×
×

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی
تلخ اماواقعی؛کاهش۶درصدی زادوولد

  • کد نوشته: 18074
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا علی زاهدی نیا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال ۱۰ هزار و ۷۶۰ واقعه ولادت در استان اتفاق افتاده است که هفت هزار و ۵۳۲ واقعه از این تعداد در شهرها و بقیه در روستاها بوده است.
    تلخ اماواقعی؛کاهش۶درصدی زادوولد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: آمار زاد و ولد در این استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش یافته است.

    تلخ اماواقعی؛کاهش۶درصدی زادوولد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا علی زاهدی نیا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال ۱۰ هزار و ۷۶۰ واقعه ولادت در استان اتفاق افتاده است که هفت هزار و ۵۳۲ واقعه از این تعداد در شهرها و بقیه در روستاها بوده است.

    وی نسبت جنسی این ولادت ها را ۱۰۰ دختر به ۱۰۶ پسر اعلام کرد و افزود: تعداد وقایع تولد در استان از متوسط کشوری بیشتر و ۱۶ در هزار است و حال آنکه میانگین این شاخص در کشور ۱۴ در هزار است.

    وی خاطرنشان کرد: ۹ ماهه پارسال ۱۱ هزار و ۵۴۶ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده بود.

    زاهدی نیا از بسته بودن سامانه اعلام وفات در استان خبر داد و افزود: به همین دلیل نمی توان هیچ آماری از ثبت وفات در استان ارائه داد.

    ازدواج در استان سه درصد رشد کرد

    وی همچنین به ثبت ۶ هزار و ۶۵۶ واقعه ازدواج در استان در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: نرخ ازدواج استان ۱۰ در هزار است و از این نظر رتبه نخست کشور را در چند سال اخیر حفظ کرده است و امسال نیز شاهد رشد سه درصدی ازدواج نسبت به سال قبل بودیم.

    وی خاطرنشان کرد: افزایش نرخ ازدواج در بجنورد ۶ درصد و بیش از دیگر شهرستان های استان بوده است.

    مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: بیشترین ازدواج مردان در گروه ۲۰ تا ۲۴ ساله ها و در زنان در گروه ۱۵ تا ۱۹ سال به ثبت رسیده است.

    وی میانگین سن ازدواج مردان خراسان شمالی را ۲۷ سال و ۹ ماه و این میانگین را برای زنان ۲۲ سال و ۵ ماه بیان کرد و افزود: سن ازدواج مردان ۲ ماه از میانگین کشوری بیشتر و در زنان ۲ ماه کمتر است.

    طلاق ثابت ماند

    زاهدی نیا از ثبت هزار و ۷۲۱ واقعه طلاق در استان نیز خبر داد و اظهار داشت: نرخ طلاق در استان ۲.۴ در هزار است که نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

    وی افزود: خراسان شمالی رتبه نهم طلاق را در کشور دارد و بیشترین طلاق ها در بجنورد با ثبت ۶۴۸ واقعه طلاق و کمترین آن در جاجرم با ۴۶ طلاق اتفاق افتاده است.

    وی میانگین سن طلاق در استان را برای مردان ۳۴ سال و برای زنان ۳۰ سال دانست و افزود: در این مورد نیز از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

    جمعیت خراسان شمالی به میلیون نزدیک شد 

    مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در مورد آخرین آمار جمعیتی استان گفت: براساس داده های پایگاه جمعیتی، اکنون این استان ۹۸۴ هزار و ۹۹۲ نفر جمعیت دارد.

    زاهدی نیا با بیان این که به لحاظ ثبت وقایع حیاتی از میانگین کشور ۲ دهم درصد بالاتریم، اظهار داشت: ۹۲ درصد وقایع حیاتی استان به موقع ثبت می شود.

    وی گفت: ۹۷ درصد جمعیت استان که بیش از ۱۵ سال دارند برای دریافت کارت ملی اقدام کرده اند و در حوزه صدور کارت از استان های پیشرو کشور هستیم.

    وی افزود: ۶۸۶ هزار و ۴۹۱ نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال استان کارت ملی دریافت کرده اند و تنها حدود سه درصد از جمعیت هنوز کارت ملی هوشمند نگرفته اند.

    وی خاطرنشان کرد: در سال جدید با وجود شیوع کرونا ۳۲ هزار نفر درخواست دریافت کارت ملی داده اند.

    مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با تاکید بر اینکه روند صدور کارت ملی متوقف نشده است، گفت: با توجه شرایط فعلی روند صدور کارت کمی کند شده است اما  هم‌اکنون در هفته حدود هزار تا ۲ هزار کارت جدید به دست مردم می رسد.

    ۵۶۰ درخواست برای تغییر نام و فامیل 

    وی با اشاره به دریافت ۵۶۰ درخواست برای تغییر نام و فامیل در استان، اظهار داشت: ۲۸۰ مورد از این درخواست برای تغییر نام بوده است که با ۲۵۰ مورد آن موافقت شده است و ۲۸۰ مورد نیز درخواست فامیل بود که همگی مورد موافقت قرار گرفته و به ثبت رسیده است.  

    زاهدی نیا با اشاره به قانون جدید برای شناسنامه دار شدن فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی نیز گفت: در این زمینه ۹۷ پرونده در استان تشکیل شده که امیدواریم اولین ثبت شناسنامه‌ این افراد نیز در خراسان شمالی رقم بخورد.

    براساس آمار سرشماری سال ۹۵ جمعیت خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر است.

     براساس داده های پایگاه جمعیتی خراسان شمالی، هم اکنون این استان ۹۸۴ هزار و ۹۹۲ نفر جمعیت دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *