×
×

رییس اداره بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی
تولیدبرق۱۱۰کیلووات توسط اوقاف خراسان شمالی

  • کد نوشته: 16726
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین ارسلان فرزین‌فرد اظهار داشت: به همین منظور این اداره کل پنج طرح نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک و در بقاع و موقوفات استان خراسان شمالی ایجاد می کند.
    تولیدبرق۱۱۰کیلووات توسط اوقاف خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: این اداره کل با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد ریالی ۱۱۰ کیلووات برق از طریق ایجاد پنل‌های خورشیدی تا اوایل دی ماه امسال تولید می‌کند.

    تولیدبرق۱۱۰کیلووات توسط اوقاف خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ارسلان فرزین‌فرد اظهار داشت: به همین منظور این اداره کل پنج طرح نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک و در بقاع و موقوفات استان خراسان شمالی ایجاد می کند.

    وی افزود: این نیروگاه ها در جوار بقاع متبرکه از جمله امامزاده سیدعباس بجنورد، امامزاده حمزه رضا شیروان و امامزاده سید جعفر روستای سیاهدشت ایجاد و برق تولیدی به شرکت توزیع نیروی برق استان فروخته می شود.

    وی میزان درآمدزایی این اداره کل از فروش برق این نیروگاه ها را ۱۲۰ میلیون ریال در ماه دانست و گفت: این میزان در فصول گرم افزایش می یابد.

    رییس اداره بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت:  درآمد حاصله از فروش برق در راستای نیت واقفان در بقاع و موفقه ها هزینه می‌شود.

    خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

    در مجموع ۹۲ نیروگاه خورشیدی در خراسان شمالی با ظرفیت هزار و ۱۲۰ کیلووات وجود دارد که در این نیروگاه ها در طول سال ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار کیلووات انرژی، معادل برق مصرفی ۹۰۴ خانواده تولید می شود.

    شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *