×
×

رییس گروه تحقیقات و مجری انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی
ساخت دستگاه شمارشگرخوان از راه ‌دوربرق

  • کد نوشته: 17710
  • ۱۳۹۹-۰۹-۳۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین اسماعیل حسین پور در ارتباط با نمونه های موجود این دستگاه در داخل و خارج از کشور اظهار داشت: در حال حاضر نه تنها نمونه داخلی که حتی نمونه مشابه خارجی نیز از این دستگاه وجود نداشته است.
    ساخت دستگاه شمارشگرخوان از راه ‌دوربرق
  • تبلیغ هدفمند

    رییس گروه تحقیقات و مجری انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در خصوص جزئیات این خبر گفت: موفق شدیم سامانه قرائت خوان انواع کنتور برق از راه دور را که قابلیت نصب روی انواع دیجیتالی و مکانیکی دارد را بسازیم.

    ساخت دستگاه شمارشگرخوان از راه ‌دوربرق

    ساخت دستگاه شمارشگرخوان از راه ‌دوربرق
    ساخت دستگاه شمارشگرخوان از راه ‌دوربرق

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین اسماعیل حسین پور در ارتباط با نمونه های موجود این دستگاه در داخل و خارج از کشور اظهار داشت: در حال حاضر نه تنها نمونه داخلی که حتی نمونه مشابه خارجی نیز از این دستگاه وجود نداشته است.

    وی در ادامه با اشاره به چگونگی ساخت و طراحی این دستگاه گفت: در قالب اولویت پژوهشی و طرح انحصاری شرکت توزیع برق استان با همکاری مستقیم با پارک علم و فناوری خراسان شمالی طراحی و ساخته شده، که با اتصال روی شمارشگرهای دیجیتالی و مکانیکی، میزان مصرف مشترکان را، بدون مراجعه به منازل و مشاهده شمارشگر، تعیین می کند.

    وی افزود: از آنجایی که سالانه مامورین کنتور بردار برق می بایست ۳٫۵میلیون بار برای قرائت کنتور ۳۶۷ هزار مشترک برق در سال به درب منازل مراجعه کنند که با این دستگاه می توان کمک بزرگی به این قشر داشت.

    وی با اشاره به مزایای اشاره شده این دستگاه افزود: دستگاه مذکور علاوه بر مشخص کردن میزان کارکرد مشترکان و کمک به پیکسایی،  مدیریت انرژی و کاهش هزینه ها، قطعی برق مشترکان را نیز به شرکت اطلاع می دهد.

    وی در ادامه گفت: این پروژه که به ازای ساخت هر دستگاه بین ۸ الی ۹ میلیون ریال هزینه به صورت کاملا انحصاری در شرکت توزیع نیروی برق استان ساخته شده است که می تواند تا ۲۰ شمارشگر را به ویژه در مجتمع های مسکونی و تجاری تحت پوشش دهد.

    حسین پور رییس گروه تحقیقات و مجری انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار داشت: شمارشگرهای مکانیکی نسبت به نمونه های دیجیتالی دارای مقاومت بیشتری هستند و تا کنون کمتر دیده شده که خراب شوند که در حال حاضر جایگزین کردن آنها شامل هزینه سنگینی است اما هم اکنون با ساخته شدن این قطعه و نصب آن بر روی هر دو نوع شمارشگر می توان از راه دور شماره کنتور را قرائت کرد.

    وی از دیگر مزایای دستگاه مزبور را تشخیص تلفات موجود در شبکه توزیع، شناسایی و ثبت تاریخ دستکاری شمارشگر، بهبود شبکه وصول مطالبات و کاهش مطالبات معوقه، امکان قطع و وصل برق مشترکان از راه دور، کاهش هزینه های قرائت و قطع و وصل برق مشترکان، حذف قرائت های ناممکن شامل مشترکان درب بسته، افزایش سرعت و دقت در صدور صورتحساب با حذف عامل انسانی و خطاها و امکان دسترسی مشترکان به داده های شمارشگرهای مربوط به خود و اصلاح الگوهای مصرف عنوان کرد.

    حسین پور با بیان اینکه دانش فنی این طرح در اختیار شرکت برق خراسان شمالی است، اظهار داشت: این قطعه در سال آینده صنعتی و تجاری سازی خواهد شد و سپس برای نصب در بین تمام شرکت های توزیع نیروی برق کشور توزیع خواهد شد.

    وی گفت: تاکنون ۸۵۰ دستگاه قرائت از راه دور شمارشگر برق ساخته و بر روی شمارشگرهای دیجیتالی و مکانیکی مراکز تجاری نصب شده است و بر اساس برنامه ریزی در سال آینده نیز پنج تا ۶ هزار دستگاه دیگر بر روی شمارشگرهای برق نصب خواهد شد که اکنون در مرحله عقد قرارداد است.

    لازم به ذکر است که شرکت توزیع برق خراسان شمالی با ۳۶۷ هزار مشترک ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، و ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین

    هر چند در این خبر اعلام شد که ساخت این دستگاه بستگی به نوع آن بین ۸۰۰ الی ۹۰۰ هزار تومان هزینه دارد اما نصب آن چه هزینه ای در این شرایط کرونایی می تواند بر روی دست مشترکین برق قرار دهد و یا اینکه قرار است چه زمانی فراخوان برای نصب این دستگاه از سوی شرکت توزیع برق اعلام شود تا کنون مشخص نشده است.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *