×
×

افتتاح پروژه
گاز رسانی خط ششم سراسری در غرب کشور تا پایان شهریور

  • کد نوشته: 1455
  • ۱۳۹۸-۰۶-۲۸
  • ۰
  • مجری طرح خط لوله انتقال گاز ششم سراسری گفت: پروژه گاز رسانی خط ششم سراسری در غرب کشور تا پایان شهریور با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.
    گاز رسانی خط ششم سراسری در غرب کشور تا پایان شهریور
  • تبلیغ هدفمند

    رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار کسب و کار از اتمام پروژه گاز رسانی خط ششم سراسری در غرب کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه تا پایان شهریور ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.
    وی ادامه داد: فاز نخست این پروژه از عسلویه تا اهوزار و فاز دوم آن از اهواز تا سنندج اجرایی شده است.
    وی با اشاره به اینکه این پروژه از پنج ایستگاه تقویت فشار برخوردار است، افزود: دو ایستگاه اندازه گیری صادراتی در شلمچه و نفت شهر واقع شده است که هریک از این دو ایستگاه آماده صادرات ۲۵ میلیون مترمکعب گاز است.
    مجری طرح خط لوله انتقال گاز ششم سراسری با بیان اینکه ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شده است، گفت: این پروژه توسط قرارگاه خاتم النبیا و سرمایه گذار ایرانی ساخته شده است که دو سه دهم میلیارد دلار توسط سرمایه گذار ایرانی و بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم الانبیا هزینه شده است.
    وی یادآور شد: خط لوله این پروژه از استان هایی چون بوشهر، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و کردستان می گذرد.
    سنگدوینی اظهار کرد: از سال ۹۶ صادرات گاز از نفت شهر آغاز شد که سال گذشته این کار از سمت شلمچه انجام شد و اکنون ۳۰ تا ۳۵ میلیون متر مکعب گاز صادر می شود.
    وی افزود: با صدور گاز به کشور عراق و بهره برداری ۵۰ میلون مترمکعب در روز باعث می شود طی یک سال تمام اعتبار هزینه شده باز گردد که این خود سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می شود.
    مجری خط لوله انتقال گاز ششم سراسری گفت: در زمان ساخت این پروژه برای پنج هزار نفر که در استان های مسیر بودند شغل ایجاد شد که تقریبا هزار نفر آن ها از شغل پایدار برخوردار شدند.
    وی با اشاره به اینکه این پروژه به دستان متخصصان ایرانی ساخته شده است، یادآور شد: بخش اعظمی از لوازم استفاده شده از تولید داخل بود.
    سنگدوینی اظهار کرد: پروژه جدید خط صادرات به عمان تا دهه فجر کلنگزنی می شود که پیش بینی می شود این پروژه نیازمند دو هزار میلیار تومان اعتبار باشد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *