×
×

در عصر ارتباطات
رسانه های مکتوب حذف شدنی نیستند

  • کد نوشته: 1839
  • ۱۳۹۸-۰۸-۳۰
  • ۰
  • به بهانه قطع شدن اینترنت در روزهای اخیر شاید خالی از لطف نباشد یک بار دیگر کمی در حوزه های رسانه مکتوب بازنگری کنیم و بدانیم که این رسانه قابل حذف نیست بلکه برای یک ملت ، یک دولت ، یک حکومت و حتی یک سازمان یا شرکت تبدیل به یک تاریخ خواهد شد که […]

    رسانه های مکتوب حذف شدنی نیستند
  • تبلیغ هدفمند

    به بهانه قطع شدن اینترنت در روزهای اخیر شاید خالی از لطف نباشد یک بار دیگر کمی در حوزه های رسانه مکتوب بازنگری کنیم و بدانیم که این رسانه قابل حذف نیست بلکه برای یک ملت ، یک دولت ، یک حکومت و حتی یک سازمان یا شرکت تبدیل به یک تاریخ خواهد شد که ثبت عملکرد آن در هر برهه از زمان ماندگار خواهد شد و فضای مجازی با تمام سرعت و قابلیت هایی که دارد نباید محور اصلی رسانه ها باشد یا حداقل جایگزین مناسب برای آن باید در نظر گرفت.

    قطع به یقین در حوزه کسب و کار و تبلیغات فضای مجازی کاملا بکر و عالی و قطعا هم در آینده مناسب خواهد بود ولی آیا برای نبودن این فضا وعدم دسترسی به آن تا حالا فکر کرده اید؟؟
    متاسفانه آن قدر در حال حاضر ما وابسته به فضای تحت وب شده ایم که باور نبودن آن برای ما سخت است و حتی کسب و کارمان را هم در معرض تهدید قرارمی دهد.

    با یک نگاه دقیق تر و ملی طی ۲۴ ساعت قطعی اینترنت هیچ دسترسی به اخبار در رسانه ها وجود ندارد و حتی رسانه های مکتوب برای تبادل اخبار و رساندن آن به چاپ دچار مشکل شدند و در کنار این مساله دستگاه های اجرائی و سازمان ها نیز با این مشکل مواجه گردیده اند .

    در این بین یاد برخی از دوستان فعال در حوزه روابط عمومی افتادم که مدام انرژی خود را روی فضای مجازی گذاشته و عنوان میکنند که دوران رسانه های مکتوب گذشته است و دیگر جایگاهی برای انعکاس اخبار ندارند.
    حال سوال این است که اگر یک ماه اینترنت قطع باشد دوستان روابط عمومی دستگاه های اجرائی استان ، اصحاب رسانه خبرگزاری ها، کسب و کارهایی که خودشان را وابسته به اینترنت کرده اند چه خواهند کرد.

    نگاه اساسی تر به فضای مکتوب موجود در رسانه ها، ما را به این نکته می رساند که همچنان وجود روزنامه ها و هفته نامه ها برای جامعه ضروری است که این نوع رسانه ها به طور قطع برای ثبت عملکرد و اخبار با تمام کاستی ها، ماندگاری بیشتری دارند و تمامی افرادی که در این حوزه مشغول هستند بهتر است به این موضوع به عنوان یک چالش جدی بنگرند و به دنبال راه کاری برای این چالش باشند.

    در آخر فراموش نکنیم که بسیاری از کسب و کارهای حال حاضر از جمله کسب و کار های خانگی تحت انحصار طلبی اینترنت و شبکه های اجتماعی هستند که آنان هم باید برای خود راهکار ارتباطی داشته باشند و به این فکر کنند که در نبودن اینستاگرام و غیره چطور می توانند خودشان را معرفی کنند.

    هم اکنون که صحبت از برداشتن بعضی از ابزارها در اینستاگرام است ممکن است فضای کسب و کار بسیاری نیز دچار خدشه شود لذا صاحبان این نوع مشاغل باید به دنبال راه حلی جایگزین برای آن باشند.
    وجود همین مسائل نشان می دهد که رسانه های مکتوب از لحاظ ثبت تاریخی ماندگاری بیشتری دارند و باید نگاه بهتری به آن ها داشته باشیم.

    نویسنده: دکتر مهدی رامتین
    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *