×
×

سرپرست معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان
برداشت۲۴هزارتن میگوی پرورشی درهرمزگان

  • کد نوشته: 17854
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا مسعود بارانی روز یکشنبه در بازدید از استخرهای پرورش میگوی هرمزگان افزود: با این میزان برداشت که نسبت به پارسال ۲هزار تن افزایش یافته، هرمزگان همچنان رتبه نخست میگوی پرورشی را به خود اختصاص داده است.
    برداشت۲۴هزارتن میگوی پرورشی درهرمزگان
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان گفت: امسال حدود ۲۴ هزار تن میگوی پرورشی از استخرهای استان برداشت شد.

    برداشت۲۴هزارتن میگوی پرورشی درهرمزگان

    برداشت۲۴هزارتن میگوی پرورشی درهرمزگان
    برداشت۲۴هزارتن میگوی پرورشی درهرمزگان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا مسعود بارانی روز یکشنبه در بازدید از استخرهای پرورش میگوی هرمزگان افزود: با این میزان برداشت که نسبت به پارسال ۲هزار تن افزایش یافته، هرمزگان همچنان رتبه نخست میگوی پرورشی را به خود اختصاص داده است.


    وی بیان داشت: سطح زیرکشت میگوی پرورشی در هرمزگان پنج هزار و ۶۰۰ هکتار بوده که ۲۰۰ هکتار نسبت به پارسال افزایش یافته است و امسال به صورت میانگین از هر هکتار چهار تن میگو برداشت شد.
     بارانی یادآورشد: تا پایان سالجاری نیز سه هزار هکتار به سطح زیرکشت مزارع پرورش میگوی هرمزگان اضافه شده  و ۸۰ درصد میگوی پرورشی هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی، آسیای شرقی و روسیه صادر می‌شود.

    میگوی پرورشی هرمزگان از گونه وانامی است که عاری بودن از هر آنتی بیوتیک، سرعت رشد بالا، مقاوم در برابر بیماری‌ها و دارا بودن استانداردهای غذایی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.

    بیشتر مزارع پرورش میگوی هرمزگان در شهرستان‌های بندرعباس، سیریک، جاسک، میناب، بندرلنگه و قشم واقع شده ودر صنعت پرورش میگو حدود ۹ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *