×
×

کشف بیش از ۴۰۰ میلون ریال کالای قاچاق

  • کد نوشته: 1666
  • ۱۳۹۸-۰۷-۱۴
  • ۰
  • در پی گزارشات واصله تعدادی از شهروندان گرامی به ستاد خبری سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان مبنی بر وجود انبار نگهداری کالای قاچاق در حاشیه شهرستان گرگان، بازرسی از این واحد در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت .
    کشف بیش از ۴۰۰ میلون ریال کالای قاچاق
  • تبلیغ هدفمند

    در پی گزارشات واصله تعدادی از شهروندان گرامی به ستاد خبری سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان مبنی بر وجود انبار نگهداری کالای قاچاق در حاشیه شهرستان گرگان، بازرسی از این واحد در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت .

    ،علی اصغر اصغری معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان در همین رابطه گفت، پس از دریافت این گزارشات گشت مشترکی با حضور بازرسان این سازمان و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی استان با هدف نظارت و پایش انبارها و مراکز نگهداری کالا در مرکز استان برگزار گردید.

    علی اصغر اصغری در ادامه افزود، در این بازرسیها مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی، لوازم التحریر، محصولات دخانی و… (از قبیل آدامسهای خارجی و وارداتی، اسپریهای خوشبو کننده، انواع تنباکو، مدادهای خارجی و…) به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال از انبار مورد نظر کشف و ظبط گردید.

    وی افزود، کالاهای مکشوفه عمدتاً وارداتی بوده که فاکتور معتبری نیز برای خرید آنها از سوی صاحبان کالا ارائه نشده، همچنین این اقلام بدلیل عدم رعایت استاندارهای بهداشتی و مشخص نبودن منشاً و ماهیت اصلی کالا و عدم داشتن برچسب سلامت و اصالت کالا بر اساس قانون ( موضوع شناسه و رهگیری کالا ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) قاچاق محسوب و عرضه آن در بازارهای داخلی غیر مجاز و تخلف میباشد.

    این مقام مسئول اضافه کرد، در میان این اقلام تعدادی کالای تولید داخل نیز به چشم میخورد که بدلیل عدم رعایت ضوابط اختصاصی کالاهای بهداشتی مشمول موضوع کالای قاچاق قرار گرفته و توسط بازرسان این سازمان ضبط شده است.

    معاون بازرسی و نظارت سازمان در ادامه گفت، بازرسان این سازمان با بررسی دقیق ارزش کالاهای مکشوفه تا این لحظه پرونده تخلف قاچاق کالاهای مورد استفاده را  به ارزش ۰۰۰/۰۰۰/ ۱۳۲ ریال تشکیل و بمنظور سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال نمودند.

    اصغری همچنان با توجه به حساسیت شرایط کنونی کشور و بمنظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان بر اهمیت رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی تاًکید نموده و هرگونه عدم اجرای تعهدات و رفتار مغایر با قوانین را تخلف دانسته و بر برخورد جدی و قاطع با متخلفان تاًکید نمود.

    وی همچنین افزود، کلیه کالاهای مکشوفه پس از جمع آوری از سطح مراکز عرضه و سیر مراحل قانونی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تحویل گردید.

    این مقام مسئول در خاتمه با اشاره به حضور احتمالی برخی دلالان و سودجویان در سطح بازار از تمامی شهروندان گرامی خواست تا ضمن دقت در هنگام خرید محصولات مورد نیاز با مشاهده هر گونه تخلف احتمالی در این خصوص، مورد را سریعا از طریق سامانه ۱۲۴ به بازرسان این سازمان  اطلاع دهند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

    منبع: به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *