×
×

در فرهنگ وقف؛
سیستم سنتی باید تبدیل به سیستم مدرن و پیشرو شود

  • کد نوشته: 1719
  • ۱۳۹۸-۰۷-۱۸
  • ۰
  • رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در فرهنگ وقف سیستم سنتی باید تبدیل به سیستم مدرن و پیشرو شود، گفت: سیستم سنتی نباید در این مسیر مقاومت داشته باشد. حجت الاسلام سید مهدی خاموشی شامگاه گذشته در نشستی صمیمی با روسای ستادی و اجرایی اوقاف گلستان، اظهار کرد: همواره باید سعی بر […]

    سیستم سنتی باید تبدیل به سیستم مدرن و پیشرو شود
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در فرهنگ وقف سیستم سنتی باید تبدیل به سیستم مدرن و پیشرو شود، گفت: سیستم سنتی نباید در این مسیر مقاومت داشته باشد.

    حجت الاسلام سید مهدی خاموشی شامگاه گذشته در نشستی صمیمی با روسای ستادی و اجرایی اوقاف گلستان، اظهار کرد: همواره باید سعی بر این باشد که اصل وقف حفظ شود و حتی تبدیل به احسن موقوفات هم نباید بوسیله سرمایه های پولی صورت گیرد.


    وی با اشاره به اینکه ساماندهی فکری یکی ازمسیرهایی است که باید شکل بگیرد، افزود: باید تلاش کنیم با برنامه ریزی امور را پیش ببریم تا جوی آرام را و منسجم ایجاد کنیم.

    رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سیستم سنتی باید تبدیل به سیستم مدرن و پیشرو شود، افزود: سیستم سنتی نباید در این مسیر مقاومت داشته باشد چراکه مشارکت با انجمن ها و شرکت های دانش بنیان می تواند جلوه هایی تازه دیگری از فرهنگ و قف را به عموم مردم معرفی کند.

    وی در خصوص مشارکت های صورت گرفته با برخی از شرکت های دانش بنیان چون حمایت از طرح تولید موتور سیکیلت های برقی و برخی فعالیت های بهداشتی و درمانی تصریح کرد: باپرهیز ازسیستم سنتی و روی آوردن به سیستم های نوین سرمایه گذاری می توان جهات نوین وقف را گسترش داد.


    خاموشی اظهار کرد: اگرچه بخش های ثبتی و حقوقی وقف هم باید به صورت جدی و قانونی پیگیری شود اما در کنار آن باید کارهای بزرگ را آغاز کرد تا در آینده شاهد نتایج خوبی باشیم.

    وی با اشاره به برخی از اهداف سازمان اوقاف وامور خیریه ، افزود: جهت دهی موقوفات حوزه های علمیه، حمایت از موسسات خیریه، رسیدگی به دهک های پایین جامعه، بحث آزادی زندانیان جرائم غیرعمدمالی، کاهش آسیب های اجتماعی، رسیدگی به ایتام و …ازجمله موضوعاتی هستند که در دستور کار قرار گرفتند.

    رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید براینکه خیریه سازمان اوقاف را به صورت جدی پیگیری و دنبال خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر بتوانیم آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم در حفظ انقلاب اسلامی موفق تر خواهیم بود و خانواده سازمان اوقاف و امور خیریه، به عنوان موتور حرکت و شتاب دهنده در این مسیر هستند.

    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *