×
×

با اعلام مرگ سه گلستانی ؛
آنفولانزا همچنان سلامت مردم را تهدید می کند

  • کد نوشته: 1869
  • ۱۳۹۸-۰۹-۰۶
  • ۰
  • با شروع فصل سرما، ویروس آنفولانزا از جمله ویر ورس هایی است که در سال های اخیر به رغم استفاده مردم از واکسن آنفولانزا و اقدام های پیشگیرانه اما همچنان گریبان مردم را گرفته است و امسال هم همچون سال های قبل تعداد افراد مبتلا به این ویروس در گلستان و بخصوص فوت شده های […]

    آنفولانزا همچنان سلامت مردم را تهدید می کند
  • تبلیغ هدفمند

    با شروع فصل سرما، ویروس آنفولانزا از جمله ویر ورس هایی است که در سال های اخیر به رغم استفاده مردم از واکسن آنفولانزا و اقدام های پیشگیرانه اما همچنان گریبان مردم را گرفته است و امسال هم همچون سال های قبل تعداد افراد مبتلا به این ویروس در گلستان و بخصوص فوت شده های ناشی از آن موجب نگرانی مردم شده است.
    این ویروس در حالی امسال موجب نگرانی مردم شده که امکان دسترسی برای استفاده از داروی این ویروس بخصوص واکسن آنفولانزا بسیار سخت شده است.

    اگر چه طی روزهای گذشته مسئولان حوزه سلامت استان خبر از تزریق داروی آنفولانزا به داروخانه را دادند، اما گویا همچنان این بیماری و کمبود دارو مورد نیاز سلامت گلستانی ها را تهدید می کند.

    بستری ۳۰۰ نفر بر اثر بیماری آنفولانزا در مراکز درمانی گلستان

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه طبق آخرین آمار ارائه شده تا کنون ۳۰۰ نفر بر اثر بیماری آنفولانزا در بیمارستان های استان بستری شده اند، به خبرنگار بازار کسب و کار گفت: از این تعداد آزمایش های گرفته شده از ۴۰ نفر مثبت بوده است.

    سراج الدین عارف نیا اظهار کرد: ۱۰ برابر آمار افراد بستری شده در بیمارستان ها به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کردند که با استفاده از داروهایی چون استامینوفن سلامت کامل خود به دست آوردند.
    وی با اشاره به اینکه تا کنون سه گلستانی بر اثر بیماری آنفولانزا فوت شده اند گفت: در طول هر هفته دو نفر از بیماران مبتلا به آنفولانزا برای مراقبت بیشتر در آی سی یو بستری می شوند.

    وی زمان بیماری آنفولانزا را ۴ تا ۶ هفته اعلام کرد و تصریح کرد: فعالیت ویروس آنفولانزا از ۱۵ مهر آغاز و تا ۱۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت و زمان بعدی فعالیت آن در ماه های بهمن و اسفند اتفاق می افتد.
    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بدون ذکر ارائه آمار مبتلایان سال گذشته نسبت به امسال، بیان کرد: امسال نظام ثبت مبتلایان به این ویروس با حساسیت بیشتری نسبت به سال های قبل وارد عمل شده است.
    شاخص مرگ و میر بیماری آنفولانزا در بین گروهای پر خطر زیاد است

    سید مهدی صداقت با بیان اینکه شاخص مرگ و میر بیماری آنفولانزا در بین گروهای پر خطر زیاد است، گفت: زنان باردار را جزو مهم ترین گروه های در معرض خطر این بیماری هستند و چنانچه به آن مبتلا شوند آسیب جبران ناپذیری به آن ها وارد می شود و به محض ابتلا باید سریع به پزشک مراجعه کنند.

    وی با بیان اینکه کودکان زیر ۶ سال، بیماران دچار نقص ایمنی و افراد سالمند از دیگر افرادی هستند که در معرض خطر ابتلاء به آنفولانزا هستند، اظهار کرد: آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که از طریق تنفس، تماس نزدیک کمتر از یک متر با دیگران، عطسه و سرفه سرایت می کند.

    وی ادامه داد: تب شدید، سرفه ، دردها عضلانی، اسهال و استفراغ از جمله اعلام این ویروس است و توصیه می شود افراد مبتلا بخصوص دانش آموزان چند رو ز استراحت کنند و از حضور در محیط های جمعی بپرهیزند.
    به گفته صداقت نظافت فردی به ویژه شستوشوی مرتب دست، گندزدایی مکان، جدا کردن وسائل شخصی بیمار و مصرف سبزیجات از جمله مواردی هستند که می تواند در پیشگیری این بیماری موثر باشد.

    نویسنده: فائزه نوچمنی
    منبع: بازار کسب و کار
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *