×
×

در پی گران شدن قیمت بنزین؛
مسئولان حوزه اقتصادی وعده عدم افزایش قیمت می دهند

  • کد نوشته: 1842
  • ۱۳۹۸-۰۸-۳۰
  • ۰
  • بازار کسب و کار؛طی چند روز گذشته و به دنبال اعلام ناگهانی افزایش قیمت بنزین سهمیه بندی شده و آزاد در شبکه های مجازی و در پی آن اعتراض تعداد زیادی از شهروندان شهرهای مختلف از جمله استان گلستان، مسئولان حوزه اقتصادی اعلام کردند که قیمت کالاهای اساسی مردم با گران شدن بنزین افزایش نمی […]

    مسئولان حوزه اقتصادی وعده عدم افزایش قیمت می دهند
  • تبلیغ هدفمند

    بازار کسب و کار؛طی چند روز گذشته و به دنبال اعلام ناگهانی افزایش قیمت بنزین سهمیه بندی شده و آزاد در شبکه های مجازی و در پی آن اعتراض تعداد زیادی از شهروندان شهرهای مختلف از جمله استان گلستان، مسئولان حوزه اقتصادی اعلام کردند که قیمت کالاهای اساسی مردم با گران شدن بنزین افزایش نمی یابد و اجازه تصویب مصوبه های افزایش قیمت را نخواهند داد.

    مردم در حالی نگران وضعیت و معیشت اقتصادی خود پس از افزایش قیمت بنزین که سال ها آن را تجربه کرده اند، هستند که رئیس اتاق بازگانی ایران اعلام کرد که به هیچ عنوان اجازه تصویب افزایش قیمت ها را نمی دهد و از سوی دیگر دولت هم در خبرها اعلام کرد که تولید کنندگان نیز حق افزایش قیمت ها را ندارند.

    اگرچه به دلیل عدم دسترسی مردم به اینترنت صحت بسیاری از اخبار را نمی توان تائید و یا تکذیب کرد اما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اعلام کرده است که اصلاح قیمت بنزین نباید منجر به افزایش سایر اقلام مصرفی شود و مردم نگران افزایش قیمت‌ها نباشند.

    حسین طلوعیان عنوان کرده است که افزایش قیمت بنزین روی قیمت تمام‌شده کالاها از نظر تولید، تقریبا اثر ناچیزی دارد، زیرا قیمت این کالاها بیشتر متاثر از حمل‌ونقل بوده و عمده حمل‌ونقل هم با سوخت گازوئیل انجام می‌شود که دولت هیچ تغییری در نرخ آن نداده است، بنابراین نباید افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش سایر اقلام مصرفی شود و مردم نباید نگران افزایش قیمت کالاها باشند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین از تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به شکایات مردم در زمینه افزایش خودسرانه قیمت کالاها و خدمات در سطح بازار استان خبر داد و افزود: طرح ویژه تشدید بازرسی و نظارت بر بازار استان هم با هدف پیشگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالاها و خدمات، از امروز ۲۵ آبان ماه آغاز و به مدت ۲۰ روز در دو نوبت صبح و عصر ادامه خواهد داشت.

    این وعده ها در حالی از سوی مسئولان به مردم داده می شود که طی دو روز گذشته به گفته برخی شهروندان تعدای از رانندگان و حتی فروشندگان تره بار و مواد گوشتی کرایه ها و قیمت های خود را به بهانه افزایش بنزین افزایش داده اند.

    حال باید نشست و دید که وعده مسئولان کشوری و استانی در رابطه با افزایش نیافتن قیمت کالاهای اساسی تا چه اندازه رنگ واقعیت به خود می گیرد و معیشت آنان از وضعیت فعلی که دچار آن هستند بدتر نخواهد شد.

    نویسنده: بازار کسب و کار
    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *