×
×

شهردار گرگان
مدیریت مستقل شهری درانتظاربافت تاریخی گرگان

  • کد نوشته: 18550
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار انلاین عبدالرضا دادبود شامگاه شنبه در جلسه شورای اسلامی گرگان اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف شهرداری در راه اندازی مدیریت مستقل بافت تاریخی، سرعت بخشیدن به مرمت خانه های تاریخی این منطقه است.
    مدیریت مستقل شهری درانتظاربافت تاریخی گرگان
  • تبلیغ هدفمند

    شهردار گرگان با اشاره به جایگاه ویژه گردشگری تاریخی و ضرورت حمایت از سرمایه گذاران در این بخش، از راه‌اندازی ناحیه شهرداری مستقل در بافت تاریخی این شهر خبر داد و گفت که آسان‌کردن ارائه تسهیلات و خدمات اداری از جمله اهداف این طرح است.

    مدیریت مستقل شهری درانتظاربافت تاریخی گرگان

    مدیریت مستقل شهری درانتظاربافت تاریخی گرگان
    مدیریت مستقل شهری درانتظاربافت تاریخی گرگان

    به گزارش بازار کسب کار انلاین عبدالرضا دادبود شامگاه شنبه در جلسه شورای اسلامی گرگان اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف شهرداری در راه اندازی مدیریت مستقل بافت تاریخی، سرعت بخشیدن به مرمت خانه های تاریخی این منطقه است.

    وی بیان کرد: در روند مرمت خانه های بافت تاریخی گرگان، مقررات اداره کل میراث فرهنگی استان لحاظ خواهد شد تا دغدغه سرمایه گذاران و مالکان بناهای تاریخی برطرف شود.

    وی با اشاره به امضای تفاهم نامه شهرداری و شورای اسلامی گرگان و اداره کل میراث فرهنگی گلستان گفت که بر اساس این قرارداد، فعالیت ها و اقدامات انجام شده در بافت تاریخی گرگان برای توسعه گردشگری منسجم و هدفمندتر خواهد شد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان هم در این جلسه گفت: گردشگری شهری یکی از موضوعات محوری در مدیریت شهری است و گرگان به دلیل برخورداری از ظرفیت های گوناگون حوزه های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند در این بخش پیشگام باشد.

    احمد تجری افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده و ایجاد زیرساخت های مناسب در گرگان موجب تشویق مالکان و سرمایه گذاران برای ورود به مرمت، احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی شده است.

    وی بیان کرد: در حال حاضر ۹ بنای تاریخی در محدوده شهر تاریخی استرآباد با حجم سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال در حال مرمت و بهره برداری با کاربری گردشگری است.

    بافت تاریخی گرگان به دلیل وسعت زیاد و سبک معماری جذاب و منطبق بر ساخت و ساز دوران قاجاری که نمونه های کمی از آن به صورت متمرکز در کشور باقی مانده است؛ می‌تواند جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشد.

    بافت قدیم گرگان حدود ۲۰۰ هکتار وسعت دارد و پس از اصفهان و یزد سومین بافت بزرگ ارزشمند تاریخی ثبت شده ایران است.

    بافت تاریخی گرگان که عنوان افتخارآمیز وسیع‌ترین بافت تاریخی ثبت شده شمال ایران را دارد با بناهای شاخصی همچون خانه‌های شیرنگی، تقوی، شعرباف، خراسانی، مفیدیان، کبیر، سرای باقری‌ها و امامزاده نور در محلات سرچشمه، دوشنبه‌ای، دربنو به مرکز استان گلستان هویتی عمیق بخشیده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *