×
×

استاندار خراسان شمالی
بازارروسیه محلی برای محصولات استان

  • کد نوشته: 12639
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۷
  • ۰
  • استاندار خراسان شمالی گفت: مراودات تجاری نباید محدود به کشور ترکمنستان باشد زیراکه بازار روسیه ظرفیت مناسبی برای محصولات کشاورزی استان دارد.
    بازارروسیه محلی برای محصولات استان
  • تبلیغ هدفمند

     استاندار خراسان شمالی گفت: مراودات تجاری نباید محدود به کشور ترکمنستان باشد زیراکه بازار روسیه ظرفیت مناسبی برای محصولات کشاورزی استان دارد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی استان اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا نخستین ارتباطات برای برقراری مروادات تجاری به صورت برخط با استاندار آخال ترکمنستان خواهد بود زیرا که  این منطقه ظرفیت اقتصادی خوبی دارد و به نوعی سر منشا اقتصاد کشور همسایه است.

    وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های روسیه برای مراودات تجاری استان در گام های بعدی گفت: آستراخان بندرگاهی است که ظرفیت بسیاری خوبی برای تجارت با استان دارد و از سوی دیگر بازار بسیاری از محصولات خراسان شمالی نیز روسیه است.

    شجاعی با اشاره به تصویب سند توسعه صادرات استان تصریح کرد: در این سند، کشورهای دارای اولویت برای مرودات استانی مشخص شده است و بر همین اساس دفاتر تجاری در کشورهای متقابل بازگشایی خواهد شد.

    سفیر اتریش، به خراسان شمالی سفر می کند

    نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به سفر سفیر اتریش به استان در آذرماه سال جاری افزود: برقراری مراودات تجاری استان با کشورهای متفاوت در بلند مدت ظرفیتی در سطح ملی برای استان ایجاد خواهد کرد.

    شجاعی با اشاره به فعال کردن بخش خصوص در روابط خارجی خاطرنشان کرد: در گام نخست توسعه روابط خارجی باید ابتدا بخش خصوصی را فعال و وارد عمل کنیم زیرا که در شرایط تحریم اقتصادی کشور مراودات با کشورهای خارجی از سوی بخش خصوصی آسان تر است.

    وی با تاکید بر اینکه در برقراری مراودات تجاری باید علایق کشور هدف را نیز در نظر داشت، اظهار داشت: سازمان ها و دستگاه های اجرایی باید ظرفیت های استان برای صادرات و مراودات تجاری در چند حوزه مشخص با در نظر گرفتن علایق کشور متقابل مشخص کنند تا بزودی شاهد مراودات تجاری، اعزام و پذیرش دانشجویان، پژوهش های مشترک و جذب توریست در استان باشیم.

    شجاعی با اشاره به بازارچه مرزی پرسه سو رازوجرگلان گفت: یکی از دلایل عدم استقبال کشور ترکمنستان از این بازارچه عدم مکان یابی مناسب است زیرا که آنها معتقدند فضای انتخاب شده برای بازارچه نامناسب است و این کشور زیرساخت های لازم برای آن فضا را  ندارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *