×
×

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
صنعت چاپ یکی از موثرترین ابزارهای فرهنگی است

  • کد نوشته: 1367
  • ۱۳۹۸-۰۶-۱۲
  • ۰
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان صنعت چاپ را بهترین یار و یاور فرهنگ دانست و گفت: صنعت چاپ دستاوردی بود که منجر به چاپ کتاب بیشتر شد و تاثیر بسزایی در حوزه فرهنگ ‌داشت. عادله کشمیری در ششمین همایش صنعت چاپ استان گلستان همزمان با نوزدهمین جشنواره ملی چاپ ایران که در پردیس سینمایی […]

    صنعت چاپ یکی از موثرترین ابزارهای فرهنگی است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان صنعت چاپ را بهترین یار و یاور فرهنگ دانست و گفت: صنعت چاپ دستاوردی بود که منجر به چاپ کتاب بیشتر شد و تاثیر بسزایی در حوزه فرهنگ ‌داشت.
    عادله کشمیری در ششمین همایش صنعت چاپ استان گلستان همزمان با نوزدهمین جشنواره ملی چاپ ایران که در پردیس سینمایی کاپری شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه چاپ یکی از مهمترین ابزار فرهنگی است تصور دنیای بدون چاپ دنیای تکان‌دهنده‌ای است که با آمدن چاپ دیجیتال، رونق بیشتر و تکنولوژی جدیدتری ایجاد و به رونق و تولید رسیده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: صنعت چاپ به رونق بازاریابی گره بخورد و در سال رونق تولید صنعت چاپ بسیار موثر است.
    کشمیری به موضوع طراحی و بسته‌بندی اشاره کرد و اظهارداشت: این عوامل منجر به جذب مشتری می‌شود و سعی ما بر این است که مجوزهای بیشتری را بدست بیاوریم، مجوز بسته‌بندی در اختیار صنعت چاپ است و امید است چاپ کارتن و … نیز که توانایی آن را داریم در استان به وجود بیاوریم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه تک تک سفارش‌هایی که به سمت صنعت‌گران چاپ می‌آید نقش به‌سزایی در فرهنگ سازی جامعه دارد، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور صنعت چاپ از حال خوشی برخوردار نیست.
    وی به برخی مشکلات صنعت‌چاپ اشاره کرد و افزود: در صنعت‌چاپ دستگاه به روز نیست، چاپ کتاب و نشریه کاهش پیدا کرده و در برخی مراکز چاپخانه ها به این دلایل تعطیل شده است.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عنوان کرد: قانون تخفیف بیمه در چاپخانه ها خوب اجرا نمی‌شود و آیین نامه خاصی برای چاپ دیجیتال وجود ندارد و مجوز نقل و انتقال و خرید دستگاه‌ها باید با نظارت ارشاد باشد ولی این قانون به خوبی اجرا نشده است.

    کشمیری متذکر شد: باید ارشاد نظارت خاصی با چاپخانه‌های غیر مجاز داشته باشد و استان گلستان یک استان کم برخوردار است و این موضوعات منجر شده که مطبوعات ما از سطح کیفی و عالی برخوردار نباشند.
    وی خاطرنشان کرد: تقریبا یک ماه است که تنها روزنامه در گلستان آغاز به کار کرده و اگر این مشکلات را قبول داشته باشیم و بدانیم گلستان یک استان کم برخوردار است باید نگاه ویژه‌ای به صنعت چاپ داشته باشیم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: سعی کردیم برنامه‌ریزی داشته باشیم و چند نشست با اعضای هئیت مدیره چاپخانه‌دارن برگزار و بنا شد دو ماه یکبار این نشست ها برگزار شود.
    کشمیری به برگزاری دوره های آموزشی تاکید کرد و افزود: اولویت ما در حمایت از کتاب باید بر این باشد که از صنعت چاپ استان استفاده شود و در نمایشگاه‌ها نیز باید به کتاب‌هایی که از صنعت چاپ استان استفاده می‌کنند بها دهیم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *