×
×

مفتاح بصیرت و عبادت سربازی گمنام امام زمان (عج)
رهبری معنوی”فراوزارتخانه ای”سربازان گمنام

  • کد نوشته: 12500
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۶
  • ۰
  • نام سربازان گمنام پیش از تشکیل و در تمام این سالها با ولادت و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و استمرار آن در غیبت کبری گره خورده است.
    رهبری معنوی”فراوزارتخانه ای”سربازان گمنام
  • تبلیغ هدفمند

    ✍دکتر حسن بیارجمندی

    نام سربازان گمنام پیش از تشکیل و در تمام این سالها با ولادت و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و استمرار آن در غیبت کبری گره خورده است.

    درک و شناخت این ارتباط شاید برای شیعه سهل و آسان باشد و حتی برای عامه بدلیل نگاه ظاهری و تکرار آن جز همین ارتباط معنی و مفهومی متبادر به اذهان نکند اما برای آنان که سربازان گمنام امام زمان (عج) را خارج از این و بعنوان یک پدیده نو و ممتاز نگاه می کنند و مجبور می شوند برای شناخت فلسفه وجودی این وزارتخانه و رهبری معنوی فراوزارتخانه ای و اعتقادی آن به تاریخ مبارزاتی شیعه و افق آینده نگرانه و جهانی آن سر بزنند و کنجکاوانه تعمق و تامل نمایند؛ سخت و پیچیده و البته بسیار حیرت انگیز است!

    از نگاه بخش های مطالعاتی و راهبردی سرویس های اطلاعاتی خارجی دشمن و رقیب به این سربازی و این ارتباط معنادار و حامل پیام جهانی آن نگاه کنید! نگارنده معتقد است که بخش اعظمی از مطالعات افشا شده سازمانی و تمرکزیافته این سرویس ها در همین دوران – که در دهه اخیر بر آن افزوده شده است _ برای درک و شناخت دقیق ماهیت همین سربازی و این ارتباط معنوی بعنوان مولد اصلی اقتدار اطلاعاتی جمهوری اسلامی است.

    مساله اصلی هم برای آنان همین است که اساسا درک و شناخت دقیق این سربازی و این ارتباط بدون این سیر مطالعاتی و تحلیل جامع تاریخی و اعتقادی با چنین پشتوانه ای که یک جامعه سیاسی مستحکم خاصه در بستر نهضت های اسلامی یکصد سال و اندی اخیر و اعظم آنان یعنی نهضت امام خمینی (ره) ساخته و با پیروزی انقلاب اسلامی ضمن حفظ ماهیت استمراری آن یک نظام اسلامی با رای مردم مستقر و چهل سال نتنها آن را حفظ بلکه تقویت رو به اهداف متعالی آن نموده است؛ممکن نیست.

    این درک و شناخت بیرونی و خارجی از وزارت اطلاعات و جامعه اطلاعاتی ایران و مجاهدت های خاموش سربازان آن – که برای مردم ما ناشناخته اما برای آنان که توطئه طراحی می کنند و خنثی می شود ، شناخته شده است- را بگذاریم در کنار هویت پوچ و مادی فاقد عمق تاریخی و اعتقادی سرویس های اطلاعاتی خارجی دشمن و رقیب! اصلا قابل مقایسه است!!؟

    رهبری معنوی”فراوزارتخانه ای”سربازان گمنام
    رهبری معنوی”فراوزارتخانه ای”سربازان گمنام

    آنان که این دو نگاه مطالعاتی عمیق را مقایسه ای هضم کرده اند، می فهمند که در مواجهات اطلاعاتی معمول و مرسوم ایستگاه های اطلاعاتی خارج از کشور و یا جنگ های اطلاعاتی در داخل و خارج دارای چه آثار افتخار و اقتدارآفرین و نیز حامل پیام ادراکی و شناختی عمیق است؛این نام مقدس سربازان گمنام امام زمان(عج).

    با این مقدمه ، این سربازی با چنین فلسفه اعتقادی و سیاسی جهانشمول اسلام ناب محمدی(ص) – نمی تواند شغل باشد وآنرا خارج از معادله عبادی جهاد و شهادت تعریف و تحلیل نمود.

    ۱۵ شعبان سالروز تولد امام زمان(عج) – که پس از شب قدر برترین شب‎ها دانسته شده است- و آغاز هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)است؛هویت دهنده و معرف خاستگاه و مختصات اصلی رهبری معنوی فرا وزارتخانه ای این سربازان گمنام است و ۹ ربیع‌الاول- با توجه به شهادت امام حسن عسکری(ع) در ۸ ربیع‌الاول- آغاز امامت امام زمان(عج) با آن ابعاد و آثارجهانشمول آن ؛ نشان دهنده امتداد خط امامت و ولایت در زمان غیبت تا ظهور آن حضرت است.

    همچنانکه اصل پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی مقرر داشته است:« در زمان غیبت حضرت ولی عصر «عجل الله تعالی فرجه » در جمهوری اسلامی ایران ولایت امر و امامت امت برعهده فقیه عادل و باتقوا، آگاه به زمان ، شجاع ، مدیر و مدبر است .» و این خود رکن و اساس حرکت سربازان گمنام است که در حقیقت امر « مِفْتَاحُ الْبَصِیرَهِ وَ تَمَامُ الْعِبَادَهِ » و راهنمای منتظران حقیقی در این عرصه جهاد و شهادت در عصر غیبت است.

    البته با وجود همه اینها نمی توان منکر غربت و مظلومیت سربازان گمنام شد؛غربت و مظلومیتی که با این خط امامت و ولایت و غیبت تا ظهور عجین شده است.اما خوشا به حال سربازان گمنام مومن و صادق امام زمان(عج) که در این عصر ظهور مصداق آیه شریفه :« مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا » هستند و تحت بیعت آن حضرت و نائب برحقش امام خامنه ای مشمول درک و_پیوستن به دوره او در این وعده آخرالزمانی امام علی (ع) هستند: «خوشا به حال کسی که زمان او را درک کند، به دوره او بپیوندد و دوره او را شاهد باشد» و ان شاءالله دوره او را نیز در طول خدمت شان در گام دوم انقلاب اسلامی و یا رجعت شاهد باشند.

    نویسنده: دکتر حسن بیارجمندی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *