×
×

آسمان کاخ سفیدپرشده ازابرهای سیاه

  • کد نوشته: 17694
  • ۱۳۹۹-۰۹-۳۰
  • ۰
  • پس از پایان انتخابات ۱۳ آبان ماه و حتی پس از برگزاری مجمع گزینشگران موسوم به کالج الکترال در۱۴ آذرماه که در نهایت بایدن با ۳۰۶ رای الکترال در برابر ۲۳۲ رای، برنده نهایی پنجاه ونهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا همچنان حاضر به پذیرش شکست نیست واین موضوع از دید بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران می تواند عواقب مهیبی برای جامعه سیاسی و اجتماعی آمریکا به دنبال داشته باشد.
    آسمان کاخ سفیدپرشده ازابرهای سیاه
  • تبلیغ هدفمند

    انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بطور رسمی با مشخص شدن جو بایدن به عنوان برنده آن خاتمه یافت اما مقاومت دونالد ترامپ در برابر این واقعیت، نگرانی های بسیاری در داخل و خارج از آمریکا را موجب شده است به گونه ای که اینک امریکایی‌ها شاهد ابرهای متراکم تیره و تار بر فراز کاخ سفید هستند.

    آسمان کاخ سفیدپرشده ازابرهای سیاه

    آسمان کاخ سفیدپرشده ازابرهای سیاه
    آسمان کاخ سفیدپرشده ازابرهای سیاه

    پس از پایان انتخابات ۱۳ آبان ماه  و حتی پس از  برگزاری مجمع گزینشگران موسوم به کالج الکترال در۱۴ آذرماه که در نهایت بایدن با ۳۰۶ رای الکترال در برابر ۲۳۲ رای، برنده نهایی  پنجاه ونهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا همچنان حاضر به پذیرش شکست نیست واین موضوع از دید بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران می تواند عواقب مهیبی برای جامعه سیاسی و اجتماعی آمریکا به دنبال داشته باشد.

    تلاش برای ربودن آرا انتخاباتی بایدن

    ترامپ تمامی راه‌های حقوقی و قانونی برای اثبات ادعای خود مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری  را طی کرد تا بلکه بتواند آن را به دیوان عالی آمریکا برساند؛ مکانی که  باتوجه به سه انتصاب قاضی از ۹ قاضی مادام العمر توسط وی، امید فراوانی به تغییر نتیجه آرا انتخاباتی داشت.

    اکنون که ترامپ با حکم نهایی دیوان عالی آمریکا که به واقع ادعای وی درباره تقلب در انتخابات را رد کرد، تمامی  راه های قانونی برای تغییر دادن آرای انتخابات ریاست جمهوری به نفع خود را از دست رفته می بیند، تحلیلگران و کارشناسان مسائل داخلی آمریکا هشدار می دهند که رییس جمهوری آمریکا ممکن است برای رسیدن به خواسته خود اقداماتی خارج از عرف انجام دهد.

    رئیس سابق سیا: روزهای بسیار خطرناکی در پیش رو است

    آسمان کاخ سفیدپرشده ازابرهای سیاه
    آسمان کاخ سفیدپرشده ازابرهای سیاه

    “جان برنان” رییس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)  ۲۸ آبان و حدود دو هفته پس از پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره اقداماتی که ترامپ در آن زمان بدان ها مبادرت ورزیده و به کرات به تقلب در انتخابات پای می فشرد به شبکه خبری سی ان ان  گفته بود: ۶۰ روز آینده با حضور ترامپ در  کاخ سفید، روزهای بسیار خطرناکی است، ترامپ همچنان قصد ربودن انتخابات از بایدن را دارد.

    اعمال زور – برقراری حکومت نظامی

    «مایکل فلین» ژنرال بازنشسته ارتش امریکا و مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید که در مدت زمان کوتاهی از سوی دونالد ترامپ از این سمت اخراج شد، با توجه به ناکامی حقوقی ترامپ در تغییر آرای ایالت های مانند پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین و جورجیا؛ به ترامپ توصیه  به استفاده از اعمال زور و به کار بردن قدرت نظامی می کند.

    “مایکل فلین” هفته گذشته در مصاحبه با تارنمای “نیوزمکس” عنوان کرد که برای جلوگیری از  حضور جو بایدن در سمت ریاست جمهوری و  ورود وی به  کاخ سفید، ترامپ حکومت نظامی در چند ایالت ایجاد کند.

    آسمان کاخ سفیدپرشده ازابرهای سیاه
    آسمان کاخ سفیدپرشده ازابرهای سیاه

    فلین در این مصاحبه گفته بود: در ایالت‌هایی  که بر سر نتایج آرای آن اختلاف وجود دارد، چنانچه  ترامپ خواسته باشد،  می‌تواند از ظرفیت‌های نظامی استفاده کند و در این ایالت‌ها انتخابات دوباره برگزار کند؛ این موضوعی  غیرمنتظره محسوب نمی شود. مردم طوری در مورد حکومت نظامی صحبت می کنند که گویی ما هرگز حکومت نظامی نداشته ایم.

    فلین دراین مصاحبه مدعی شد: حکومت نظامی ۶۴ مرتبه اجرایی شده است.

    پیش لرزه های عصیان ترامپ – عواقب وخیم امنیتی در آمریکا

    ترامپ که پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری تاکنون اجازه ورود بایدن به کاخ سفید را نداده است؛ عرف دیپلماتیکی که رئیس جمهوری حاضر در کاخ سفید پس از اعلام نتایج نهایی جانشین برنده خود را به این مکان دعوت می کند، حتی اجازه همکاری بخش های مهم دولتی را  به تیم دولت انتقالی بایدن نیز نداده و یا آن را با سختی مواجه ساخته بود، حال این وضعیت از بعد نظامی به مراتب نگران کننده تر می شود و تیم بایدن اجازه دسترسی به  آنچه در پنتاگون می گذرد را ندارند.

    آسمان کاخ سفیدپرشده ازابرهای سیاه
    آسمان کاخ سفیدپرشده ازابرهای سیاه

    بایدن و تیم دولت انتقالی وی که حدود یک ماه دیگر باید بطور رسمی امور آمریکا را به دست گیرند، از دسترسی  به اطلاعات و وقایعی که در وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون می گذرد، منع شده‌اند، این موضوعی است که از لحاظ امنیت ملی در این کشور یک بحران محسوب می شود.

    تارنمای خبری  «آکسیوس» روز گذشته (جمعه) در خبری کوتاه نوشت: «کریس میلر» سرپرست وزارت دفاع دولت ترامپ دستور داد همکاری با تیم انتقالی جو بایدن به حالت تعلیق درآید، این موضوع باعث شوکه شدن بسیاری از  مقامات  پنتاگون گردید.

    در صورت تغییر در وضعیت رئیس جممهوری، آمریکا تجزیه می شود

     اوایل شهریور ماه گذشته  یعنی چند ماه پیش از انتخابات، «جان پادستا» از اعضای مرکزیت حزب دموکرات که در دوره «بیل کلینتون» رئیس کارکنان کاخ سفید بود و در دوره اوباما مشاور وی شد، اعلام کرد که در سناریوی انتخاباتی حزب دموکرات پیش‌بینی شده که در صورت پیروزی ترامپ، سه ایالت غربی واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا اعلام استقلال کنند. این سناریو مربوط به باخت بایدن طی یک فرآیند طبیعی بود؛  اما چنانچه ترامپ خواسته باشد روش دیگری را برای کنارزدن بایدن در پیش گیرد، شاید این سناریو تنها مختص به سه ایالت غربی آمریکا نشود.

    اکنون باید منتظر روزهای آینده تا اول بهمن ماه زمان برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در آمریکا بود.

    ترامپ تاکنون تمامی هنجارهای ریاست جمهوری آمریکا را زیر پا نهاده و حتی از دیوار بلند استیضاح بدون حضور در هیچیک از جلسات استیضاح در صحن سنا عبور کرده است و اینک آمریکایی ها با نگرانی به ابرهای سیاهی که بر فراز کاخ سفید هرچه متراکم تر می شود، خیره شده اند.

    نویسنده: بهروز وفاداری
    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *