×
×

استاندار خراسان شمالی:
هزینه۱۰۰۰میلیاردریالی برای اشتغال معتادان بهبودیافته خراسان شمالی

  • کد نوشته: 19257
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا محمدعلی شجاعی شامگاه شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: علاوه بر این ۳۰ میلیاد ریال اعتبار دیگر نیز از محل تملک دارایی های سرمایه ای در اختیار شورای مبارزه با مواد مخدر استان قرار خواهد گرفت.
    هزینه۱۰۰۰میلیاردریالی برای اشتغال معتادان بهبودیافته خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان شمالی گفت: هزار میلیارد ریال اعتبار ارزان‌قیمت به منظور ایجاد اشتغال برای افرادی که اعتیاد را ترک کرده‌اند، در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار می‌گیرد.

    هزینه۱۰۰۰میلیاردریالی برای اشتغال معتادان بهبودیافته خراسان شمالی

    هزینه۱۰۰۰میلیاردریالی برای اشتغال معتادان بهبودیافته خراسان شمالی
    هزینه۱۰۰۰میلیاردریالی برای اشتغال معتادان بهبودیافته خراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا محمدعلی شجاعی شامگاه شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: علاوه بر این ۳۰ میلیاد ریال اعتبار دیگر نیز از محل تملک دارایی های سرمایه ای در اختیار شورای مبارزه با مواد مخدر استان قرار خواهد گرفت.

    وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال نقش چشمگیری در عدم بازگشت افراد بهبود یافته به اعتیاد دارد، خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها باید بر ایجاد اشتغال برای افراد بهبود یافته متمرکز شوند زیرا تا زمانی که اشتغال ایجاد نشود، درد اصلی درمان نخواهد شد.

    شجاعی افزود: در حقیقت بعد از شناسایی و درمان افراد معتاد توسط دستگاه های متولی، باید این افراد وارد تعاونی ها و مشغول کار شوند.

    وی با بیان اینکه با بگیر و ببند مشکلی حل نمی شود، گفت: برگزاری دوره های آموزشی عدم بازگشت به اعتیاد در صورتی بازخورد دارد که حرفه آموزی و ایجاد اشتغال نیز وجود داشته باشد.

    نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه سند جامع مبارزه با مواد مخدر استان، نقشه راه مقابله با اعتیاد است، خاطرنشان کرد: به زودی باید کمیته ای متشکل از حوزه های قضایی، انتظامی، اطلاعاتی و اجرایی در استان تشکیل شود تا اعتبارات مبارزه با مواد مخدر به شکل مشخص و دقیق هزینه شود.

    شجاعی با بیان اینکه اعتیاد در روستاهای استان ۱.۵ برابر بیشتر از شهرها است، گفت: باید از انجام کارهای انفرادی در حوزه مبارزه با مواد مخدر جلوگیری شود و یک یا چند تعاونی، با فوریت برای ایجاد اشتغال خانواده های آسیب دیده از اعتیاد تشکیل شود.

    وی با بیان اینکه باید برای همه دستگاه ها شرح وظایف عاقلانه ای تعریف شود، تصریح کرد: باید برای هر ارگانی در حوزه مسوولیت آن وظایف مشخصی دیده شود به گونه ای شهرداری ها باید فعالیت های عمرانی خود را با اولویت محلات آسیب‌خیز اجرا کنند.

    خراسان شمالی پرونده معوقی در خصوص جرایم مواد مخدر ندارد 

    رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به رسیدگی سریع دادسراهای استان به پرونده های حوزه مواد مخدر اظهار داشت: اکنون پرونده معوقی در خصوص جرایم مواد مخدر در استان وجود ندارد.

    حجت الاسلام اسدالله جعفری افزود: در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۷۲۱ پرونده در حوزه مواد مخدر در دادسراهای استان تشکیل شده که میزان رسیدگی به آنها ۱۰۳ درصد بوده و نسبت به مدت مشابه پارسال ۱.۶ درصد افزایش داشته است.

    وی با بیان اینکه بیشترین پرونده های حوزه مواد مخدر به ترتیب در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در شعبه دادگاه های انقلاب استان نیز هزار و ۵۸۹ پرونده تشکیل شده که میزان رسیدگی به آنها ۱۰۲ درصد بوده است.

    حجت الاسلام جعفری افزود: اتهامات حوزه مواد مخدر استان نیز از حیث فراوانی به ترتیب در نگهداری، حمل و استعمال مواد مخدر بوده است.

    وی با تاکید بر ارایه خدمات فرهنگی و اجتماعی در مراکز ترک اعتیاد گفت: در مراکز ترک اعتیاد علاوه بر ارایه خدمات عمومی باید مسایل بازاجتماعی کردن و فن آموزی به معتادان بهبود یافته به شکلی جدی مورد توجه قرار گیرد.

    افزایش ۸ درصدی کشفیات مواد مخدر سنتی 

    فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۶۱ کیلوگرم مواد مخدر سنتی و گیاهی در استان کشف شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال افزایشی ۸ درصدی داشته است.

    سردار علیرضا مظاهری افزود: این نهاد همچنین در ۹ ماهه امسال ۴۲ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر صنعتی و نیمه صنعتی کشف کرده است.

    وی با اشاره به دستگیری هزار و ۳۳۴ نفر در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان یادآور شد: برای پاکسازی نقاط آلوده استان، برخورد با خرده فروشان و ارتقای امنیت، نیروی انتظامی خراسان شمالی ۹۳۱ طرح را به اجرا درآورده است.

    سردار مظاهری با اشاره به توقیف ۷۸ خودرو در حوزه مبارزه با مواد مخدر،  خاطرنشان کرد: عملیات های برون استانی خراسان شمالی در ۹ ماهه امسال ۵۱ مورد بوده است که نسبت به پارسال ۲ درصد کاهش داشته است.

    درصد شیوع اعتیاد در مناطق شهری خراسان شمالی۹.۶۳ و در مناطق روستایی ۱۴ درصد است.

    ۳۷ درصد مددجویان زندان های این استان زیر پوشش درمان متادون و نگهدارنده های دیگر هستند.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *