×
×

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان
ایجادوراه‌اندازی۷۶۰۷فرصت شغلی در گلستان

  • کد نوشته: 18583
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین موسی بی‌باک اظهار داشت: بیش از ۸۷۸ میلیارد ریال تسهیلات برای راه‌اندازی این تعداد مشاغل خانگی در استان گلستان به متقاضیان پرداخت ارائه شده است.
    ایجادوراه‌اندازی۷۶۰۷فرصت شغلی در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص این خبر گفت: ۷ هزار و ۶۰۷ فرصت شغلی طی هفت سال گذشته با صدور مجوز مشاغل خانگی، در استان ایجاد شده است.

    ایجادوراه‌اندازی۷۶۰۷فرصت شغلی در گلستان

    ایجادوراه‌اندازی۷۶۰۷فرصت شغلی در گلستان
    ایجادوراه‌اندازی۷۶۰۷فرصت شغلی در گلستان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین موسی بی‌باک اظهار داشت: بیش از ۸۷۸ میلیارد ریال تسهیلات برای راه‌اندازی این تعداد مشاغل خانگی در استان گلستان به متقاضیان پرداخت ارائه شده است.

    وی ضمن اشاره به صدور۴۶۴ مجوز مشاغل خانگی در سال جاری افزود: ۴۳۳ مجوز مرتبط با مشاغل خانگی مستقل و مابقی نیز برای مشاغل خانگی پشتیبان می باشد.

    وی گفت: عرضه و بازاریابی تولیدات خانگی از جمله مشکلات سد راه این نوع مشاغل به شمار رفته که دولت با راهکاری به این منظور بعنوان استفاده از پشتیبان را در نظر گرفته است به نحوی که هر کدام از مشاغل خانگی می توانند از حمایت تامین مواد اولیه تا عرضه و فروش از پشتیبان بهره مند شوند . 

    وی درادامه ضمن اشاره به وظیفه پیشتیبان گفت: در واقع مشاغل پشتیبان شامل اشخاص حقیقی یا حقوقی است که مسوولیت حمایت شماری از شاغلان خانگی را در فرآیند تولید و ارایه خدمات، آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار مشاوره، طراحی، نوآوری، بسته بندی، بازاریابی و فروش به عهده دارد.

    بی‌باک ضمن تاکید بر نقش ویژه بانوان در حرکت چرخ اقتصاد گلستان افزود: در حال حاضر زنان ۸۰ درصد متقاضیان دریافت مجوز مشاغل خانگی را تشکیل می دهند.

    وی در اشاره به ارائه تسهیلات ۳ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال مشاغل خانگی از ابتدای سالجاری تاکنون گفت: در حال حاضر گرگان با ۶۴ مجوز رتبه اول و بندرترکمن نیز با ۸ مجوز در رتبه پایانی دریافت این نوع مجوزها قرار دارد.

    بی باک درادامه با اشاره به وجود ۳۳۲ رشته مشاغل خانگی در استان گفت: خیاطی، قالی‌بافی و رودوزی سنتی بیشترین متقاضیان این نوع مشاغل خانگی است و ۳۳۲ رشته دیگر از جمله گروه‌های صنایع دستی، فرش دستباف و رشته‌های مرتبط، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

    مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در اشاره به رفع مشکلات سد راه این نوع مشاغل گفت: جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکل بازاریابی و فروش تولیدات مشاغل خانگی،چند درگاه اینترنتی ویژه فروش محصولات مشاغل خانگی طراحی کرده که مجریان طرح های مشاغل خانگی می توانند با ثبت محصولات تولیدی خود را از این طریق به فروش برسانند.

    گفتنی است مطابق سرشماری نفوس و مسکن که در سال ۹۵ انجام شد ، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام، نژاد و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا در استان گلستان سکونت دارند.

    نویسنده: فاطمه دادمحمدخانی
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *