×
×

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
۶۰۰کیلومترازجاده‌های گلستان نیازبه مرمت دارند

  • کد نوشته: 19365
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین غلامرضا بیکی اظهار داشت: هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در جهت جبران خسارتهای بوجود آمده از سیلاب سال گذشته تخصیص یافت که محل تامین 80 درصد آن به صورت اوراق بهادر و مابقی نیز نقدی بوده است.
    ۶۰۰کیلومترازجاده‌های گلستان نیازبه مرمت دارند
  • تبلیغ هدفمند

    معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در خصوص این خبرگفت : در حال حاضر ۶۰۰ کیلومتر از راه های آسیب دیده از وجود سیل با وجود تلاش در جهت بازسازی آثار سیلاب سال گذشته بویژه در مناطق روستایی هنوز مرمت و نوسازی نشده است.

    ۶۰۰کیلومترازجاده‌های گلستان نیازبه مرمت دارند

    ۶۰۰کیلومترازجاده‌های گلستان نیازبه مرمت دارند
    ۶۰۰کیلومترازجاده‌های گلستان نیازبه مرمت دارند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین غلامرضا بیکی اظهار داشت: هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در جهت جبران خسارتهای بوجود آمده از سیلاب سال گذشته تخصیص یافت که محل تامین ۸۰ درصد آن به صورت اوراق بهادر و مابقی نیز نقدی بوده است.

    وی بیشترین آسیب را مربوط به مناطق کوهستانی بیان کرد و گفت: سیلاب سال پیش به بیش از به هزار کیلومتر راه‌های ارتباطی و ۵۶۵ دستگاه ابنیه فنی گلستان خسارتی بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد وارد کرد که بیشترین آن مربوط به مناطق کوهستانی می باشد.

    بیکی در ادامه افزود : با صرف اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تاکنون ۱۶ دستگاه ابنیه فنی، ۱۱ دستگاه پل خرپایی موقت و ۷۲ دستگاه پل لوله‌ای و باکسی و ۴۶۵ متر دیوار حفاظتی ساخته شد.

    معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در حال حاضر طی این مدت ۱۸۷.۵ کیلومتر راه شنی، ۶۵.۵ کیلومتر راه اصلی، ۲۲.۸ کیلومتر راه فرعی و ۷۶.۱ کیلومتر راه روستایی آسیب دیده از سیل بهسازی و ۵۱ کیلومتر راه ارتباطی موقت مرمت شده است.

    وی با تاکید بر ضرورت تزریق اعتبار جهت ترمیم خسارت های باقی مانده از سیل گلستان گفت: در صورت تاخیردر اجرا طرح ها به هر نحوی، احتمال بروز خسارت در مواقع بارندگی های سنگین را دوچندان خواهد نمود.

    گفتنی است این استان شمالی دارای حدود پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی همچون بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی آسفالته می باشد.

    از سوی دیگر لازم به ذکر است که این استان یکی از پر حادثه خیزترین مناطق محسوب شده که همه ساله میزبان وقوع حوادث ناگوار قهری منجمله سیل و زلزله می باشد.

    شروع سال ۹۸ همراه بود با بارش ۳۰۰ میلیمتر باران آن هم فقط طی ۳۵ ساعت که با آب ناشی از ذوب برف توامان شده و موجب سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شد به طوری‌ که در ابتدا گنبدکاووس را به محاصره خود در آورد و سپس روانه شهرها و روستاهای شمالی و غربی گلستان شد.

    لازم به ذکر است که این سیلاب علاوه بر مرگ ۱۱ نفر، بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بار آورد و با تخریب گسترده خانه‌های مسکونی، زمین‌های کشاورزی و زیرساخت ها نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین حوادث قهری ایران در تاریخ ثبت کرد.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *