×
×

جوان نخبه و مبتکر بجنوردی
ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده سطوح آلوده به کرونا

  • کد نوشته: 15446
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۷
  • ۰
  • جوان نخبه و مبتکر بجنوردی موفق به ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده سطح از ویروس کووید -19، با برخورداری از تکنولوژی اشعه فرابنفش شد وی مدتی قبلتر نیز موفق به ساخت گیت ضدعفونی‌کننده هوشمند شده بود.
    ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده سطوح آلوده به کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    جوان نخبه و مبتکر بجنوردی موفق به ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده سطح از ویروس کووید -۱۹، با برخورداری از تکنولوژی اشعه فرابنفش شد وی مدتی قبلتر نیز موفق به ساخت گیت ضدعفونی‌کننده هوشمند شده بود.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین عارف کریمی در این خصوص اظهار داشت: دستگاه فوق با هدف ضدعفونی کردن سطوح با استفاده ازتکنولوژی اشعه یو وی و یا همان فرابنفش طراحی و ساخته شده است که وظیفه و ماموریت آن ضدعفونی کردن سطوح اجسام از آلودگی به ویروس کرونا می باشد.

    این عضو انجمن نخبگان و پژوهشگران جوان کشور در ارتباط با نحوه عملکرد این دستگاه افزود: در این دستگاه از طیفی از نور یو وی که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نانومتر است برای جرم کشی سطوح استفاده می شود و در عین حال که سطوح ضدعفونی می شود، مواد داخلی بسته بندی های مختلف از آسیب اشعه یو وی مصون می ماند.

    وی در ادامه گفت: با این اشعه، کشتن یا غیر فعال کردن میکرو ارگانیسم هایی مانند ویروس کرونا انجام می شود و این دستگاه در پزشکی، صنایع داروسازی و در واکنش های فتوشیمیایی، ضدعفونی آب و مواد خوراکی و  تجهیزات پزشکی به راحتی انجام می شود.

    وی با اشاره به اینکه در ساخت این دستگاه با الهام گرفتن از عملکرد لامپ های یو وی مورد استفاده در اتاق های عمل ساخته شده است،اعلام کرد: در واقع این دستگاه طراحی و ساخته شده تا سطوح و بسته های کوچک را با کمترین هزینه ضدعفونی نماید این در حالی است که لامپ های موجود در اتاق عمل درفضای بزرگی چون اتاق عمل مورد استفاده قرار می گیرد.

    کریمی سرپرست این گروه چهارنفره افزود: این دستگاه در مرکز خراسان شمالی طراحی و ساخته شده است که با همکاری و همراهی دکتر احسان تهامی مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، در این راه بسیار تاثیرگذار و سازنده بوده است.   

    وی با بیان اینکه برای این دستگاه از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی مجوز ساخت دریافت شده است، گفت: ساخت انبوه این دستگاه صرفه جویی ارزی در پی دارد، زیرا قیمت نمونه خارجی مشابه این دستگاه تا ۷۰۰ دلار می رسد و حال آنکه ما می توانیم آنرا با یکسوم این رقم، ساخته و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

    این مبتکر بجنوردی افزود: ساخت این دستگاه حاصل کار تیمی ۲۰ شبانه روزی با تلاش بی وقفه بوده که به تایید دستگاه های متولی نیز رسیده است.

    خراسان شمالی از اوایل مردادماه در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته و در هفته های اخیر شمار فوتی های ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در آن افزایش یافته است.  

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *