×
×

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم
افتتاح اولین باغ میوه‌های گرمسیری کشوردرقشم

  • کد نوشته: 19471
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین فرج الله طهماسبی دیزج عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این باغ در مرحله اول با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد و تا پایان سال نیز بر تعداد درختان آن افزوده می‌شود.
    افتتاح اولین باغ میوه‌های گرمسیری کشوردرقشم
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم: نخستین باغ الگویی میوه‌های گرمسیری کشور به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع با کاشت ۳۰۰ اصله انواع درخت احداث شد.

    افتتاح اولین باغ میوه‌های گرمسیری کشوردرقشم

    افتتاح اولین باغ میوه‌های گرمسیری کشوردرقشم
    افتتاح اولین باغ میوه‌های گرمسیری کشوردرقشم

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین فرج الله طهماسبی دیزج عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این باغ در مرحله اول با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد و تا پایان سال نیز بر تعداد درختان آن افزوده می‌شود.

     وی ادامه داد: این باغ با هدف کاشت درختان با ارزش و با تمرکز بر مطالعه بیشتر بر روی امکان‌سنجی کاشت این درختان احداث شد.

     مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: درختان گرمسیری مناسب برای کاشت در جنوب کشور و جزیره قشم، در این باغ تولید و تکثیر می‌شوند.

    وی اظهار کرد: نارنج، لیموشیرین، ترنج، موز، جَم، سه پستان، گارُم زنگی، قهوه، انبه، توت و گریپ فروت از جمله درختانی هستند که در این محل کاشته می‌شوند.

    طهماسبی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد باغ‌های میوه در قشم، علاوه بر سرسبز شدن جزیره، به سمت کاشت و توسعه درختان میوه‌ای و با ثمر در جنوب کشور پیش رویم.

    وی تاکید کرد: در آینده ای نزدیک، باغ‌های جدیدی با عنوان باغ گیاهان معطر و باغ گیاهان دارویی در شهر قشم و پس از آن در کل این جزیره احداث می‌شود.

    جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

    پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

    شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *