×
×

رئیس پلیس راهور استان اعلام کرد:
آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۹

  • کد نوشته: 1452
  • ۱۳۹۸-۰۶-۲۷
  • ۰
  • رئیس پلیس راهور استان اعلام کرد: با پایان یافتن تعطیلات تابستان، شور و هیجانی که برای تحصیل علم و دانش با به صدا درآمدن زنگ مدارس از ابتدای سال تحصیلی جدید در بین جامعه ایجاد می شود و با آغاز به کار مراکز آموزشی که هزاران دانش آموز با انواع وسایل نقلیه و یا پیاده در محل مدارس حضور می یابند، شاهد بالا رفتن حجم ترددها بویژه در روزهای نخستین خواهیم بود.
    آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۹
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس راهور استان اعلام کرد: با پایان یافتن تعطیلات تابستان، شور و هیجانی که برای تحصیل علم و دانش با به صدا درآمدن زنگ مدارس از ابتدای سال تحصیلی جدید در بین جامعه ایجاد می شود و با آغاز به کار مراکز آموزشی که هزاران دانش آموز با انواع وسایل نقلیه و یا پیاده در محل مدارس حضور می یابند، شاهد بالا رفتن حجم ترددها بویژه در روزهای نخستین خواهیم بود.

    برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار برای دانش آموزان در هنگام آمد و شد به مدارس می طلبد کلیه دستگاههای ذیربط و مسئول نسبت به آن توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

    سرهنگ فخری افزود: تعداد شرکت های سرویس مدارس در سطح استان ۱۲ شرکت می باشند که تعداد رانندگانی که  مجوز سرویس مدارس اخذ نموده اند ۸۷۰ نفر می باشند و از این تعداد ۴۶۰ نفر در سامانه سپند ثبت نام کرده اند که برای آنها برچسب مخصوص در سازمان حمل و نقل شهرداری طراحی شده که در مرحله های بعدی به محض راه اندازی توزیع خواهد شد.

    ایشان توصیه هایی برای رانندگان سرویس مدارس داشته و اعلام کردند:

    رانندگان تایید صلاحیت شده مدارس به یاد داشته باشند، اعمال و رفتار آنها می تواند الگوی عملی برای دانش آموزان تلقی شده و همچنین حق واگذاری حمل دانش آموزان را به افراد فاقد صلاحیت ندارند.

     لزوم اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی و عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز، ورود ممنوع ، عبور از چراغ قرمز ، تجاوز به خط ایست عابر پیاده، مکالمه با تلفن همراه خواندن و ارسال پیامک حین رانندگی .

    خودروهایی که درخواست مجوز سرویس مدارس  می نمایند باید از نظر فنی خصوصا چراغ های ترمز و راهنما، لاستیک و کمربند ایمنی تمامی سرنشینان آنها کاملا سالم و مجهز به کپسول آتش نشانی ، جعبه کمک های اولیه ، تابلو و بغل نویسی باشند و  همچنین دارای چراغ گردان زرد بوده تا در هنگام سوار و پیاده شدن دانش آموزان که به منزله ایست برای سایر رانندگان است استفاده کنند.

     خودروهای سرویس از قبیل ون، مینی بوس ، اتوبوس باید در کنار راننده فردی به عنوان مراقب دانش آموزان حضور داشته باشد تا امر سوار و پیاده کردن دانش آموزان توسط آنها صورت گیرد.

    رانندگان سرویس مدارس از توقف غیر مجاز مقابل درب مدارس خودداری نمایند و با هماهنگی مدیران مدارس در داخل محوطه مدرسه دانش آموزان را سوار و پیاده نمایند.

    از سوار کردن دانش آموزان بیش از ظرفیت کارت وسیله نقلیه خوداری کنندواز نشاندن دونفر در صندلی جلو جدا خودداری نمایند.

    در ادامه رئیس پلیس راهور استان  توصیه هایی نیز برای والدین دانش آموزان داشتند و بیان کردند:

    چنانچه قصد دارند شخصا اقدام به انتقال فرزندانشان به مدرسه بنمایند باید از عجله و شتاب خوداری نموده و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمایند و مسافت منزل تا مدرسه را طوری برنامه ریزی نمایندکه در طول مسیر از عجله و شتاب پرهیز نمایند.

    از سوار کردن اطلفال زیر ۱۲ سال در صندلی جلو خودداری کنند.

    از توقف های غیر مجاز در مقابل درب ورودی مدارس که موجب ایجاد گره های ترافیکی می شود خودداری کنند.

    ایشان ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه دانش آموزان خاطر نشان کرد، با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سرویس دهی ایمن ، بی خطر و سالی کم حادثه برای دانش آموزان را شاهد باشیم همچنین رانندگان سرویس های مدارس پس از ثبت نام در سامانه سپندو اخذ برچسب بایستی برچسب دریافتی را پشت شیشه عقب سمت راست الصاق تا برای دانش آموزان و اولیای محترم قابل روئیت باشد، و چنانچه رانندگان در طول سال تحصیلی اقدام به تخلفات حادثه ساز به تعداد ۳مرتبه نمایند کارت عضویت آنها باطل و مسئول شرکت مربوطه موظف به جایگزینی خودرو جهت ایاب وذهاب دانش آموزان می باشد.

    منبع: پلیس
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *