی در جهت حفظ محیط زیست باشیم.
    کلنگی که بعداز۱۸سال مجددزمین خورد
  • تبلیغ هدفمند

    هفته بیست و پنجم هر هفته الف ب ایران که در جهت ایجاد آرامش، سلامت، حفظ محیط زیست، ایجاد اشتغال پایدار و ممانعت از خروج مردم از روستا و مهاجرت آنها به شهر در شهرستان آزادشهر و با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو برای دومین بار کلنگ پروژه ۱۸ سال پیش دوباره به زمین خورد تا شاید شاهد شکوفایی و ایجاد رونق تولید و سلامت جامعه و حفاظت منابع آبی در جهت حفظ محیط زیست باشیم.

    آیین کلنگ زنی ۷ پروژه آب و فاضلاب در قالب پویش هر هفته – الف- ب- ایران (ساخت و سازها –سازوکارها) در استان گلستان با حضور مهندس تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو برگزار گردید.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین آیین کلنگ زنی عملیات اجرایی ۷ پروژه آب و فاضلاب استان گلستان با اعتباری بالغ بر ۵۵۲۷۰۱میلیون ریال در محل تصفیه خانه فاضلاب شهرستان آزادشهر با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو ،دکتر حق شناس استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی در قالب هفته بیست و پنجم هرهفته الف ب ایران(ساخت و سازها –سازوکارها) انجام شد .

    تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به اجرای پروژه های مهم در جهت خدمات رسانی به مردم گلستان گفت: افزایش سطح امیدواری و اعتماد سازی بین مردم و ایجاد تعامل دوسویه با جامعه برای عملکرد مطلوب و همکاری و بازخورد از این همکاری و استفاده از نظرات سازنده همراه با عرضه و تقاضا از مجموعه اهداف اجرای پویش هرهفته الف ب ایران است. که هر چند این پویش همراه با سختی و مشکلات سد راه اما در کنار همه این سختی ها افتخار خدمت به مردم را خواهیم داشت.

    با برنامه ریزی مناسب شاهد ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود

    بهزاد هرمزی مدیر عامل شرکت آبفای گلستان در ادامه با اشاره به پروژه ها در بخش تامین آب شرب تصریح کرد: با هدف ایجاد ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و حفظ محیط زیست و حفاظت از منابع محدود این مایه حیات در این پویش کلنگ عملیات اجرایی ۳۰کیلومتر خطوط انتقال آب شرب ۹ روستا و اجرای ۲۹٫۵کیلومتر شبکه توزیع آب شرب ۱۲روستای شهرستان آزادشهر و رامیان ، احداث ۲باب مخزن در دو روستای تورنگ تپه و حاجی بیک گرگان ، ۳۰۲۰فقره استاندارد سازی و نصب انشعاب ۱۱ روستا ،حفر ۳ حلقه چاه آب برای ۵ روستا و عملیات حصار کشی مخزن روستای دنگلان گرگان به طول ۱۴۰متر زده خواهد شد.

    وی در ادامه ضمن اشاره به احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب آزادشهر اظهار داشت: این پروژه در جهت حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و در راستای جلوگیری از مشکلات بوجود آمده در خطوط شبکه فاضلاب به طول ۶۵۰متر مکعب در ساعت می باشد.

    مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در پایان ابرازداشت: می توان امیدوار بود که با بهره برداری از این طرح‌ها که موجب ایجاد افزایش رضایت عمومی مردم بوده منابع آبی جدید و پایداری در حوزه آب شرب نیز به وجود خواهد آورد که با برنامه ریزی مناسب می توان موجب ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت جمعیت روستایی و پیشگیری از مهاجرت روستا به شهرها شد.

    پیگیر اجرای فاضلاب آزادشهر تا عملیاتی شدن آن هستم

    غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس نیز در این مراسم با انتقاد از تأخیر در اجرای پروژه فاضلاب شهرستان آزادشهر گفت: تنها ۷۵ میلیارد تومان سهم گلستان از ۱۰۰میلیون یور اعتبار صندوق توسعه ملی است و در این بین نادیده گرفته شدن طرح فاضلاب استان طی ۱۸ سال امریست که می بایست مسئولین امر نسبت به آن به مردم پاسخگو باشند.

    کوهساری در مراسم گلنگ زنی پمپاژ تصفیه خانه و افتتاح پروژه آبرسانی به ۲۶ روستای در حوزه نمایندگی خود اظهار داشت: طرح فاضلاب آزادشهر همزمان با گرگان گلنگ زنی شد که در آن زمان بنده بعنوان نماینده مردم گلستان در خانه ملت ششم مشغول به فعالیت بودم اما حال با گذشت ۱۸ سال از آن زمان تا کنون کلنگ طرح فاضلاب آزادشهر به زمین مانده و مسئولین امر در هر دوره در خواب زمستانی هستند.

    وی در ادامه افزود: اکنون با گذشت نزدیک به ۱۸ سال در حالی که شاهد ۶۰ درصد پیشرفت پروژه فاضلاب گرگان هستیم که با در دستور کار قرار گرفتن پروژه های دیگر طرح فاضلاب آزادشهر مورد فراموشی قرار گرفت.

    وی با تاکید بر اینکه امیدوارم با کمک و ورود وزارت نیرو به این موضوع تا یک سال آینده شاهد افتتاح و آغاز فعالیت فاز نخست این طرح در شهرستان آزادشهر باشیم.

    نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس یازدهم اظهار داشت: هر چند طی تماس تلفنی در اسفند سال گذشته شرایط بحران اب را به مدیرعامل شرکت آبفای گلستان تذکر داده اما بحرانی که نباید رخ می دادد، افتاد که اگر همکاری مردم منطقه نبود قطعا عاقبت آن نا مشخص بود.

    کوهساری ضمن اشاره به فرسوده بودن بخش عمده ای از شبکه آبرسانی شهری در گلستان گفت: اگر به این امر هرچه سریعتر رسیدگی نشود قطعا باید در آینده شاهد وقوع فاجعه بود که هزینه آن نسبت به مرمت و بازسازی چندین برابر خواهد بود.

    نماینده مردم آزادشهر رامیان در پایان ضمن ابراز خرسندی از تلاش و همکاری مردم در جهت مدیریت مصرف آب از مسئولین امر خواستند بجای نشستن پشت میز خود کمی به کوچه و خیابان های محل خدمت خود رفته و از شرایط زندگی مردم مطلع شوند و با این فکر که تابستان امسال گذشت و در زمستان مشکل مایه حیات وجود ندارد یا در خواب غفلت هستند و یا خود را به خواب زده اند.

    لازم به ذکر است با اجرای این پروژه ها ۹۴۲۴خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۱۰۵۵ نفر از خدمات آب و فاضلاب بهره مند خواهند شد.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار :

    اینکه مسئولین بعد از ۱۸ سال مجدد کلنگ زمین خورده را به زمین می زنند برای مردم منطقه جای سوال دارد طی گزارش میدانی خبرنگار بازار کسب کار آنلاین در مراسم افتتاح و کلنگ زنی طرح فاضلاب و آب رسانی به شهری که ۱۸ سال پیش توسط مسئولین وقت آن زمان به زمین زده شده و بعد از این همه سال دوباره تکرار می شود سوال برانگیز است چرا که نماینده وقت آن زمان با اقرار به این موضوع در این مراسم چرا در آن زمان پیگیر نشد و اینکه چرا نمایندگان ملت دوره های بعد مطالبه گر خواسته مردم منطقه خود نشدند و اینکه آیا به گفته این نماینده شاهد افتتاح و راه اندازی پروژه طرح فاضلاب آزادشهر در سال آینده خواهیم بود یا اینکه در دوره های بعدی نمایندگان خانه ملت نماینده وقت آن زمان در سومین کلنگ زنی با انتقاد از کوتاهی نسبت به پیگیری از مسئولین وقت و گذشته، کوتاهی پیگیری خود را به گردن گذشته گان می اندازد.

    و اینکه معاون وزارت آب و آبفای وزارت نیرو از افزایش سطح امیدواری و ارتباط دوسویه می گوید نیز مورد سوال در بین حاضرین و اهالی شهرستان آزادشهر بود که می بایست نتیجه آن را در این زمان کوتاه از دولت دوازدهم باید دید که با توجه به این روند افزایش قیمتها چگونه می توان ارتباط دوسویه وبا دریافت انتقادات و نظرات سازنده مردم در جهت رفع مشکلات و ایجاد آسایش شهروندان قدم برداشت.

    اینکه نماینده خانه ملت نگران از وضع سلامت مردم منطقه خود در خانه ملت است امری است ستودنی و قابل ستایش و اینکه وی می گوید اگر نتواند مشکل مردم منطقه خود را حل کند نخواهد توانست مشکل مردم کشورش را حل کند و قسم یاد می کند که حتما پیگیر این موضوع خواهد بود که شاهد افتتاح و راه اندازی این پروژه تا سال آینده باشد.

    و در جای دیگر صحبت های تامل برانگیز از ایجاد اشتغال پایدار و ممانعت از مهاجرت روستاییان به شهرها که توسط مدیر عامل شرکت آبفای گلستان مطرح گردید و اینکه این پروژه می توانست در ۱۸ سال پیش با دلار کمتر از ۱۰۰۰ ریال بوده ساخته شود و حال اینکه این کاغذ بی ارزش آمریکای هر دلارش برای مردم ۳۰۰۰۰هزار تومان آب می خورد می تواند جلوی خروج مردم روستا و هجوم آنها به شهر را برای تامین مایحتاج زندگی بگیرد هر چند از گذشته تا کنون گفته اند ماهی را هر وقت که از آب بگیری تازه است لذا مردم منطقه همچنان با اعتماد به آینده منتظر روزهای خوش و خرمی هستند که مسئولین هر از گاهی از پشت تریبون ها به آنها وعده می دهند.

    لذا مردم آزادشهر در این روز مجدد شاهد به زمین زده شدن کلنگ ۱۸ سال پیش و سخنان زیبا و دل نشین مسئولینی که به بالای جایگاه رفته و با بیانات شیوا و دلنشین خود مژده روزهای خوش را به آنها دادند و تعارف های که با یکدیگر هنگام زمین زدن دومین کلنگ پروژه ای که قرار بود همپای پروژه مرکز استان پیشرفت داشته باشد بودند تا شاید روزی مسئولین به جای این همه ریز و پاش به دنبال انجام مسئولیتی باشند که برای آن از طرف ولی نعمتان خود انتخاب شده اند باشند.

    سوال اینجاست :

    مسئولین طی این ۱۸ سال چه می کردند و چرا هنوز یک پروژه پایان نیافته به سراغ پروژه دیگر رفته و این روند همچنان ادامه دارد؟

    انتظار می رود که چه مسئولین وقت و چه آنهای که در حال حاضر در پست های دیگر مدیریتی هستند و زمانی نیز بر مسند این مسئولیت بودند پاسخ این کوتاهی و کوتاهی های دیگر خود را به ولی نعمتان خود، همانهای که آنها را انتخاب کردند تا آرامش و آسایش را برایشان به ارمغان بیاورند بدهند.

    گزارش تصویری مراسم کلنگ زنی

    کلنگی که بعداز۱۸سال مجددزمین خورد
    کلنگی که بعداز۱۸سال مجددزمین خورد
    کلنگی که بعداز۱۸سال مجددزمین خورد
    کلنگی که بعداز۱۸سال مجددزمین خورد
    کلنگی که بعداز۱۸سال مجددزمین خورد
    کلنگی که بعداز۱۸سال مجددزمین خورد
    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *