×
×

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی
احداث۲۱هزارهکتارگلخانه درسطح کشورطی سالجاری

  • کد نوشته: 19467
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدمهدی برومندی روز دوشنبه در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کشاورزی سردشت اظهار داشت: در راستای اجرای طرح احداث گلخانه در سطح کشور با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا سال ۱۴۰۴ باید در ۴۸ هزار هکتار از اراضی سطح کشور گلخانه احداث شود که تاکنون ۲۱ هزار هکتار آن محقق شده است.
    احداث۲۱هزارهکتارگلخانه درسطح کشورطی سالجاری
  • تبلیغ هدفمند

    معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار هکتار گلخانه در کشور احداث شده که ۴۳ درصد هدف گذاری انجام شده برای این بخش تا سال ۱۴۰۴ است.

    احداث۲۱هزارهکتارگلخانه درسطح کشورطی سالجاری

    احداث۲۱هزارهکتارگلخانه درسطح کشورطی سالجاری
    احداث۲۱هزارهکتارگلخانه درسطح کشورطی سالجاری

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین محمدمهدی برومندی روز دوشنبه در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کشاورزی سردشت اظهار داشت: در راستای اجرای طرح احداث گلخانه در سطح کشور با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا سال ۱۴۰۴ باید در ۴۸ هزار هکتار از اراضی سطح کشور گلخانه احداث شود که تاکنون ۲۱ هزار هکتار آن محقق شده است.

    وی افزود: اگر وضعیت و موقعیت جغرافیایی ایران با سایر کشورها مقایسه شود، کشورمان در کمربندی قرار گرفته که می تواند استراتژیکی ترین محصولات دنیا را تامین کند.

    معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی با اشاره به موفقیت بخش کشاورزی در کشور اضافه کرد: در شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا، بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور رشد منفی داشته اما در بخش کشاورزی رشد مثبت داشته‌ایم.

    برومندی با اشاره به اینکه طبق قانون مصوب سال ۱۳۹۶ باید ۱۰۰ هزار هکتار اراضی شیبدار در بخش کشاورزی توسعه یابد، بیان کرد: در آذربایجان‌غربی در این خصوص، پتانسیل زیادی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

    وی به اجرای طرح های کشاورزی، شیلات، توسعه باغ‌ها به ویژه سماق، انگور و انجیر، کشت گیاهان دارویی، استفاده از حق آبه آبهای مرزی، احداث گلخانه و آبیاری سیستم نوین قول مساعد داد.

    فرماندار سردشت نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت ها و منابع موجود شهرستان گفت: با توجه به وضعیت و نیازمندی های شهرستان ضرورت دارد توجه ویژه ای در جهت جهش توسعه ای در این شهرستان شود.

    اقصی نخشی پور افزود: مقرر شده بود که ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم نوین آبیاری مجهز شوند اما این امر هنوز اجرا نشده و انتظار می رود این امر تحقق یابد.

    وی اضافه کرد: در سطح شهرستان ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر در حال اجراست اما با وسعت اراضی کشاورزی این میزان جوابگو نیست.

    احمد علیپور مدیر جهاد کشاورزی سردشت هم در این جلسه گفت: اخذ تسهیلات و اعتبارات برای احداث ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال آب ، استخر دو منظوره ذخیره آب، احداث باغات در اراضی شیبدار، اجرای شبکه‌های فرعی و سرمایه‌گذاری در راستای اجرای طرح های آبزی‌پروری از مطالبات اصلی بخش کشاورزی است.

    سردشت دارای ۱۴۱ هزار هکتار است که از این میزان ۹۰ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و این شهرستان با اشتغال ۸۰ درصدی مردم آن به کشاورزی، سالانه ۱۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *