×
×

رئیس پلیس‌فتا کهگیلویه‌ وبویراحمد
هرنوع توهین درفضای مجازی جرم است

  • کد نوشته: 15874
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۱
  • ۰
  • رئیس پلیس‌فتا کهگیلویه‌ وبویراحمد با اشاره به کشف یک پرونده انتشار کلیپ‌های توهین آمیز به اقوام و ایلات این استان ، اظهار داشت : نشر هرگونه مطالب توهین آمیز و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و فضاهای مجازی جرم است .
    هرنوع توهین درفضای مجازی جرم است
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس‌فتا کهگیلویه‌ وبویراحمد با اشاره به کشف یک پرونده انتشار کلیپ‌های توهین آمیز به اقوام و ایلات این استان ، اظهار داشت : نشر هرگونه مطالب توهین آمیز و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و فضاهای مجازی جرم است . 

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس‌فتا: سرهنگ روح الله شهبازی پور رئیس پلیس‌فتا استان کهگیلویه‌ وبویراحمد درتشریح این خبر گفت: شبکه‌های اجتماعی یک فضای کاملاً تعاملی هستند و افراد از طریق این رسانه می‌توانند روابط اجتماعی خود را گسترش و با آداب و رسوم اقوام مختلف آشنا شوند، متاسفانه در پی انتشار کلیپ تصویری توهین‌آمیز به برخی از اقوام و ایلات استان در شبکه‌های اجتماعی، موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

    این مقام انتظامی افزود: پس از انجام اقدامات تخصصی پلیسی در خصوص این موضوع، فردی که مرتکب این عمل شده بود مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در یکی از شهرهای استان دستگیرو جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات ذی صلاح شد . 

    سرهنگ شهبازی‌پور از شهروندان خواست: ضمن بردباری و سعه صدر، این اطمینان خاطر را داشته باشند که پلیس‌فتا بصورت شبانه روزی فضای مجازی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و هر فرد یا گروهی که قصد اهانت به اقوام یا طوایف را در فضای مجازی و حقیقی  داشته باشند، با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد.

    سرهنگ شهبازی‌پور با بیان اینکه توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم است، گفت: برابر مواد ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای، نشر هرگونه مطالب توهین آمیز و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و فضاهای مجازی جرم تلقی شده و برای آن به تناسب مجازات حبس و جرائم نقدی در نظر گرفته می شود به همین جهت با افرادی که امنیت روانی مردم را با چالش روبرو کنند، برخورد قانونی می‌شود.

    رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس‌فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *