×
×

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
گلستان جزو سه استان مرگ و میر آنفولانزا نیست

  • کد نوشته: 1891
  • ۱۳۹۸-۰۹-۱۱
  • ۰
  • معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: استان رتبه پنجم شیوع آنفولانزا را در کشور دارد اما در حال حاضر بر خلاف آنچه که گفته شده گلستان جزو سه استان مرگ و میر آنفولانزا در کشور نیست.
    گلستان جزو سه استان مرگ و میر آنفولانزا نیست
  • تبلیغ هدفمند

    سراج الدین عارف نیا در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد:اپیدمی آنفولانزا مساله غریبی نیست و هر پیک آن را ممکن است در سال داشته باشیم اما راید میزان آن را کاهش دهیم.
    وی گفت: گلستان هیچ گونه مشکل دارویی برای تامین داروی تامی فلو آنفولانزا نداریم و با توجه به مشکلات بودجه ای در بحث آموزش و تامین دارو با جدیت ولرد شدیم.

    عارف نیا با بیان اینکه تا کنون ۵ نفر بر اثر آنفولانزا در گلستان فوت شده اند که این افراد بیشتر دارای بیماری های زمینه ای از جمله بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، کهولت سن و کلیوی بوده اند.
    وی ادامه داد: در حال حاضر ۶ مورد هم مشکوک داریم که هنوز جواب آزمایش های آنان به دست مانرسیده است و ۲ مورد منفی قطعی داشته ایم.

    معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان اظهار کرد: ۴۰ درصد موارد بستری شده در بیمارستان ها مربوط به آنفولانزا بوده اند.
    عارف نیا گفت: مادران باردار جزو پرخطر ها هستند و حتما باید واکس دریافت کنند و به محض دیدن کوچکترین علایم سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه کنند.
    وی افزود: تا کنون مرگ مادر باردار براثر آنفولانزا نداشته ایم و اقدامات پیشگیرانه پایش های انجام شده و ارائه آموزش های لازم در مراکز مختلف بخصوص مدارس موجب پیشگیری از شیوع شدید آن در استان شده است.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان هگ در این جلسه اظهار کرد: مراقبت های شخصی افراد یکی از دلایل مهم ررای پیشگیری از این بیماری است و تنها صرف زدن واکسن نمی توان گفت که مبتلا نمی شویم.
    عباس بدخشان افزود: در مراکز درمانی هم مدام به پرستاران و کادر بهداشتی تذکر داده ایم که از ماسک استفاده کنند و مراقبت های ویژه را انجام دهند تا از ابتلاء به این بیماری جلوگیری شود.
    وی افزود: در یک مقطع زمانی واکسن کم بود اما با این حال برای پرسنل بیمارستان ها تامین کردیم .

    نویسنده: مهین نورافروز

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *